Ny processorkylare från Gelid

Permalänk
Melding Plague

Ny processorkylare från Gelid

Hong Kong-baserade Gelid satsar på en processorkylare med välbekant torndesign.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

8 heatpipes vad jag kan se?

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem

Synd att man inte verkar kunna köra push-pull med två fläktar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RymdSegel
8 heatpipes vad jag kan se?

Nej, varje rör är U-format så varje rör har alltså två ändar som syns i toppen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Behövs det verkligen fler tornkylare just nu?

Känns som att man har maximerat prestandan med dem och att det kanske kan vara bäst att satsa på lite mer inovativa lösningar istället.

Sen en medföljande fläkt gillar jag själv inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Synd att man inte verkar kunna köra push-pull med två fläktar.

Nej, varje rör är U-format så varje rör har alltså två ändar som syns i toppen.

Jaså

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk

4+4 heatpipes, pff. Vilken skit

Visa signatur

Balle

Permalänk

350kr var väldigt billigt för en kylare med 8 heatpipes OCH 120mm-fläkt, blir nog ett prisvärt köp skulle jag tro

Permalänk
Medlem

Betydligt billigare än t.ex. Noctuan

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Betydligt billigare än t.ex. Noctuan

Och inget tyder ännu på att den är lika bra som noctuan på någon punkt förutom priset.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Inaktiv

"Hurra, ännu en towerkylare".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
350kr var väldigt billigt för en kylare med 8 heatpipes OCH 120mm-fläkt, blir nog ett prisvärt köp skulle jag tro

vad jag ser så har den 4 st heatpipes.

Visa signatur

/Oskar Z.

SYSTEM: Z77A-GD65 | 2x4GB G.Skill Ripjaws | HD 5850 | 2500K @ 4,4 Ghz | Corsair HX750W

Permalänk
Medlem

"Modellen heter Tranquillo och har fyra värmeledningsrör av koppar tillsammans med en hel hög aluminiumflänsar."

Visa signatur

/Oskar Z.

SYSTEM: Z77A-GD65 | 2x4GB G.Skill Ripjaws | HD 5850 | 2500K @ 4,4 Ghz | Corsair HX750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Behövs det verkligen fler tornkylare just nu?

Känns som att man har maximerat prestandan med dem och att det kanske kan vara bäst att satsa på lite mer inovativa lösningar istället.

Sen en medföljande fläkt gillar jag själv inte.

ju fler ju bättre, konkurrens sänker priset, då blir jag glad iaf.

denna är väl billig, därför är den speciell.

att den har med en fläkt är väldigt bra. då kylningen blir så himla mycket effektivare.

Visa signatur

/Oskar Z.

SYSTEM: Z77A-GD65 | 2x4GB G.Skill Ripjaws | HD 5850 | 2500K @ 4,4 Ghz | Corsair HX750W

Permalänk
Medlem

Tror denna kommer bli väldigt prisvärd, Gelid har ju tysta fläktar också.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk

Denna ser ju rigtigt nice ut

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
350kr var väldigt billigt för en kylare med 8 heatpipes OCH 120mm-fläkt, blir nog ett prisvärt köp skulle jag tro

SilenX kostar ju strax över 200...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
SilenX kostar ju strax över 200...

håller med,

SilenX iXtrema Pro 92mm kostar 195kr och SilenX iXtrema Pro 120mm kostar 245kr, det tycker jag är en rätt bra deal.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
håller med,

SilenX iXtrema Pro 92mm kostar 195kr och SilenX iXtrema Pro 120mm kostar 245kr, det tycker jag är en rätt bra deal.

Tyvärr verkar Inet ha slutat sälja 120mm-versionen... men annars skulle jag tippa på att dessa är de mest prisvärda kylarna. Apropå Gelid verkar deras Silent Spirit prestera rätt schysst för en 92-mm också

Permalänk
Medlem

Högst attraktiv kylning till ett billigt pris. Snart dags för ett nytt CPU-kylaretest för sweclockers?

Så att HTPC/budget-byggare vet vilken de ska välja Noctua och TRUE känner alla till - men vid halva priset, vad gäller då?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather