Permalänk
Medlem

God of War III [PS3]

Developer: SCE Studios Santa Monica
Publisher: Sony Computer Entertainment
Platform: Playstation 3
Release date: NA: March 16, EU: March 19, 2010

God of War III takes place where the end of God of War II left off, with Kratos upon Gaia's back eager to exact vengeance on the Gods and make them "suffer". As seen in the trailers, the whereabouts of the Blade of Olympus are unknown, even though Kratos had been wielding the blade at the ending of God of War II. Little information has been released on the battle between the Gods and Titans that will explain the end of Greek Mythology. A more recent screen shot shows Helios on his knees with a bloodied face, Kratos is also in the picture grasping the god's head, about to tear it off with his bare hands. Seen in a gameplay trailer are iron or bronze boots with wings on them that greatly augment Kratos' acrobatic abilities. The wings and nature of the boots suggest that Kratos, at some point in the game, battles and/or kills Hermes, before taking his boots.

Reviews
Eurogamer
1UP
GT
Kotaku
PSU
Gamereactor
FZ
Gameinformer

____________________________________________

Epic Scale Trailer

#1 - Game Director Stig Asmussen
#2 - Art Director Ken Feldman
#3 - Design Director Todd Papy
#4 - Lead Programmer Vassily Filippov
#5 - Battle Director Adam Poole

E3 09 Virtual Booth Tour: God of War III
E3 09: Developer Walkthrough Part 1
E3 09: Developer Walkthrough Part 2
E3 09: Developer Walkthrough Part 3
E3 09: Developer Walkthrough Part 4
E3 09: Developer Walkthrough Part 5

SDCC 09: Interview (25/7-09)

Chaos Will Rise Trailer (12/2-10)
GTTV God of War III blowout (26/2-10)
Evolving Story Interview Part I (3/1-10)
Evolving Story Interview Part II (3/1-10)
Combat Design Interview (3/1-10)

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Fantastiskt vad man längtat efter Kratos nya äventyr, skönt att stilen är densamma med lite nya finesser!

Visa signatur

Stationär: Intel Dual 2 Core E2180 @ 3,0 GHz | Gigabyte GA-G33M-DS2R | Corsair 450W | Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 | Sapphire Radeon HD 3870 512MB DDR4 | Tuniq Tower 120 | HDD: 160 + 320
Bärbar: Toshiba Satellite A10 | Intel Celeron 2.0 GHz | 256 MB PC2100 DDR
PSN: ext_84

Permalänk
Medlem

Har fortfarande delar av 1:an kvar samt hela 2:an så jag kommer nog att vara sysselsatt till detta spel kommer ut. Ska se om jag kan spela klart första spelet idag så man kan börja på andra. Hade inte så stora förväntningar när jag inhandlade dom, men klart en av dom bättre exklusiva titlarna till playstation efter Ratchet & Clank.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Så datumet satt till mars 2010, vill ha spelet nu men det är väl bara att bita ihop. Tid att köra igenom 1an och 2an igen iaf.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Ettan var ju hur bra som helst. Har förbokat trean också för väldigt längesen
Tvåan har jag dock inte spelat får införskaffa den billiga platinum-versionen snart...

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Lite nya bilder:

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Dags att boka, God of War 3 demo ingår.

http://www.axelmusic.com/productDetails/711719822929

* God of War I and II on one Blu-ray disc
* Remastered at a resolution of 720p
* Anti-aliased graphics for 60 frames per second gameplay
* Full PlayStation Network (PSN) Trophies Support for each title

Eller vänta tills 2010 och betala 600kr+ när det släpps i EU, tror valet är lätt.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

SCEA and Santa Monica Studios are thrilled to announce the first Ultimate Edition for God of War. Earlier this year, we polled a number of fans on what would make an awesome collector’s edition for God of War. Well, we took your advice and created something epic and filled it with premium collectible and exclusive digital content.

The Ultimate Edition will feature the following:

Exclusive Collectibles
• High-End Sculpted Replica of Pandora’s Box
• Limited-Edition God of War Art Book featuring exclusive art, content and interviews

Exclusive Digital Content (Available via PlayStation Network voucher codes on day of launch)
• God of War Combat Arena containing an exclusive environment and seven challenges
• Premium Kratos Skin – Dominus
• God of War: Unearthing the Legend Franchise Documentary – a full-length movie documentary depicting the history of the God of War franchise
• God of War Trilogy Soundtrack – God of War, II, and III scores from the game (mp3 digital download).
• God of War: Blood and Metal EP – a heavy metal homage featuring original music inspired by God of War (mp3 digital download).

But it keeps getting better for the fans. Those that pre-order God of War III at select retailers will receive a voucher code for first access to download the God of War III E3 2009 Demo starting today, plus you will receive an exclusive downloadable skin from the following retailers: Amazon, GameCrazy and GameStop.

I believe the first is Amazon, followed by GameCrazy and then GameStop.

No word as to how much that massive sculpted box full of stuff will cost you, but is money really an object when it comes to large, wholly unnecessary stone boxes?

UPDATE: GameStop is saying $100.

En mysigt låda.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ja, vad ska man säga?

Demot var UNDERBART. Hann iofs inte spela hela, var tvungen att springa iväg till jobbet nu imorse.

Men blir verkligen att spela det några gånger när man kommer hem sen!

EDIT: Och jag fick demot via PSN som tack vare att jag är en bra kund...Kan inte annat än vara glad över det systemet ;D

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Lite demopics

[IMG]http://i35.tinypic.com/20i9u9v.jpg[/IMG

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Dags att boka, God of War 3 demo ingår.

http://www.axelmusic.com/productDetails/711719822929

* God of War I and II on one Blu-ray disc
* Remastered at a resolution of 720p
* Anti-aliased graphics for 60 frames per second gameplay
* Full PlayStation Network (PSN) Trophies Support for each title

Eller vänta tills 2010 och betala 600kr+ när det släpps i EU, tror valet är lätt.

Har du bokat därifrån förut?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som fick tillgång till god of war 3 "E3 demo" download i helgen?

Jag fick en kod (som man skriver in i playstation store) från playstation network mail, eftersom jag var en betydelsefull kund.. ??
Aldrig handlat från PSN mer än en expansion till Burnout..

Hur som helst, var lite halvkul iaf.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Och jag som har handlat en del på PSN fick ingen kod....

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Dags att boka, God of War 3 demo ingår.

http://www.axelmusic.com/productDetails/711719822929

* God of War I and II on one Blu-ray disc
* Remastered at a resolution of 720p
* Anti-aliased graphics for 60 frames per second gameplay
* Full PlayStation Network (PSN) Trophies Support for each title

Eller vänta tills 2010 och betala 600kr+ när det släpps i EU, tror valet är lätt.

Går det att betala med postförskott eller möjligtvis faktura från axelmusic? Jag har inget bankkort som funkar att köpa över nätet med så det vore gött om det gick på annat sätt.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

så jäkla coolt spel.. garanterat man köper detta nu efter demot.. toppen spel.

Permalänk

Jag fick också tanka hem och spela E3 2009 demon! Riktigt brutalt spel.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag hade satt God of War som favoritspel på min profil på PS Networks hemsida, kanske var det därför jag fick koden till demot?

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

www.axelmusic.com är lugnt, jag har beställt massor därifrån. Vad jag vet så finns det inte postförskott. Frakttiden är oftast 1-2 veckor.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Spelet kommer också släppas på webhallen som finns i stockholm,göteborg och malmö för er som itne vill köpa via internet

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4,5GHz | EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Noctua NH-U9B SE2 | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX 850W 80+ Silver Modulär | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

@lilja90, och för dem som vill betala det dubbla. Om man nu har bråttom och inte orkar vänta på import från t.ex. axelmusic.com kanske det kan vara värt att betala typ 600 SEK.

ONT: För övrigt förstår jag inte varför det är slumpmässigt vilka som får tillgång till demot. De lär ju attrahera fler potentiella köpare genom att låta alla testa och bli sugna. Alla andra demon på PSN är j gratis och finns för alla. De kan ju inte tjäna något på att göra den stora skaran GoW-fans förbannade genom att bara släppa demot till vissa.

Förhoppningsvis tar de till sig den logiska kritiken och släpper det till alla inom kort. Förstår inte varför man ska nischa ett demo för en slumpmässigt utvald skara människor.

Permalänk
Medlem

en sak jag undrar som jag tror jag läste, om jag köper den importerade nyversionen av spelen, får man med demot där då?

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4,5GHz | EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Noctua NH-U9B SE2 | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX 850W 80+ Silver Modulär | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lilja90
en sak jag undrar som jag tror jag läste, om jag köper den importerade nyversionen av spelen, får man med demot där då?

Yes det får du

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Precis kört demot. Fan va ballt, mer av det gamla fast x5 på allt.
Nya saker hela tiden så man inte för en sekund hinner tröttna.
Super spel.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Gaah, jag vill också ha demot. Endast för preorders va ?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackwizard
Gaah, jag vill också ha demot. Endast för preorders va ?

Du kan köpa GoW 1 och 2 boxen också, då får du med demot till GoW 3.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

God of War Comparison
God of War 2 Comparison

Ska bli kul att köra igenom dessa igen, speciellt nu när det ser mycket bättre ut.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

hmm jag har köpt collection men hittar inte hur mna får tag i demot? några idéer?

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4,5GHz | EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Noctua NH-U9B SE2 | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX 850W 80+ Silver Modulär | Fractal Design Define R3