Telekompaketet klart – rättslig prövning för alla

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZAIZAI
Uttryckligen behövs det inte ett beslut från en domstol bara en myndighet med lagrådlig befogenhet (jämför med polisen). Internetanvändare kan fortfarande stängas av på lösa grunder med den nya skrivningen. I Sverige spelar det dock ingen roll då domstolarna där/här är fullständigt politiserade.

Jag är övertygad om att vi kan diskutera det här tills vi ser hur det kommer tillämpas hos de enskilda medlemsländerna, men då är det så dags.

Däremot med tanke på hur ACTA förhandlingarna går kommer det nog inte spela någon roll då ISP:erna kommer bli ansvariga för innehållet i sina nät vilket kommer göra dem skyldiga att stänga av fildelare (märk väl, oavsett om fildelningen är laglig eller inte). Steget till att stänga av regimkritiker eller vem som helst är/kommer bli väldigt litet (om man nu skall vara lite konspiratoriks).

Man behöver inte vata så konspiratorisk för att inse att makt har alltid missbrukats och denna centralisering av makten som New world order vill ha ger ett fåtal absolut makt : Power tends to corrupt, and absolute power corrupts absolutely. Great men are almost always bad man.
John Emerich Edward Dalberg,

okänd: KNOW YOUR HISTORY TO PREDICT YOUR FUTURE och sett till historien så ser det inte så ljust ut men jag kan citera någon annan.

De som ger upp sin grundläggande frihet för att köpa sig lite tillfällig trygghet, förtjänar varken frihet eller trygghet." ~ Benjamin Franklin
ja det har gått så långt att dom har fått oss att frivilligt ge bort friheten

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

Ta ett exempel: på glada 80:talet fanns det massor av repro/tryckerier överallt, sen kom datorkraften och scanners ikapp och många i den grafiska branschen var tvugna att sadla om, inte fasen skrek dom rakt ut att alla datorer/scanners skulle förbjudas eller begränsas, nej dom föll som tegelstenar och var tvingade att tänka om.

Så har vi mediaindustrin gör allt för att det skall vara som förr, tror jag det så mycket pengar dom tjänar! Ingen verkar förstå att det kan aldrig stoppas att människor digitaliserar allt dom kan eftersom det är den naturliga utvecklingen, det är min evolutionsteori.
Sen har vi politiker och domstolar som totalt missat hela grejen eftersom "det där internet är inte så viktigt" verkar vara en generations/och/eller kunskapsfråga.
Dax att politiker vaknar! Piratpartiet nästa!

Visa signatur

i7 920@3.36GHz | ASUS P6T | Corsair 6GB | Intel 320 160GB | WD GP 5TB | XFX HD6970 | Antec P182b | Corsair TX850w | Noctua | Win7x64 | Acer24'LED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brolles
Ta ett exempel: på glada 80:talet fanns det massor av repro/tryckerier överallt, sen kom datorkraften och scanners ikapp och många i den grafiska branschen var tvugna att sadla om, inte fasen skrek dom rakt ut att alla datorer/scanners skulle förbjudas eller begränsas, nej dom föll som tegelstenar och var tvingade att tänka om.

Så har vi mediaindustrin gör allt för att det skall vara som förr, tror jag det så mycket pengar dom tjänar! Ingen verkar förstå att det kan aldrig stoppas att människor digitaliserar allt dom kan eftersom det är den naturliga utvecklingen, det är min evolutionsteori.
Sen har vi politiker och domstolar som totalt missat hela grejen eftersom "det där internet är inte så viktigt" verkar vara en generations/och/eller kunskapsfråga.
Dax att politiker vaknar! Piratpartiet nästa!

Sant.

Och sen som en skrev här innan, att stängas av från internet är som att avstängd från världen. Utan internet bor man mer eller mindre i en grotta, och får skicka brev gå till banken och försäkringskassan stup i kvarten för att någon tjurig jävel i hollywood sagt åt politikerna vad de ska tycka. Jag undrar när den nya generationens politiker tänker dyka upp och ändra uppfattningen kring datorer och internet.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patrikringdahl
Om det hade gått igenom och folk verkligen hade kunnat stängas av från internet så tror jag inte de hade stängt av vem som helst till höger och vänster. Det hade väl isf varit de allra värsta, typ folk som sitter på en seedbox med 25TB upphovsrättsskyddat material och kanske är med i något slags releasegroup/nätverk som ägnar sig åt den typen av aktiviteter.

Jag tror knappast de hade stängt av Lisa Johansson 16 år för att hon har laddat hem Ice Age från Piratebay.

Det farliga är att det är just det man inte kan veta. Makt i alla dess former kan missbrukas och det är onödigt att ge vissa personer alltför mycket. Det kan gå snett.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Klart som fan man ska det.. De mer allvarligare problem skall prioriteras först men man ska fortfarande lägga resurser på det man kan.. Det viktiga alltså, det finns viktigare än att jaga pirater på internet å stänga av dem utan rättslig prövning..

Att stänga av folk utan att de fått någon prövning är naturligtvis fuckt up. Men att stoppa fildelning kan vara något att lägga ner endel enegri på. Vem bestämmer vad som är tillräckligt viktigt för att lägga ner energi på??

Tycker det är ganska uppebnbart att du inte har en översiktlig syn på problemet, utan enbart ser till vad som är bäst för dig. Tror du jag vill att fildelning ska stoppas?? självklart inte. men man kan ändå inte resonera kring ett problem utifrån vad som är bäst för en själv.

Permalänk

Allså, jävla regeringar och MAKTGALNA FÖRETAGS ÄGARE!
Regering = Byt ut mot Modernare folk som fattar hur dagens samhälle fungerar.
Företag = HÄNG MED UTVECKLINGEN OCH GÅ IFRÅN STENÅLDERN TILL IT ÅLDERN!
Ignorera piraterna och BÖRJA lägga focus på RIKTIGA BROTT!
Jävla slöseri med tid, pengar och arbetskraft!

Blir så JÄVLA arg när regeringar och EU slösar tid på sånt Här!

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Medlem

Faktiskt värt att tänka på...

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Limo
http://nynerd.com/wp-content/uploads/2008/06/piracy-is-not-th...

Faktiskt värt att tänka på...

nej, det fungerar inte så i den digitala världen och det fattar alla. Utvecklingskostnaden är allt, produktionskostnaden existerar inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hemlighet
Allså, jävla regeringar och MAKTGALNA FÖRETAGS ÄGARE!
Regering = Byt ut mot Modernare folk som fattar hur dagens samhälle fungerar.
Företag = HÄNG MED UTVECKLINGEN OCH GÅ IFRÅN STENÅLDERN TILL IT ÅLDERN!
Ignorera piraterna och BÖRJA lägga focus på RIKTIGA BROTT!
Jävla slöseri med tid, pengar och arbetskraft!

Blir så JÄVLA arg när regeringar och EU slösar tid på sånt Här!

Själv blir jag då JÄVLIGT IRRITERAD på folk som misshandlar det svenska språket dag ut och dag in genom att särskriva. Du kanske borde ta ett snack med din svensklärare, uppenbarligen har du problem.
Har du gått ut gymnasiet - men sök komvux då!

Sen måste jag även fråga dig om hur många poliser och åklagare du tror arbetar med upphovsrättsrelaterade brott idag. Och då menar jag enbart det som sker via internet, inte folk som importerar en halv container med piratkopierade märkesväskor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
nej, det fungerar inte så i den digitala världen och det fattar alla. Utvecklingskostnaden är allt, produktionskostnaden existerar inte.

Nu var du väl ändå lite dum... =/
Många på piratsidan verkar ha allvarliga problem med att förstå (eller ska jag skriva vilja förstå) ovanstående.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd

Telekompaketet var ju så korrumpterad då dom smög in en massa orelevanta grejer.

Dom borde säga NEJ till HELA telekompaketet.
EU är skräp, dom går runt och bossar för mycket över vad folk får och inte får göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Tycker det är skönt att rösten man satte på pp verkligen gjorde något.

Måste hålla med, inte helt förgäves

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Själv blir jag då JÄVLIGT IRRITERAD på folk som misshandlar det svenska språket dag ut och dag in genom att särskriva. Du kanske borde ta ett snack med din svensklärare, uppenbarligen har du problem.
Har du gått ut gymnasiet - men sök komvux då!

Jag har problem med stavningen, JAG VET. Kan Inte Hjälpa att man har blivit FÖDD med det problemet!!

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]

Nu var du väl ändå lite dum... =/
Många på piratsidan verkar ha allvarliga problem med att förstå (eller ska jag skriva vilja förstå) ovanstående.

jag tycker alltid att det är lika kul när piratförsvararna klagar på att beslutsfattarna inte fattar hur den nya tekniken fungerar samtidigt som dom sitter och gämför digitala produkter med materiella :D.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Själv blir jag då JÄVLIGT IRRITERAD på folk som misshandlar det svenska språket dag ut och dag in genom att särskriva. Du kanske borde ta ett snack med din svensklärare, uppenbarligen har du problem.
Har du gått ut gymnasiet - men sök komvux då!

hoppas att du inte tror att folk uppfattar dig som smart för att du klagar på folks stavning...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
hoppas att du inte tror att folk uppfattar dig som smart för att du klagar på folks stavning...

Håller med.
Jag tog det mer väldigt förolämpande..

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Avstängd

ja allt för många föds med problemet för att dumförklara dem

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Ehum, va? Snarare ett steg därifrån. Missade du att detta garanterar att ingen kan bli avstängd utan rättegång?
De lyckades dessutom få med texten "... in conformity with the European Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms" för att göra det hela ännu starkare.
Det här är en stor vinst, inte en förlust.

Precis, du har rätt. Eller?

Vi kan stifta en lag, som först ska innebära att alla som tycker om godis ska sättas i fängelse. Sedan så lyckas någon ändra detta till att man ska sätta dom i fängelse, med rättslig prövning först. Då tycker alltså du på fulla allvar att vi går i rätt riktning?

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN
Precis, du har rätt. Eller?

Vi kan stifta en lag, som först ska innebära att alla som tycker om godis ska sättas i fängelse. Sedan så lyckas någon ändra detta till att man ska sätta dom i fängelse, med rättslig prövning först. Då tycker alltså du på fulla allvar att vi går i rätt riktning?

Det är en stor vinst över vad man kan förvänta sig från EU, inte om man jämför med ett perfekt samhälle.
http://christianengstrom.wordpress.com/2009/11/08/telecoms-pa...

Citat jag speciellt håller med:

Citat:

- Was this a victory?
Yes. The text is not perfect, but it’s a good step in the right direction.

- You already had these rights! This adds nothing!
That’s absolutely right. We already have the right to a fair and public hearing by an independent and impartial tribunal established by law, through Article 6 in the European Convention on Human Rights.
But unfortunately, some governments need to be reminded that our civil liberties are something they have to actually respect, and not just talk about. [...]

- Is this enough?
No. [...]

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200