Windowd 7 installering problem

Permalänk
Medlem

Windowd 7 installering problem

Jag håller på att installera windows 7 64bit från vista 64. Problemet är att den har stannat på sista punkten : transmitting files, setting and programs. Det har varit på den punkte i över 24 timmar nu. Min hårdisk är på en terayte, fast jaghar bara använt 200gb.

Nån som har haft problemet, och hur länge det kommer dröja?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldhand
Jag håller på att installera windows 7 64bit från vista 64. Problemet är att den har stannat på sista punkten : transmitting files, setting and programs. Det har varit på den punkte i över 24 timmar nu. Min hårdisk är på en terayte, fast jaghar bara använt 200gb.

Nån som har haft problemet, och hur länge det kommer dröja?

Tja inte fan ska det ta 24 timmar... Max par minute

Kolla skivan, ta ut en minnessticka till att börja med.

Permalänk
Medlem

Minnesstickan?

Tror du att skivan är repig?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldhand
Minnesstickan?

Tror du att skivan är repig?

Du skriver inte så mycket så jag vet inte..

minnessticka = ram minne..

Permalänk
Medlem

Varför ska jag ta ut ena ram minnet(har 6 GB) ?
Och kan jag ta ut skivan utan att uppdateringen slutar?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldhand
Varför ska jag ta ut ena ram minnet(har 6 GB) ?
Och kan jag ta ut skivan utan att uppdateringen slutar?

Hm skrev lite fel och förenkla då...

Gör ren skivan om du ser att den är skitig, pröva installera..

Funkar det inte, ta ut alla ramminnen utom en och pröva tills alla är testade..

Funkar inte det byt antingen ram minne, skiva eller hdd..

Permalänk

Som tcntad säger, man måste utesluta saker för att vara säker att de inte påverkar installationen!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ok, ska testa utelsuta saker efter att jag har ringt Microsoft kundtjänst, förretsen så har det nästan gått två dygn sen jag började installera.

Permalänk
Medlem

Microsoft kundtjänst kan jag skita i, kostar pengar.
Tycker ni att jag borde formatera om datorn sen uppgradera? För uppdateringen fastnar på "transmitting files, setting and programs"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldhand
Microsoft kundtjänst kan jag skita i, kostar pengar.
Tycker ni att jag borde formatera om datorn sen uppgradera? För uppdateringen fastnar på "transmitting files, setting and programs"

Du skulle börjat med det jag skrev på en gång och inte vänta 48 timmar..

Ja skit i MS supporten..

Som nämnt x antal gånger.. det beror på, har du redan ett os installerat från början är det skitsamma, men har du inget installerat innan är det ren installation.

Formaterar (snälla skilj på formatering och installation!!) man så måste man ominstallera då man inte kan uppgradera..

Jag och många andra föredrar ren installation..

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande problem när jag installerade Windows 7, men i mindre skala. Installationsprogrammet "fastnade" på flera ställen och väntade i 5-10 minuter innan det fortsatte.

Googlade på detta och fann att det kan bli så om man inte har en diskettstation i datorn men har den aktiverad i BIOS. Windows söker tydligen då efter en diskettenhet som inte finns.

Om du inte har en diskettstation, testa alltså att avaktivera den i BIOS.