New York anklagar Intel för mutbrott

Permalänk
Melding Plague

New York anklagar Intel för mutbrott

Delstaten New York drar processortillverkaren Intel till federal domstol för brott mot konkurrenslagstiftningen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Here we go again

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Jag tycker Intel ska diskriminera den amerikanska staten och vägra sälja något till dem, så får de slipper bli exploaterade av den ondskefulla jätten.

Permalänk
Medlem

haha, gud vad kaos det skulle skapa

Permalänk
Avstängd

omg! tur att man inte är inom den branschen

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Hur kan man skicka sån mail egentligen? Då tigger man ju om att åka fast...

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

Mera smisk på fascist Intel!!

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Layon
Hur kan man skicka sån mail egentligen? Då tigger man ju om att åka fast...

Var väl inte intel som skickade mailet utan IBM? De har väl inte gjort något fel utom att bli utpressade?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Layon
Hur kan man skicka sån mail egentligen? Då tigger man ju om att åka fast...

det var väl inte intel som skickade mailet. åka fast? det är väl egentligen inte affären som är boven i dramat i det fallet? snarare kan de väl nästan ses som offer för att de inte kan handla med vilka produkter de vill utan att riskera att bli pwn:ed by intel.
eller är jag helt fel ute?

Permalänk
Medlem

Borde inte the Big Apple åtala Steve Jobs & Co. för varumärkesbrott..? ;P

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perssonleo
Jag tycker Intel ska diskriminera den amerikanska staten och vägra sälja något till dem, så får de slipper bli exploaterade av den ondskefulla jätten.

Nja va inte så mesig. Jag tycker alla ska sluta sälja/köpa något alls till/från den ondskefulla jätten. Efter denna "nödvändiga" åtgärd bör också giljotinering tillämpas på de som försöker lämna landet

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk

Förvånad... eller?

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Borde inte the Big Apple åtala Steve Jobs & Co. för varumärkesbrott..? ;P

HA!

Permalänk
Medlem

Och snart kommer 300 AMD fanboys skrika "JAAAAA RÄTTVISA GO AMD WOOO"

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perssonleo
Jag tycker Intel ska diskriminera den amerikanska staten och vägra sälja något till dem, så får de slipper bli exploaterade av den ondskefulla jätten.

Att straffa länder genom att inte sälja några varor till dom måste vara den bästa ideén i hisorien av bra ideér

Permalänk
Medlem

Bra, men känns trist att sådana här brott lönar sig.

Även om AMD skulle få upprättelse nu i efterhand, har de varit tvungna att skära hårt i både forskning och bland skicklig personal. Det kommer bli svårt att komma ifatt Intel på CPU-fronten, och de har inte på långa vägar så välfylld kassa som de borde haft.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Hedersmedlem

Nu passar allt fler på att klämma pengar ur Intel, men jag kan inte riktigt förstår vad new York har tagit för skada av det här??

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

börjar pengarna truta för new york och det ehövs nya friska miljarder?

hur många gånger kan man stämma intel och vinna mot dem i samma ärende? kan kaliforninen stämma dem också tex? Vinner man går något till amd?

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Att straffa länder genom att inte sälja några varor till dom måste vara den bästa ideén i hisorien av bra ideér

Det är ju inte något den amerikanska staten är främmande för, embargot mot kuba kanske är något du hört talas om.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Nu passar allt fler på att klämma pengar ur Intel, men jag kan inte riktigt förstår vad new York har tagit för skada av det här??

Nä, det är ju sant. Om en person mördas i Sverige så tar ju inte vi skada av det, men om det inte fanns lagar så hade inte civilisation funnits

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Om PEAB skulle ha kartellbildning gällande asfalstpriser i alla världens länder så skulle alla länder inleda utredningar ang brott mot konkurrenslagarna. Nu har Intel i princip använt sina illegala metoder över hela världen. Efter New York kanske det blir Texas, Kanada eller Japan etc. Intel är redan dömda i EU och Singapore? eller var det Hong Kong? Jag tycker att det är skrämmande hur lätt folk tar på konkurrenslagarna när hela vårt samhälle skulle kolapsa utan dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Att straffa länder genom att inte sälja några varor till dom måste vara den bästa ideén i hisorien av bra ideér

Jag talar förstås inte om att "man" ska bojkotta en stat. Bara att man som företag inte borde sanktionera sina fiender.

Permalänk
Medlem

Gillar själv Intel mycket, men om Intel nu använt dessa fula metoder och lite passiv utpressning, så är det bara bra om det sätts press på dem. Konkurrens = bra! bättre produkter från både Intel och AMD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Nä, det är ju sant. Om en person mördas i Sverige så tar ju inte vi skada av det, men om det inte fanns lagar så hade inte civilisation funnits

Jo landet skadas om någon medborgare mördas. Tänk på alla skatteintäkter staten förlorar om någon dör i förtid.
Den idealiska medborgaren börjar arbeta i ung ålder, arbetar hela livet tills den dör på samma dag den går i pension.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Nä, det är ju sant. Om en person mördas i Sverige så tar ju inte vi skada av det, men om det inte fanns lagar så hade inte civilisation funnits

Antingen e jag riktigt trött:P eller så förklarar du rätt så dåligt.
Om New York anser att de förlorat pengar så skulle ju alla kunna gå in och stämma Intel, men jag betvivlar att New York skulle stämt Intel om inte EU anklagat de för olaga konkurrensmetoder. New York åker bara lite snålskjuts här tycker jag.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Rätt åt Intel, har aldrig gillat dem speciellt mycket.. jävla fasoner =/

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Och snart kommer 300 AMD fanboys skrika "JAAAAA RÄTTVISA GO AMD WOOO"

Detta tror jag gynnar nvidia som vill slå sig in på cpu-markanden med x86 processorer. Det som gynnar nvidia borde väll inte uppskattas av amd fanboys?

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

hahaha LOL varför blir jag inte ens förvånad ? :S

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Antingen e jag riktigt trött:P eller så förklarar du rätt så dåligt.
Om New York anser att de förlorat pengar så skulle ju alla kunna gå in och stämma Intel, men jag betvivlar att New York skulle stämt Intel om inte EU anklagat de för olaga konkurrensmetoder. New York åker bara lite snålskjuts här tycker jag.

Det här har inget med NY förlorar pengar eller inte. det handlar om att ett företag begått brott mot konkurennslagarna i Delstaten NY.

Permalänk

Hoppas att Intel åker på världsrekordböter eller liknande.