MISCO, kan man lita på dem egentligen!?!

Permalänk
Medlem

MISCO, kan man lita på dem egentligen!?!

För ett antal veckor sedan så gav min gamla disk upp och ville inte längre fungera.

Jag beställde då en ny WD disk från MISCO som när den kom skrapade och lät otroligt mycket, den disken skickade jag då tillbaka till MISCO som fick den utbytt av WD.

Men ersättningsdisken från WD skrapade ännu mer och hade även ett ihållande högfrekvent ljud som höll på hela tiden då den var i drift. Denna disk skickade jag även den tillbaka till MISCO i måndags förra veckan.

Idag fick jag en avi från posten där det stod att jag hade paket från MISCO att hämta, dock så stod det på avin att det var postförskott och att jag skulle vara tvungen att betala 158:- för att få ut disken.
Ringde då och frågade MISCO varför jag skulle betala och jag fick till svar att de inte funnit något fel med disken och då skickat tillbaka samma disk till mig igen.

Av någon anledning accepterade jag detta och gick för att lösa ut mitt paket från posten.
Till min förtvivlan så har de som jobbar med returer på MISCO inte förslutit antistat påsen för disken och den har då glidit ut till kanten av paketet och fått ena hörnet intryckt.

Vad ska jag göra nu!?!
Hur pass mycket skadas en disk av att bli tillslagen på de viset? Och vad kan jag begära av MISCO?

Permalänk
Medlem

Kan påpeka att jag även försökte häva köpet efter försa reparationen

Permalänk
Medlem

Om det är en transportskada så måste det omgående reklameras till postens kundtjänst som troligen vill undersöka paketet. Om de anser att det är deras fel så får du ersättning av posten. Anser det att det beror på dålig emballering, så tar du dina högupplösta bilder (som du redan har tagit innan reklamationen till poten) och mailar misco och förklarar det hela och visar vad posten har kommit fram till. Tyvärr kommer nog allt ta ett tag och du kommer stå utan disk ett tag.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

omgående reklamation till posten nu med detsamma!!! De bara göra det! Sätt fart nu på direkten. Inget att diskutera

Permalänk
Inaktiv

Tänk på att reklamationen måste göras inom 5 arbetsdagar, annars är du tyvärr sent ute.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Tänk på att reklamationen måste göras inom 5 arbetsdagar, annars är du tyvärr sent ute.

Konsumentköplagen säger inom 2 månader och det måste ju även gälla Posten.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian