Fick hem en produkt som jag halvt beställde..

Permalänk
Medlem

Fick hem en produkt som jag halvt beställde..

Tjena!

Jag halv beställde för ungefär tre veckor sedan en produkt genom itnernet, fick hem produkten efter kanske bara några dagar efter "beställningen".

Säger halv beställning eftersom jag aldrig betalade för produkten. Utan jag skrev in min adress, namn och skulle betala med antingen internetbank eller VISA men jag avbröt beställningen och sedan strunttade jag i att genomföra betalningen.

Efter någon dag så fick jag ett paket att hämta hos schenker. Trodde de var bredbandsbolaget som hade skickat mina nya kablar jag väntade på. Så jag gick och hämtade paketet och sedan när jag var hemma såg jag att de inte alls var det jag trodde de var. Utan det var den där produkten som jag halv beställde.

Så jag bestämmde mig endå för att behålla produkten. Men ingen har hört av sig till mig om det och inget har hänt nånstans. Med andra ord har jag fått produkten gratis

Eller?

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Avstängd

ja tills nån ser detta som arbetar på inet..hihihi

Nä du kommer nog inte undan..Borde finnas dator loggar på vad som gått ut och till vem..

fast 3 veckor har ju gått!!

Jadå vette tusan om du inte har klarat dig

se det som en julklapp

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

Får man fråga var det var för något?

OT: Själv hade jag meddelat affären detta och velat betala för grejorna, men det beror väl på hur ärlig man är ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Var inte så säker på att du fått produkten gratis dom kan lika gärna skicka en faktura om ett 1 år eller mer/mindre.

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte ihåg hur beställningsmomentet går till hos Inet, men det låter som om det sker i två steg. I det första lägger man beställningen och i det andra betalar man den med kort e.dyl. Om det är så det har gått till så förväntar de sig betalning av dig och kommer att kräva förseningsavgift om den kommer in för sent.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Vem säger att det är från inet?

Han skriver att han beställt en vara från INTERNET.

Sen kan man fundera är man sådan att man skriver här om det.
Så är det lika bra att kontakta företaget och finna en lösning på det hela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
Var inte så säker på att du fått produkten gratis dom kan lika gärna skicka en faktura om ett 1 år eller mer/mindre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod

Man kan inte skicka ut varor och sedan kräva betalt för dem utan att på ett fullgott sätt ingått ett avtal med kunden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
ja tills nån ser detta som arbetar på inet..hihihi

Jag kommer inte ihåg hur beställningsmomentet går till hos Inet,.

Vad fick ni inet ifrån?

Permalänk
Medlem

verkar ju som att beställningen är registrerad men inte betalningen, du lär få ett inbetalningskort skulle jag tro, frågan är när de upptäcker det men då kan det väl vara för sent med öppet köp också

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

vad var de du fick levererat då? detta är ju spännande:D

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Om han behåller produkten så har ett avtal ingåtts genom s.k. konkludent handlande. När det gäller konsument - näringsidkare-förhållande så gäller 3års gräns. så det kan komma med en faktura 2år i efterhand och kräva betalt. Jag skulle misstänka att detta kommer att upptäckas vid årsbokslutet och fakturan bör komma i slutet av februari eller mars. Men du kan oxå ha tur, bara att önska lycka till och hoppas att det är en julklapp.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha hört av mig tillbaka till butiken och sagt att du fått något du inte betalat. Vem vet, de kanske blir glada att du är ärlig och kompenserar dig på något vis. Gjorde något liknande fast jag fick fler saker än jag hade beställt (hade beställt 2st studioblixtstativ men fick 2st förpackningar med 4 stativ i varje), butiken vart jätteglad när jag hörde av mig tillbaka iallafall.

Visa signatur

Spela på datan: http://www.ssg-clan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Divil
[B] Jag kommer inte ihåg hur beställningsmomentet går till hos Inet,.

Vad fick ni inet ifrån? [/B][/QUOTE]

Sa inget om inet^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
Sa inget om inet^^

My mistake, det var nog den kreativa stavningen av "internet" som fick mig att se fel.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Ohh

Trodde de inte skulle vara någon som svarade så här fort

Okej de var fel stavat av mig det ska stå INTERNET. Men de var nog för sent för mina fingrar.

Jag tänkte först ringa och säga till men så blev det helg och de svarade inte telefonen. Sen skulle jag ringa någon dag i veckan men då hade jag glömt allting med den produkten att göra. Sen pratade jag med brorsan och han sa att kan ju bara vänta tills de hör av sig. Så det är typ det jag gör nu.

Det jag köpte var en ritplatta. Från något mindre företag som jag inte kommer ihåg.

Så de kan endå skicka en s.k inbetalningkort, okej då får jag ju endå inte den gratis. De var det jag var lite små osäker på
Haha kanske lite svinigt men ni måste förstå att jag är en fattig student.

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Jag är fattig student och betalar för mig, så vad är skillnaden?
Jag tycker likväl du är dum.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd

Tjuv.

Hoppas att du får en betalningsanmärkning. Ärlighet varar längst.

Permalänk
Medlem

Hehe jag har då inte gått in i en butik och stulit något

Men det där med att jag är en fattig student får du ta med en nypa salt. Tycker bara att det är konstigt att företag bara skickar ut något när jag avbröt köpet och inte hade betalat för den...

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Jag hade varit ärlig och hört av mig, sen kan alla påstå att jag har dubbelmoral eller vidare. Men jag tycker det är lika bra att höra av sig om än att man helt plötsligt får ett krav på att betala pengar man kanske inte har framme för tillfället.

Tänk bara Karma så vet du vad du borde göra

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Medlem

........Ja du har ju inte gjort något straffbart !

Permalänk
Medlem

Haha alla dessa jävla moraltanter, man upphör aldrig att förvånas! Klart som fan man behåller skiten, skulle inte tveka en halv sekund ens.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cads
Hehe jag har då inte gått in i en butik och stulit något

Du tar något du inte betalat för. Visst, det är deras misstag men berättar du inte det och antingen skickar tillbaka produkten eller betalar för den så är du trots allt en tjuv.

Går inte att komma ifrån. Hur gärna du än vill.

Permalänk
Medlem

Du kommer förmodligen få brev från inkasso om skuld på varans pris + 500-2000kr i ränta o avgifter.

För övrigt tror jag du brutit mot lagen genom att ta emot en vara du egentligen avbeställt

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Dom kan inte mer än att kräva varan eller betalt för den, Inkasso kan du inte få utan att du fått krav på betalning eller varan först så du har tiden och varan på din sida, det kan hända att dom kräver sin ersättning från den som gjort felet också, eller så är det för mycket jobb och dom skiter helt och hålet i det om dom överhuvudtaget uptäcker det, det finns faktiskt sånna scenarion även om det verkar som många härinne tror att alla har huvudet på skaft. Jag säger så här : Ännu är inte den sista idioten född !

Permalänk
Hedersmedlem

Nu vet jag inte hur butikens beställningsgång fungerar men om du avbröt beställningen innan betalningen skedde så känns det lite klantigt av dem att ändå skicka ut varan. Å andra sidan kan du ha godkännt beställningen och sen så antar de att om du inte betalar via VISA/Internetbank så ska det ske via faktura ...

Sen tycker jag det är självklart att man hör av sig med butiken och pratar med dem. Om jag förväntar mig att de ska ta på sig fel de har gjort där jag ska ha ersättning (om de tar för mkt betalt etc.) så anser jag att man har samma skyldighet själv.

2000+: Tack och lov att vi "moraltanter" finns i världen som tänker på något annat än oss själva. I detta fall handlar det om en liten butik (enligt TS) och då har de ännu mindre marginaler. Men vänta du - när du växt upp, mognat och börjat jobba/skaffat familj så kommer du förstå vad det handlar om.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Du skriver att du är student..
Om det är dustinhome så kan du glömma att komma undan, dom har bra koll på sina grejor vill jag lova!

Har slängt iväg ett mail nu för att se om dom har några anomaliteter rörande saken.

\Mvh walp

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
Var inte så säker på att du fått produkten gratis dom kan lika gärna skicka en faktura om ett 1 år eller mer/mindre.

inte en sån här idiot tråd igen!!. Jag sa det i förra tråden som skapades om samma ämne betala eller lämna tillbaks. förbannat dålig stil med snikare som inte alls ens har tanken på att betala för sig. har varan kommit trots att du ej beställt den skicka tillbaks den eller betala 2 val altså

edit: Den tråden (förra som jag prata om) låstes med komentaren Ärlighet varar längst!! så jag ber er lägg ner med sådanna trådar

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Hehe verkar som att det är många här inne som blir lätt upprörda av att jag inte ska/tänker betala. Okej jag tror själv att jag inte kmr få slippa undan med det och de bara glömmer bort mig.
Men jag undrar då vad de är för dåligt system de har för att ta imot betalningar??? fick med i paketet ett fakturasedel och där står det med en stämpel att den är betald..

Ska försöka komma hem tidigare från skolan idag och ringa dem.

Jusste jag beställde INTE ifrån dustin så ditt mail var helt onödig

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Du var väl helt enkelt så korkad att du tryckte beställ men avbröt sedan betalningen. Tycker du ska lämna Internet. Verkar var för svårt för dig. Betala, skicka tillbaka och knip.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem

Hahaha finns det nåt fjantigare än swecpoliser som sitter här och mailar affärerna bara för att de är avundsjuka för att de inte var de själva som fick varan utan att betala. Såna människor pissar jag på.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscra
Du var väl helt enkelt så korkad att du tryckte beställ men avbröt sedan betalningen. Tycker du ska lämna Internet. Verkar var för svårt för dig. Betala, skicka tillbaka och knip.

lägg av med person angreppet, Du hade altså inget vettigt att komma med mer en att säga att han va korkad ,då anser jag att du inte bevhöver öppna munnen mer i denna tråd.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.