Varning för Dell kundservice !

Permalänk
Medlem

Varning för Dell kundservice !

Sannolikt är det ingen nyhet att Dell skiter i sina kunder när de väl fått betalt. Bara söka på Google: "Dell Hell" http://www.google.se/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%...

I korthet: Behövde en ny mus och hittade en Logitech till bra pris på Dells webbshop. Enligt uppgift fanns den även på lager. Beställde och betalade dumt nog i förskott. Detta var den 23/10-09. Jag fick en orderbekräftelse och ett preliminärt lev.datum 12/11-09. Ok tänkte jag får väl ta det även om 3 veckor är lite lång tid för en hyllvara.

Under gårdagen kollade jag upp beställningsstatusen på min order. Döm om min stora förvåning när man flyttat fram leveransdatum ytterligare 1 månad. Varan är förskottsbetald och de vägrar att leverera. Detta liknar de bedrägerier som sker på Blocket dagligen. Fick idag ett tramsigt mailsvar på mitt påpekande att varan ännu inte var levererad trots att den redan var betald.

Citat:

Dear Customer

Thank you for contacting Dell online customer service.

Your current estimated delivery date is 10/12/09. Please accept my apologies for the difficulties encountered when attempting to resolve your issue. I assure you that your situation is not indicative of the quality service Dell is capable of providing.

Due to the popularity of the product our demand has exceeded supply. Our factory is working with our suppliers and Dell will always try and improve the delivery date on your order.

Thanks & Regards,
Amit Kumar
Dell Online Customer Service.

Uppenbarligen har man heller ingen svensk kundsupport ! Tydligen ett callcenter i Indien

Permalänk
Medlem

Har bara bra erfarenheter av Dell. Dock gäller det köp och service av min laptop. Inte småprylar.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Permalänk
Medlem

Å nej, de fick slut på en vara. Vad tråkigt. Let's whine about it on the internet.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomjut
Å nej, de fick slut på en vara. Vad tråkigt. Let's whine about it on the internet.

Å nej, ännu ett troll. Let's kill it !

Permalänk
Medlem

The troll has a point...
Bara för att de har slut på en vara och inte kan leverera och skjuter på det betyder inte att det är ett "bedrägeri" som du säger.. snälla, visst det är synd och skam för dig men att kalla dem bedragare är att gå för långt...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Är inte detta ett mer eller mindre standard case? Att lageruppgifter inte är helt synkade är ett välspritt fenomen. Du fick i din orderbekräftelse vetskap om att varan inte längre fanns i lager. Nya uppskattade leveranstider får man också ta med en nypa salt även om de oftast stämmer ganska bra. Exakt vad är det du är upprörd/förvånad över? Avbeställer du musen kommer du givetvis bli återbetalad. Att en tredjepart inte levererar till dell på utsatt tid är tyvärr inte något dell kan göra speciellt mycket åt. Den uppskattade leveranstiden på din mus baseras givetvis på uppgifter dell fått från logitech. Att delge dig dessa gör dem knappast till bedragare.

Permalänk
Medlem

Kan bara tala av egen erfarenhet från Dells support. Min gamla statoinära Dimension 4500 tor jag den hetta kollapsade 2 gånger under 3 månaders tid ungefär, det krävdes bara ett telefonsamtal för att få en DHL bil utanför huset som hämtade upp datorn dagen efter. Andra gången kom dom till och med samma dag, ringde förvisso tidigt på morgonen, men ändå.
Inga onödiga frågor eller nånting när man pratade med deras kundservice, har spenderat ex. antal timmar i telefon tillsammans med dom innan datorn kollapsade helt och hållet.
Jag skulle vilja säga att dom har den bästa kundservicen i världen.

Dessutom är det alltid bättre att ringa ett företag än att maila dom, det är ganska uppenbart. Prova och ring dom så ska du se att det nog löser sig.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Dell har skött sig ypperligt när jag har haft med dom att göra.
T.ex när min hdd krashade på laptopen när jag var utomlands pga jobb, jag ringde supporten och sa att jag behövde en ny, javisst sa dom. När jag sa att jag var i Norge och inte hemma i Göteborg så sa dom bara aja vi skickar ups till dig imorgon förmiddag.
12 timmar senare satt jag nöjd och glad med en fungerande dator.

Permalänk
Hedersmedlem

Råder TS att läsa vår klistrade tråd om just denna typ av trådar, http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Som redan kommenterats är det inget ovanligt att en vara skjuts fram lite och absolut inget att varna för så...

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.