Service Pack för Windows 7 nästa höst

Permalänk
Melding Plague

Service Pack för Windows 7 nästa höst

Microsofts senaste operativsystem Windows 7 har funnits på marknaden i cirka två veckor. Rykten om ett kommande uppdateringspaket florerar dock redan på nätet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Underbart Never will they rest.

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToKu
Underbart Never will they rest.

dom är ju inte speciellt snabba om jag får säga mitt

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Servicepack är alltid välkommet oavsett hur bra grundprodukten är.

Den där bilden... nu förstår jag vad magic mushrooms gör med folk... huga...

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
dom är ju inte speciellt snabba om jag får säga mitt

Tycker du inte att det är bättre att kvalitetssäkra servicepack till os innan dem skickas ut publikt?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gazkam
Tycker du inte att det är bättre att kvalitetssäkra servicepack till os innan dem skickas ut publikt?

Håller med här. Hellre segt och lite buggar än snabbt och mycket buggar.

Permalänk
Medlem

Tillsammans med DX11.1

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Tillsammans med DX11.1

Vad har du för källor för det ryktet?

Visa signatur

citera!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTL
Servicepack är alltid välkommet oavsett hur bra grundprodukten är.

Den där bilden... nu förstår jag vad magic mushrooms gör med folk... huga...

Lol. Det är en rätt galen bild.

Permalänk
Medlem

Har aldrig förstått varför göra så stor grej av det hela? Det är inte ett nytt OS utan ett packet med uppdateringar inget annat. Gamla hål fixas och nya öppnas . Måste säga som någon ovan sa..de är inte särkilt snabba. Apple är redan uppe i 10.6.2 (SP2 om man vill kalla det).

/K

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Måste säga som någon ovan sa..de är inte särkilt snabba. Apple är redan uppe i 10.6.2 (SP2 om man vill kalla det).

/K

Snarare SP6 updatering nr 2 eller något sådant.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Vad är det de inte är speciellt snabba med? Säkerhetsluckor är i regel åtgärdade innan de hunnit innebära något egentligt problem. Anledningen till att de kan utnyttjas är pga att människor är dåliga på att installera uppdateringar. Sedan kan man vrida och vända på det hur man vill. MS får skit för att de släpper ett OS där det krävs mängder att uppdateringar för att det ska vara säkert. Apple får beröm för att de till sitt OS släpper uppdateringar tätare än vad MS gör... Tycker det är ganska ointressant att jämföra just detta och försöka översätta Apples uppdateringspaket till vad MS väljer att kalla SP's.

Permalänk

Jag tyckte att bilden var gullig. Någon som vet var man kan se den i originalutförande?

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Jag tyckte att bilden var gullig. Någon som vet var man kan se den i originalutförande?

C:\Windows\Web\Wallpaper\Characters\img22.jpg

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Dom måste ha provat många droger i Redmond för att få fram den där bilden!! LOL

Permalänk
Medlem

Snabba uppdateringar, långsamma uppdateringar eller inga uppdateringar. Många fixar, få fixar eller inga fixar.
Ordentliga fixar, hastiga fixar, dåliga fixar.
Hela fixar, partiella fixar, mikrofixar.
Bugg vara, delvara eller inte vara.
Vad föredrar man?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Måste ärligt säga att jag gillade Vista bättre, folk har snackat så mycket om att det var buggar i Vista. Jag har aldrig stött på en bugg på nått sätt, och ja har kört Vista i ca 1,5 år. Bytte till windows 7 igår och har inte haft mer problem än jag har nu. Men det beror knappast på operativsystemet det vet jag. Men Vista funkade bättre för mig än win7. Min åsikt ^^

humm.. hur många kommer citera detta då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Måste ärligt säga att jag gillade Vista bättre, folk har snackat så mycket om att det var buggar i Vista. Jag har aldrig stött på en bugg på nått sätt, och ja har kört Vista i ca 1,5 år. Bytte till windows 7 igår och har inte haft mer problem än jag har nu. Men det beror knappast på operativsystemet det vet jag. Men Vista funkade bättre för mig än win7. Min åsikt ^^

humm.. hur många kommer citera detta då?

Drivrutiner till Nordeas bankdosa finns ännu inte till Windows 7, det är enda problem jag haft än så länge.
Visserligen upplever jag det som ett stort problem! Vilka problem har du?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

HÖLJT i dunkel.. ffs

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDuke
HÖLJT i dunkel.. ffs

Höljt i dunkel? Nja, snarare ångor..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Drivrutiner till Nordeas bankdosa finns ännu inte till Windows 7, det är enda problem jag haft än så länge.
Visserligen upplever jag det som ett stort problem! Vilka problem har du?

Min nordea internet dosa funkar felfritt i Windows 7.

Permalänk
Inaktiv

Hittils är jag nöjd med W7, har kört det i lite över en månad och jag har inte haft några direkta problem med det hittils. IMO stämmer det att W7 är allt vad Vista borde varit. Äntligen verkar det som att MS har lyckats med lite optimering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dosshell
Vad har du för källor för det ryktet?

Vem har sagt att det är rykte?

Jag har inga källor, men det vore inte helt konstigt om det kom en justering av DX11 om ett år.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Måste ärligt säga att jag gillade Vista bättre, folk har snackat så mycket om att det var buggar i Vista. Jag har aldrig stött på en bugg på nått sätt, och ja har kört Vista i ca 1,5 år. Bytte till windows 7 igår och har inte haft mer problem än jag har nu. Men det beror knappast på operativsystemet det vet jag. Men Vista funkade bättre för mig än win7. Min åsikt ^^

humm.. hur många kommer citera detta då?

Håller med om att Vista är helt gångbart! förstår inte riktigt den massiva kritiken OS:et fått. Tycker det är lättnavigerat och med lite kunskap om "googling" kan man fixa till det mesta för att optimera det efter sina egna behov.
Kör med W7 i skolan på labbdatorn och tycker även att det är helt ok! har inte stött på så mycket problem mer än att många av de program ( Vi kör med 2003 server ) inte går så bra på W7. men det är smällar man får ta för lite användarvänlighet!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Måste ärligt säga att jag gillade Vista bättre, folk har snackat så mycket om att det var buggar i Vista. Jag har aldrig stött på en bugg på nått sätt, och ja har kört Vista i ca 1,5 år. Bytte till windows 7 igår och har inte haft mer problem än jag har nu. Men det beror knappast på operativsystemet det vet jag. Men Vista funkade bättre för mig än win7. Min åsikt ^^

humm.. hur många kommer citera detta då?

Du motsäger dig själv, först säger du att Vista fungerade lika bra som W7 gör nu sen att Vista är bättre. Vad gör Vista bättre om båda fungerar lika bra för dig?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att vista för mig har alltid fungerat bra för mig för att jag gjorde följande:

Tankade ner de flesta program med hjälp av google med "Vista" efter (t.ex. "Daemon tools Vista") och att jag stängde av windows brandväggen och UAC.

Med windows 7 flyter allting på mycket bättre och "snyggare", jag kan smidigare välja hur jag vill ha det layout/funktionsmässigt, datorn startar rekordsnabbt (30 sec typ, stänger av sig på max 5..), sen gillar jag "windowsknappen" på tangentbordet har fått en massa sköna funtioner! tummen upp imo! (fick gratis uppgraderingskupong med mitt förra vista...)

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Måste säga som någon ovan sa..de är inte särkilt snabba. Apple är redan uppe i 10.6.2 (SP2 om man vill kalla det).

Microsoft släpper fixar och uppdateringar kontinuerligt hela tiden, så något problem med snabbhet är det inte. Service pack är tänkt att samla alla dessa fixar och uppdateringar i ett paket, men ibland har även service packen haft vissa nya funktioner (t.ex. Windows XP SP2).

Ta till exempel Vista. DX11 släpptes till den för några dagar sedan genom en vanlig uppdatering man kunde ladda ner från windows update. Det behövdes inget service pack för att få den med andra ord.

Permalänk
Medlem

Det är väll bättre om det tar lång tid, det betyder väll att nuvarande configuration fungerar som den ska. Vore värre om de var tvugna att släppa SP snabbt för att fixa allt som var fel.

Permalänk

Windows 7 vs Vista

Jag vågade faktiskt aldrig testa Windows Vista men så köpte jag en dator i sommras med möjlighet att uppdatera till windows 7 för självkostnadspris. Först var jag skeptisk till Vista men nu tycker jag det fungerar bra. Självklart är det krävande av datorn och märks inte minst på att minnesanvändningen ligger på nära 50%.

Mitt intryck av Windows 7 (har kört det sedan pre beta) är att det inte är så resurskrävande. Däremot antar jag att min dator inte riktigt supportar windows 7 för jag har fått lite konstiga buggar. När jag körde betan så hängde sig tangentbordet och musen. När jag sen skulle installera RC:n så blev det bluescreen. Det visade sig att de blev en konflikt mellan det integrerade grafikkortet och det riktiga grafikkoretet enbart på just det moderkortet.

Nyligen installerade jag RTM:en och den har funkat okej men det är fortfarande lite småstrul och jag en sak jag inte gillar med windows 7 är startmenyn. Jag hatar att köra den mer grafiska startmenyn (kör 98-stylen hellre) och trodde detta var nyheterna i Vista men det är det nya i Windows 7. Dessutom har jag råkat ut för två allvarliga buggar.. den ena är att tangentbordet/musen låser sig och det andra är att den hängde sig när jag provade att köra backup mot en annan disk.

Förhoppningsvis är alla dessa buggar endast relaterade till min typ av moderkort och min laptop kommer antagligen att fungera utmärkt med windows 7.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 5 1600 @ 3.2 GHz | 16 DDR4@3000 MHz| Asus Prime B350-Plus | GTX 1050 Ti 4GB| Fractal Design 550W |Samsung SSD 960 256 GB HTPC: Intel Celeron J1900@2 GHz| Asrock Q1900-ITX| 4GB DDR3L| Corsair Force 3 SSD 120 GB| WinTV HVR-2205 Laptop: Intel i5-8300H @2.3 GHz| GTX 1050 2 GB| 8 GB DDR SDRAM| SSD 256 GB NAS: Synology DS214play 3 TB

Permalänk

SP3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikM
Det är väll bättre om det tar lång tid, det betyder väll att nuvarande configuration fungerar som den ska. Vore värre om de var tvugna att släppa SP snabbt för att fixa allt som var fel.

Det får inte dröja så lång tid som det gjorde med SP3:an. Det var ju helt sjukt. Det dröjde närmare 4 år innan SP3 lanserades och de stackarna som satt på modem och var tvungen att varje gång ladda ner 100-tals MB i säkerhetsuppdateringar från SP2. Visserligen är väl inte SP3 någon lättviktare men den kan man ju åtminstonde ladda ner separat och köra.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 5 1600 @ 3.2 GHz | 16 DDR4@3000 MHz| Asus Prime B350-Plus | GTX 1050 Ti 4GB| Fractal Design 550W |Samsung SSD 960 256 GB HTPC: Intel Celeron J1900@2 GHz| Asrock Q1900-ITX| 4GB DDR3L| Corsair Force 3 SSD 120 GB| WinTV HVR-2205 Laptop: Intel i5-8300H @2.3 GHz| GTX 1050 2 GB| 8 GB DDR SDRAM| SSD 256 GB NAS: Synology DS214play 3 TB