Ericsson visar upp framtidens dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Den kopplas in bredvid grammofonspelaren, precis under diskettläsarkontakten och parallell-porten.

Den var mycket bra

Att undra var cd brännaren får plats var också bra om du nu var menat som ett skämt från början dvs

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

Tangentbordet måste vara det obekvämaste som finns, ingen känsla för 5 öre, kanske nästa generation kommer tycka tvärtom.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem

Tack, tusen tack, en eloge för din kommentar.
Skarpsinnigt, vasst och rappt.
Räddaren i nöden på en måndagmorgon.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666

citat:Ursprungligen inskrivet av para[Z]ite
Kommer att innehålla allt som man kan önska sig va? var skulle CD BRÄNNAREN få plats då?

Den kopplas in bredvid grammofonspelaren, precis under diskettläsarkontakten och parallell-porten.
[/B]

Visa signatur

DATOR, har jag ingen, för då måste man betala TV -licens till RADIO -tjänst...

Permalänk
Medlem

Alltid lika roligt när företag spekulerar hur framtidens datorer kommer se ut.. De gör det ju med dagens teknik också. Självklart kommer ju inte tekniken se ut som den gör idag om 10-11 år..

Är det bara jag som får en association till den här gamla bilden?

Denna bild har funnits lite här och där med en undertext som säger att de har försökt bygga en prototyp på hur en dator kan se ut år 2000.. Men tekniken för det finns inte än typ.. (Nu är dock denna text inte sann, för fotot är taget för ett annat sammanhang)

Som sagt, alltid lika komiskt när företag försöker bygga prototyper på hur en dator "kan se ut år xxxx"
Det lär ju antagligen inte stämma

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Hmm, jag skulle också vilja ha en dator med analoga mätare:o

Visa signatur

Nobody is perfect but I'm pretty fucking close, I think you better listen 'cause I know who you are, And I think that you should treat me like a superstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Alltid lika roligt när företag spekulerar hur framtidens datorer kommer se ut.. De gör det ju med dagens teknik också. Självklart kommer ju inte tekniken se ut som den gör idag om 10-11 år..

Är det bara jag som får en association till den här gamla bilden?
http://www.globalnerdy.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/...

Denna bild har funnits lite här och där med en undertext som säger att de har försökt bygga en prototyp på hur en dator kan se ut år 2000.. Men tekniken för det finns inte än typ.. (Nu är dock denna text inte sann, för fotot är taget för ett annat sammanhang)

Som sagt, alltid lika komiskt när företag försöker bygga prototyper på hur en dator "kan se ut år xxxx"
Det lär ju antagligen inte stämma

Hehe mina föräldrars dator är från år 1999 alltså 10 år sedan och den ser nästan exakt ut som idag (förutom att det är en CRT skärm).

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Pinsamt när det är svenska ingenjörer som visar upp sådant här. Vem som helst kan ju se att det är en helt åt helvete värdelös idé.

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Koskiman
Pinsamt när det är svenska ingenjörer som visar upp sådant här. Vem som helst kan ju se att det är en helt åt helvete värdelös idé.

Det kanske är en värdelös ide idag men möjligen inte år 2020

Den som lever får se!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Alltid lika roligt när företag spekulerar hur framtidens datorer kommer se ut.. De gör det ju med dagens teknik också. Självklart kommer ju inte tekniken se ut som den gör idag om 10-11 år..

Är det bara jag som får en association till den här gamla bilden?
http://www.globalnerdy.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/...

Denna bild har funnits lite här och där med en undertext som säger att de har försökt bygga en prototyp på hur en dator kan se ut år 2000.. Men tekniken för det finns inte än typ.. (Nu är dock denna text inte sann, för fotot är taget för ett annat sammanhang)

Som sagt, alltid lika komiskt när företag försöker bygga prototyper på hur en dator "kan se ut år xxxx"
Det lär ju antagligen inte stämma

Det är en gammal klassisk bild som inte har något alls med datorer att göra.
Den är galet photoshoppad. Båtratt, gammal TV. En matris-skrivare m.m. allt inklistrat.
Bilden är i färg från början. Vet dock inte vilket forum det var som gjorde bilden från början. Men originalbilden kommer från wikipedia har jag för mig.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Koskiman
Pinsamt när det är svenska ingenjörer som visar upp sådant här. Vem som helst kan ju se att det är en helt åt helvete värdelös idé.

Det är en koncept-idé hur ofta ser man inte bilder från BMW och Audi om "framtidens bilar". Man tar bara vissa saker ur idén och bygger vidare på

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomten51
Finns en gammal 80/90-tals rulle där fyra nördar utvecklade just en sådan dator!

Filmen heter 'The First $20 Million Is Always the Hardest'

http://en.wikipedia.org/wiki/The_First_$20_Million_Is_Always_the_Hardest

Visa signatur

Asus M3A32-MVP Deluxe AMD Phenom 9750 Quad-Core 2.4GHz 4x1MB Corsair TWIN2X4096-8500C5DF Dominator 2x2048MB DDR2 XMS2-8500 1066MHz 5-5-5-15 *WITH AIRFLOW FAN* Asus Extreme Radeon HD3870X2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Det är en gammal klassisk bild som inte har något alls med datorer att göra.
Den är galet photoshoppad. Båtratt, gammal TV. En matris-skrivare m.m. allt inklistrat.
Bilden är i färg från början. Vet dock inte vilket forum det var som gjorde bilden från början. Men originalbilden kommer från wikipedia har jag för mig.

Det var därför jag poängterade det i mitt inlägg också..
Ursprungligen kommer den ju från ett annat sammanhang, men den har ju florerat runt som "framtidens dator", även fast det inte är sant.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Koskiman
Pinsamt när det är svenska ingenjörer som visar upp sådant här. Vem som helst kan ju se att det är en helt åt helvete värdelös idé.

Varför? Dom behöver ju bara jobba på att förbättra det hela. Det kommer säkert funka bra om 8-10 år.