Radeon HD 5870 med full Eyefinity och 2 GB minne

Permalänk
Melding Plague

Radeon HD 5870 med full Eyefinity och 2 GB minne

AMD förbereder de första grafikkorten med fullfjädrad Eyefinity och utgångar för upp till sex skärmar. Samtidigt passar tillverkaren på att dubblera mängden minne.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

OK. Nu saknas det bara att det kommer skärmar som är lika många pixlar så man kan få sina foton i 1:1 skala. Det vore lagom nice. Sen om det finns någon dator som klarar driva Photoshop med de inställningarna en annan fråga.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

drägglar här!!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
drägglar här!!

Dreglar..

Permalänk

Sexigt! Men kommer inte minnena på baksidan få någon kylare av något slag?

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Tusan vilken best. Är det jag som har fått en släng av fanboi men är inte detta kort ett stort språng i utvecklingen? Jag menar...typ wow

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Hur stor är marknaden för användare med sex skärmar?
Hur många använder ens två skärmar? Jag vet att det finns folk som pillar med redigering o sånt men är inte marknaden rätt liten..
Jag tycker det vore bättre för amd o trycka ut lite mer kraft ur kortet istället för att göra det möjligt att använda sex skärmar.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

För dom som har bara DVI-I ingång på skärmarna så finns det en adapter http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=469351

Finns även HDMI adapter http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=469352

Undrar vad HD5870 Eyefinity kommer att kosta? Hoppas det kommer HD5850 med Eyefinity också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gris
För dom som har bara DVI-I ingång på skärmarna så finns det en adapter http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=469351

Finns även HDMI adapter http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=469352

Undrar vad HD5870 Eyefinity kommer att kosta? Hoppas det kommer HD5850 med Eyefinity också.

De korteten som finns idag (5850 och 5870) har redan eyefinity, men då bara stöd för max tre skärmar.. Dom som kommer nu har stöd för upp till 6 skärmar. Jag kan inte förstå vem som kommer köpa ett kort med stöd för sex skärmar?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Hur stor är marknaden för användare med sex skärmar?
Hur många använder ens två skärmar? Jag vet att det finns folk som pillar med redigering o sånt men är inte marknaden rätt liten..

Utveckling. Jag har alltid varit nöjd med min 24" skärm men sedan alternativet (ett billigt sådant i mina ögon) om 6 skärmar på ett kort har dykt upp så har jag blivit riktigt sugen på att skaffa två skärmar till
Förbaskade företag som skapar köpbehov i min arma kropp.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Trevligt så länge man inte har en äldre 30" skärm som endast har DVI in och inte displayport. Krävs en aktiv omvandling från displayport till dual link dvi för att driva en 2560x1600 med dual link dvi ingång. Apple tar cirkus 900 för sin omvandlare och den funkar inte speciellt bra om man läser recensionerna på sidan.
Kanske läge att byta ut sin gamla 30" mot en 30"LED med displayport

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

"Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora." Jag gillar din sign. Och mac är inget jämfört emot pc:n

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Jag kan inte förstå vem som kommer köpa ett kort med stöd för sex skärmar?

Just nu har jag en dataskärm och en projektor. Jag skulle lätt vilja ha 3 dataskärmar, 2 projektorer och en tv. haha.

Permalänk

Fyfan va nice det skulle vara att bygga lite simulator nu...

Tänk er 6st skärmar ~26" (kan man få till hyffsat pris) och ett spel med stöd för det, riktig ratt, pedaler handbroms och växelspak + en bra stol...

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Fyfan va nice det skulle vara att bygga lite simulator nu...

Tänk er 6st skärmar ~26" (kan man få till hyffsat pris) och ett spel med stöd för det, riktig ratt, pedaler handbroms och växelspak + en bra stol...

Där är fördelen med Eyefinity. Spelet behöver inte ha stöd för det. Alla skärmar blir som en skärm.
(Disclaimer: Som jag uppfattat det.)

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

även om jag troligtvis aldrig kommer använda denna teknik så tror ja många kommer gynna sig på detta

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem

jag har 3 24" samt en 52" tv och att kunna ha alla ikopplade med bild på en gång är är inte helt fel film på tvn, surf på en datorskärm samtidigt som två st kan lira "co-op" på left 4 dead på andra datorn med varsin skärm!

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Inaktiv

Jag hatar allt vad som har med AMD's produkter att göra, men det här kortet var fan manligt.

Permalänk
Medlem

Ok. Jag är såld.
Nu saknas det bara att nån skärmtillverkar utvecklar en gigantisk skärm med 6st bild-ingångar och böjbara leder vid skarvarna. Och såklart utan att skarva så det blir visuellt störande

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori
jag har 3 24" samt en 52" tv och att kunna ha alla ikopplade med bild på en gång är är inte helt fel film på tvn, surf på en datorskärm samtidigt som två st kan lira "co-op" på left 4 dead på andra datorn med varsin skärm!

Du ska alltså göra allt det där från en och samma dator? Blir nog rätt problematiskt tror jag. ;P

För övrigt tror jag inte riktigt på det här. Skulle störa ihjäl mig på den äckliga kanten som blir i mitten av alla skärmar. Om det fanns skärmar som är frameless skulle det bli ballt dock!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Regert
OK. Nu saknas det bara att det kommer skärmar som är lika många pixlar så man kan få sina foton i 1:1 skala. Det vore lagom nice. Sen om det finns någon dator som klarar driva Photoshop med de inställningarna en annan fråga.

Sa din e-penis till nu om att utmärka dig?

Nej, men skämt-å-sido, ska bli kul att se första galleriet på swec med 6 skärmar

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

denna har man väntat på en med 2 GB

Permalänk
Medlem

Alltid bra med utveckling, men satsa på att släppa HD5970 istället. Jag vill ha för att kunna bygga min nya dator..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Ahh... bara att koppla kortet till sex stycken full-hd projektorer så kan man äntligen få sin 636-tumsbild!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Det var på tiden, stackars alla som köpt med en GB minne :/ fint om d kommer till vapor-x nån gång också... dock när man väntat så här länge så kan man vänta på x2 korten.

Permalänk
Avstängd

pron

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Ahh... bara att koppla kortet till sex stycken full-hd projektorer så kan man äntligen få sin 636-tumsbild!

Det gäller ju att man har en tillräckligt stor vägg också.

Annars får du titta förbi hos mäklaren också: -Hej, Jag vill kolla på ett nytt hus med en vägg på minst 636tum
-Varför ska du ha en så stor vägg?
-Måste ju kunna använda alla mina sex projektorer till datorn!

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Där är fördelen med Eyefinity. Spelet behöver inte ha stöd för det. Alla skärmar blir som en skärm.
(Disclaimer: Som jag uppfattat det.)

Det där med att alla skärmar blir som en skärm låter underbart. Med 2, 4 eller 6 projektorer slipper man kanter som skärmar har. Med upplösning 1280X720 på varje projektor, 2560X720 (2 skärmar), 2560X1440 (4 skärmar) eller 3840X2160 (6 skärmar).

Nej, tänker inte köpa fler projektorer men 4 dataskärmar och en projektor så har jag en lediga displayport som jag kan koppla till en tv t.ex.

Kommer det en 5850 med 6st displayportar så köper jag den direkt när den har gått ner i pris, under 3000kr...om det går går att köra CF med ett vanligt 5850 förstås.

Permalänk
Medlem

Vore fint om man kunde ansluta sex tangentbord och sex möss till sin dator också, så kunde man iaf spela quake 1 eller 2 med fem kompisar

(det går väl med en vettig USB-hub, men man ska ju ha mjukvara som kan skicka input och output åt rätt håll också)

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem

Undrar hur mycket mer effekt det här kortet drar, eftersom de utökat strömförsörjningen...?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Fyfan va nice det skulle vara att bygga lite simulator nu...
... riktig ratt, pedaler handbroms och växelspak...

Jag nöjer mig med joystick. Ett flygplan brukar inte ha så många växlar...

/Olle