Spelmånaden november

Permalänk
Melding Plague

Spelmånaden november

Hösten och vintern är fylld med spännande hårdvara, och på spelfronten ser det inte sämre ut. I november släpps giganter som Call of Duty: Modern Warfare 2 och Left 4 Dead 2.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur det är med er andra, men jag lär inte vara den enda här som köpte ett 5870 för att spela Sims 3: World Adventures.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Inaktiv

Rätt trist lista i mitt tycke, men Left 4 Dead 2 och Dragon Age: Origins är självklara köp för min del.

Permalänk
Medlem

Gud vad jag önskar att Modern Warfare 2 floppar totalt nu. De har verkligen dödat Call of Duty serien får man känslan av så här innan det släpps.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Gud vad jag önskar att Modern Warfare 2 floppar totalt nu. De har verkligen dödat Call of Duty serien får man känslan av så här innan det släpps.

Blir det inte lika dåligt som COD: WaW så är det nog spelbart. Det spelet hade varit rätt bra om man sluppit den amerikanska kampanjen som var både tråkig och meningslös. Den ryska var å andra sidan rätt jäkla bra faktiskt.

Får vi PC-spelare något demo eller läre man slå på spelkonsollen för att testa detta spel?

Permalänk
Medlem

Av de listade spelen är det Tropico 3 som lockar mig mest.
Tropico var en riktig hit i egenskap av politisk-ekonomisk sim med natursköna omgivningar.
Uppföljaren en flopp med för lite variation i sitt pirattema.
Trean verkar vara en återgång mot ursprunget, men mer polerat.

/Olle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Blir det inte lika dåligt som COD: WaW så är det nog spelbart. Det spelet hade varit rätt bra om man sluppit den amerikanska kampanjen som var både tråkig och meningslös. Den ryska var å andra sidan rätt jäkla bra faktiskt.

Får vi PC-spelare något demo eller läre man slå på spelkonsollen för att testa detta spel?

Kommer inte komma något demo till spelet vad jag har hört. Ingen BETA heller.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Kommer inte komma något demo till spelet vad jag har hört. Ingen BETA heller.

Trist, då slipper de mina pengar. Jag kommer ändå ha fullt upp med Dragon Age och L4D 2 för att ha tid att lägga ner på COD. När det väl hamnar under 20 euro på Steam kan jag nog ge detta en chans iallafall, men med tanke på att COD4 har svårt att hamna under ens 30 euro så lär det ju aldrig hända.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har både L4D2 och Modern Warfare 2 förhandsbokade och jag ser fram emot båda två. Tycker det är rätt löjligt som båda dessa spelen har sågats av en arme av folk som aldrig ens testat spelen. Jag trodde att man var tvungen att testa något först innan man dömmer men det kanske är jag som är gammalmodig....... Modern Warfare är ett av de absolut bästa FPS jag någonsin spelat och jag ser fram emot många sena nätter med 2an och efter ha testat L4D2 demot i några dagar nu så kan jag bara säga att det kommer bli helt underbart.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

modern warfare 2, left 4 dead 2 och ghost busters!
TAGGA

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Hur många kommer lira MW2 online nu när dedicated servers inte existerar?

Permalänk

Finns inget spel i den där listan som intresserar mig, det enda spelet jag längtar efter är Battlefield Bad Company 2, men den kommer lite senare dock.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poka64
Hur många kommer lira MW2 online nu när dedicated servers inte existerar?

Jag kommer helt klart lira online..Varför inte..Xfire med polarna så hittar dom mig direkt..Inga problem

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

Finns det nån chans att dedicerade servrar kommer efter att spelet kommit ?(menar call of duty)

Ska nog fixa left for dead 2an också

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Jag kommer helt klart lira online..Varför inte..Xfire med polarna så hittar dom mig direkt..Inga problem

Vem har 100/100 stabil lina för att hosta server då? Annars blir det lagg... i stora mängder.

Permalänk

Oktober var en fin månade de med för konsoler spelare och inte bara inne frusna PC spelare. Uncharted 2, Forza 3,Brütal Ledgend, Borderlands och några fler.

Men visst November kommer bli en het månad med MW2, Assacins creed 2,L4D2

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Modern warfare 2, Left 4 dead 2 och Ghost busters var alla spel jag hade tänkt köpa men nu kommer skita i att köpa till PC eller någon annan plattform.
På grund av ingen dedicated server till Modern warfare 2, inger multiplayer i någon form på PC versionen av Ghost busters och Left 4 dead 2 på grund av Valve... -> http://steamcommunity.com/groups/L4D2boycott

Assassins creed 2 i November, trodde de skulle komma i Februari?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Jag kommer helt klart lira online..Varför inte..Xfire med polarna så hittar dom mig direkt..Inga problem

Som f.d. CS-spelare och UT-spelare samt rent allmänt som spelare på PC så hatar jag alla dessa community-killers. Visst det fungerar om man vill bli inslängd i ett random-game eller bara spela med ett fåtal IRL-polare. Men vill du lära känna nytt folk eller bara komma in till samma server som du gör varje kväll och dag, umgås med alla andra som gör samma sak så är inga dedikerade servrar katastrof. När man hänger på samma server så lär man känna många andra spelare, det kan ju vara flera 100 man känner som kommer och går över en dag/kväll. Allt sånt försvinner. De dödar communities, det som gör spelen värda att fortsätta spela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Modern warfare 2, Left 4 dead 2 och Ghost busters var alla spel jag hade tänkt köpa men nu kommer skita i att köpa till PC eller någon annan plattform.
På grund av ingen dedicated server till Modern warfare 2, inger multiplayer i någon form på PC versionen av Ghost busters och Left 4 dead 2 på grund av Valve... -> http://steamcommunity.com/groups/L4D2boycott

Assassins creed 2 i November, trodde de skulle komma i Februari?

Att folk fortfarande förväntar sig att L4D2 ska bara gratis, det är ett helt nytt spel så mycket har ändrats, och gruppen du länka till fick mig skratta vilket tragiskt folk

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd

Herregud både l4d2 och mw2 kommer jag ej köpa. på grund av.
På l4d så lovade dom nya vapen nya baner och allt. Vart är dom? Det finns inga nya istället gör dom nytt spel som vi måste betala fullt pris för! Jag tror nog inte att l4d2 kommer vara så stort. Det kommer säkert l4d3 nästa år och tar över igen >.>.
Sen med mw2. Det kunde bli ett av årets bästa spel. Men nu är det förstörst med tanke på dom tog bort dedikerade servrar, du kan ej göra egna banor, du kan ej lägga in mods. Fyfan säger jag bara. Denna månaden suger på spelmarknaden enligt mig.Jag väntar på bad company 2 just nu. Det kommer dock bli en stor hit

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Att folk fortfarande förväntar sig att L4D2 ska bara gratis, det är ett helt nytt spel så mycket har ändrats, och gruppen du länka till fick mig skratta vilket tragiskt folk

Jag tror det är så att ägarna av första demot vill att ettan ska bli klar innan dom släpper en uppföljare.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

tycker det är riktigt dålig stil av valve att göra ett helt nytt spel av l4d, dom förlorade därmed enormt mycket respeckt, och hammnar nu farligt nära EA's nivå

Permalänk
Medlem

mw2, känns inte som det är något multiplayer spel eller? Inga dedikerade servrar?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

blah! jag hade helt missat detta med dedikerade servrar på mw2. har ju själv tänkt sätta upp min spelserver igen (1000/1000-lina). funkar privata servers? hur fixar man clanbasematcher?

vad ska man då spela för FPS? gärna något med mycket teamplay.

Visa signatur

i5 750, asrock p55 extreme, corsair 4 gb 1600 mhz, hd5850, spinpoint f3, chieftec 750 w modulärt, fd define r2, 2 x 22"
hp nc8430 - asus eeepc 901 - mediaserver 2.4 GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av foxanimal
blah! jag hade helt missat detta med dedikerade servrar på mw2. har ju själv tänkt sätta upp min spelserver igen (1000/1000-lina). funkar privata servers? hur fixar man clanbasematcher?

vad ska man då spela för FPS? gärna något med mycket teamplay.

För att få upp en dedikerad server köper du ett annat spel.
För att spela klanbaserade matcher köper du ett annat spel.

Rykten på att Bad Company 2 kommer bli ett bra multiplayerspel.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Att folk fortfarande förväntar sig att L4D2 ska bara gratis, det är ett helt nytt spel så mycket har ändrats, och gruppen du länka till fick mig skratta vilket tragiskt folk

Förväntar mig inte att det ska var gratis! Va fick du det ifrån?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av foxanimal
blah! jag hade helt missat detta med dedikerade servrar på mw2. har ju själv tänkt sätta upp min spelserver igen (1000/1000-lina). funkar privata servers? hur fixar man clanbasematcher?

vad ska man då spela för FPS? gärna något med mycket teamplay.

Testa ARMA2!

Permalänk
Medlem

Spelar pre-season för League of Legends, väldigt kul. Det är samma genre som Dota, fast ett helt nytt spel.

Permalänk
Medlem

Dragon Age: Origins
World of Zoo
Ghost Busters The Video Game
Tropico 3 Strategi
SAW Action/skräck

Både tropico och ghostbusters har väl "släppts" för länge sedan?
Saw kom för ett par dagar sedan, lika så world of zoo. Och dragon age finns att få tag på idag,

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Limo
Dragon Age: Origins
World of Zoo
Ghost Busters The Video Game
Tropico 3 Strategi
SAW Action/skräck

Både tropico och ghostbusters har väl "släppts" för länge sedan?
Saw kom för ett par dagar sedan, lika så world of zoo. Och dragon age finns att få tag på idag,

Vad tuff du är som piratar och åker snålskjuts på alla som betalar vi som väntar på att få köpa spelen är ju sååå old.......