Vilken Linuxdist funkar bra som mediaserver

Permalänk
Medlem

Vilken Linuxdist funkar bra som mediaserver

Har en dell poweredge 4600 server stående hemma. Har funderat på att börja köra den som mediaserver mot en ps3 samt använda den som back-up maskin och eventuellt printer-server. Vilken Linuxdist skulle passa bra till det? Har kikat lite på Ubuntu 9.10 Server men vet inte om den funkar bra till streaming osv. Tacksam för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Valfri linux dist och Ps3 media server?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RasmusB
Valfri linux dist och Ps3 media server?

Jag har tänkt använda programmet "PS3 Media Server" för att streama från servern, jag undrade bara om någon hade ett tips på en dist där det flöt bra Du kanske har något tips på en bättre mediaserver?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggEMythUbuntu kanske?

MythUbuntu verkar som ett intressant alternativ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sjobom
Jag har tänkt använda programmet "PS3 Media Server" för att streama från servern, jag undrade bara om någon hade ett tips på en dist där det flöt bra Du kanske har något tips på en bättre mediaserver?

Bättre mediaserver? Personligen har jag nog svårt att komma på någon bättre, speciellt med stöd för DLNA. Jag tidigare kört PS3 media server under både Slackware och CentOS, aldrig haft några problem. Om jag inte har fel som borde väl alla 'dependencies' finnas i Ubuntus repo så om du bestämmer dig för att köra den disten så har jag svårt för att tro att du stöter på några större problem.