Permalänk
Medlem

Datorn fryser vid hög load

Jag har haft mitt system i någon månad nu, bytte moderkort från ett Asus P5Q Deluxe till ett Gigabyte EP45-DS3P för att få plats med grafikkorten (båda använder Arctic cooling Twin Turbo).

Jag upptäckte problemet när jag skulle köra L4D 2 Demon. Efter ca 10 minuter in i spelet så fryser allt. Men ingen blue screen eller något... Då jag har processorn överklockad så tänkte jag att det kan vara fel på det så jag återställde BIOS och lät allt vara default.

Testar att starta upp spelet igen, och den fryser igen, på ungefär samma ställe.
Då kanske det är spelet?
Nej. Jag testade att köra Prime95 från båda hårdiskarna och den fryser där med, oklockad.

Jag har testat att byta ut RAM-stickorna med, utan resultat.

Min hårdvara:
Intel Q9550 @ 2,83GHz
Corsair Dominator PC-8500 DDR2
Gigabyte EP45-DS3P
Seagate barracuda 7200.10 320GB
Western Digital okänd 320GB

*edit*Nätagg Corsair TX750
2st Sapphire HD4870 512MB
Ber om ursäkt om tråden redan finns men tyckte inte se någon när jag letade.

MVH
//Cru|zad3r

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Medlem

vad använder du för nätagg?

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk

Vad har du för nätaggregat?

2xHD4870 kräver lite. (Även om din burk torde klara sig på < 350 ärliga watt).
Lyssna efter och se om nätaggregatets fläkt ökar märkbart i varvtal när du spelar!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SvinVild
vad använder du för nätagg?

Ett Corsair TX750

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Medlem

kanske en dum fråga men är alla extra ström kontakter till grafikkortet isatt?

kanske hjälper med att byta drivrutiner och en omformatering?

låter skumt :/

Visa signatur

# MSI MAG Forge 100M Chassi # MSI MAG A650BN 650W 80 Plus # MSI MPG B550 GAMING PLUS # AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz # Be Quiet Pure Rock 2 FX ARGB # Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3200 (2X8GB) # PowerColor Fighter AMD Radeon RX 6650 XT 8GB GDDR6 # WD BLACK SN770 1TB SSD PCIe Gen4 NVMe # AOC 24" LED IPS 165HZ #

Permalänk
Medlem

inte för att säja något dumt!
Men hade samma fel som dig förut och då var de mitt corsair 750 som var felet...

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _rudan_
kanske en dum fråga men är alla extra ström kontakter till grafikkortet isatt?

kanske hjälper med att byta drivrutiner och en omformatering?

låter skumt :/

Alla är ikopplade, annars så får man ett fint meddelande med röda bokstäver som säger att du ska koppla in allt

Okej, jag ska låna ett annat nätagg när jag får möjlighet till det. Annars så får jag kontakta komplett, har ju trots allt 5 års garanti.

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruzad3r
Alla är ikopplade, annars så får man ett fint meddelande med röda bokstäver som säger att du ska koppla in allt

Okej, jag ska låna ett annat nätagg när jag får möjlighet till det. Annars så får jag kontakta komplett, har ju trots allt 5 års garanti.

Låter som en bra lösning för att utesluta att inte agget e trasigt

MvH SvinVild

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G