Permalänk

Fick hem min Acer 1810TZR från pccity igår och är helnöjd än så länge.

Färgen är röd iaf och i mitt tycke så ser den riktigt fin ut. Fattar dock inte varför den är 500 kr billigare. Tycker denna är snyggare än silver. Har haft många silverfärgade i mina dar.

Har en fråga ifall det är värt att uppgradera minnet?

Det sitter 3 gb ddr2 minnen i den och min fundering är om det går att sätta in dd3 minnen.

Passar dessa? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=468607

Jag har för mig jag sett nånstans i tråden hur man kan aktivera så att grafikkortet jobbar mer och avlastar processorn exempel vid filmtittning.
Någon som kan berätta hur man gör?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RavenXerox
Fick hem min Acer 1810TZR från pccity igår och är helnöjd än så länge.

Färgen är röd iaf och i mitt tycke så ser den riktigt fin ut. Fattar dock inte varför den är 500 kr billigare. Tycker denna är snyggare än silver. Har haft många silverfärgade i mina dar.

Har en fråga ifall det är värt att uppgradera minnet?

Det sitter 3 gb ddr2 minnen i den och min fundering är om det går att sätta in dd3 minnen.

Passar dessa? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=468607

Jag har för mig jag sett nånstans i tråden hur man kan aktivera så att grafikkortet jobbar mer och avlastar processorn exempel vid filmtittning.
Någon som kan berätta hur man gör?

Eftersom det är samma chipset som i 3810 som kommer med ddr3 så borde det funka utmärkt med ddr3. Ingen direkt mening dock... Minneshastigheten är knappast en flaskhals i en Timeline...
Det enklaste sättet att aktivera dxva (hårdvaruavkodning av film) är att ta hem programmet mpc homecinema och använda det för uppspelning. Det aktiverar dxva och gör så att även 1080p-filer funkar klockrent. Jag har hört att det ställer krav på hur filerna kodats men jag har nog (utan att gå in på hur de hamnat där...) något hundratal HD-filmer i datorerna och har hittills inte råkat ut för att det inte funkat så man är nog rätt safe..Däremot funkar det bara på det som spelas upp i programmet, HD strömmande på nätet t.ex avkodas inte.

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RavenXerox
Fick hem min Acer 1810TZR från pccity igår och är helnöjd än så länge.

Färgen är röd iaf och i mitt tycke så ser den riktigt fin ut. Fattar dock inte varför den är 500 kr billigare. Tycker denna är snyggare än silver. Har haft många silverfärgade i mina dar.

Har en fråga ifall det är värt att uppgradera minnet?

Det sitter 3 gb ddr2 minnen i den och min fundering är om det går att sätta in dd3 minnen.

Passar dessa? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=468607

Jag har för mig jag sett nånstans i tråden hur man kan aktivera så att grafikkortet jobbar mer och avlastar processorn exempel vid filmtittning.
Någon som kan berätta hur man gör?

SODIMM DDR2 och DDR3 har olika socklar så det kommer garanterat inte fungera!

Permalänk
Medlem

Nej, det kan visst fungera! Ett exempel är min acer 5738zg... Den kommer med ddr2 men reservdelsminnena till den ifrån acer är ddr3 och jag har också fått bekräftat av acer att det går...

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk

Tänkte fråga er andra Timeline ägare om ni upplever samma problem som mig. Jag har en 3810TG vars batteri laddar ur ca 10% per dag utan att jag ens använder den. Är detta normalt? Häromdagen startade jag den för första gången på en vecka och batterinivån låg då på dryga 40% (från att ha varit helt fullt vid senaste användningen).

Tack för hjälpen
/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apansbrorsa
Tänkte fråga er andra Timeline ägare om ni upplever samma problem som mig. Jag har en 3810TG vars batteri laddar ur ca 10% per dag utan att jag ens använder den. Är detta normalt? Häromdagen startade jag den för första gången på en vecka och batterinivån låg då på dryga 40% (från att ha varit helt fullt vid senaste användningen).

Tack för hjälpen
/A

Är du säker på att du verkligen stänger av datorn och inte bara sätter den i sleep-läge? Blinkar någon LED på framsidan så har du bara satt datorn i sleep-läge dvs datorn förser fortfarande vissa kretar med ström (som minnena).

Angående DDR3 och DDR2 kompatibilitet så går det inte sätta en DDR3 modul där det idag sitter en DDR2 modul. Rent fysiskt passar det inte eftersom modulerna har olika många pinnar (204 vs. 200) och spänningen är lägre på DDR3 modulen (1,5V) jämfört med DDR2 (1.8V).

Permalänk
Medlem

Windows Mail

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Jag har en fråga här. Denna W7uppgradering man kan beställa (som jag har gjort), fungerar den på andra datorer än just dessa datorer som var berättigade för uppdateringen? Det står specifikt på baksidan av skivan att det är till endast för uppgradering och för Acerdatorer.

Tänkte nämligen ge bort min uppgradering till far min ;). Har själv gratis tillgång till två gratisW7 från skolan som jag använder själv. Alltså, är det möglisch för farsan att använda min Acer W7-uppgradering?

Jag har samma fråga då min dotter inte vill uppgradera sin Timeline och jag har just nu fått de två skivorna.

I min desktop (Vista home premium) har jag Windows Mail som e-post program.
I ett tidigare inlägg stod att man får de gamla filerna i en Windows Old mapp.
Innebär det att man kan flytta e-mailen till den "nya" Windows Mail i Windows 7?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om SU7300 finns med bara 1MB L2-cache? Både på prisjakt och inet står det 1MB på Timeline 5810TG. Men kollar man här står det 3MB http://ark.intel.com/Product.aspx?id=42791&code=su7300

Kan någon hjälpa mig att gämföra min andra laptops processor som är en Core 2 Duo T5600 med SU7300? Hittade ingen bra sida för det och tror att jag stirrar mig blind på klockfrekvensen på SU7300...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panik
Någon som vet om SU7300 finns med bara 1MB L2-cache? Både på prisjakt och inet står det 1MB på Timeline 5810TG. Men kollar man här står det 3MB http://ark.intel.com/Product.aspx?id=42791&code=su7300

Kan någon hjälpa mig att gämföra min andra laptops processor som är en Core 2 Duo T5600 med SU7300? Hittade ingen bra sida för det och tror att jag stirrar mig blind på klockfrekvensen på SU7300...

En su7300 är väl en su7300 så varianter skulle i så fall ha ett annat namn...
En T5600 är snabbare än SU7300 men för vanligt användande (och i synnerhet under windows 7) är en SU7300 tillräckligt snabb. Benchmarks osv skiljer en del men vid normalt användande känns min 3810 lika snabb som min 5738 med T4300 2x2.1ghz så det räcker till. Skriver detta i mobilen så kan inte länka men skriver du "mobile cpu chart" i google är första träffen en sida på notebookcheck där ALLA processorer du kan tänka dig listas i fallande skala och där det alltså är lätt att se hur en SU7300 står sig.. Tror att det lär skilja en hel del i placering jämfört med T5600 men det är alltså benchmarkresultat som redovisas och skilnaden vid normal användning upplevs som mindre.

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Intresserad av samma sak. Är det så illa som på den här videon?:

http://www.youtube.com/watch?v=fFLb3P7nXOg

Om det någon som fortfarande undrar vad det var för färg på de två svarta PC-City 1810TZ så har jag ej fått något svar än. De verkar ignorera mitt mail..

Ja poängtera detta för några sidor sen då ja fick hem min 1810tz. Min va exakt så som på filmen.
Men det "släppte" och är inte alls så farligt längre.

Ja personligen tror att de är dels tack vare att dom är baktunga och att dom är så pass "mjuka" i chassit.

Jag har varit runt o kollar på 1810tz på olika ställen och alla jag sett verkar ha samma barnsjukdom.

Visa signatur

//Magnus

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Xhit
[B]Är du säker på att du verkligen stänger av datorn och inte bara sätter den i sleep-läge? Blinkar någon LED på framsidan så har du bara satt datorn i sleep-läge dvs datorn förser fortfarande vissa kretar med ström (som minnena).

Ja klart jag är säker på att jag stänger av datorn helt. Att batterier laddar ur sig själva med tiden har man ju hört, men ska det verkligen ske så pass fort med ett helt nytt modernt batteri?

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja veta hur bra 1810tz fungerar med exempelvis 1080p-trailers på Quicktime innan jag bestämmer mig för ett köp. Någon som testat att spela upp 1080p filmer i mov-format med exempelvis Quicktime? De filerna brukar ju vara det mest krävande i 1080p, så om 1810 klarar det utan problem så kommer den troligen klara allt annat i 1080p och andra spelare bra också. Någon som testat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av summan
Jag skulle vilja veta hur bra 1810tz fungerar med exempelvis 1080p-trailers på Quicktime innan jag bestämmer mig för ett köp. Någon som testat att spela upp 1080p filmer i mov-format med exempelvis Quicktime? De filerna brukar ju vara det mest krävande i 1080p, så om 1810 klarar det utan problem så kommer den troligen klara allt annat i 1080p och andra spelare bra också. Någon som testat?

bara testat mkv 1080p i mpc hc. men det funkar grymt, dock inte på batterisparläget

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

Jag känner inte till just Quicktime men alla program som kan använda hårdvaruavkodning är gröna. Måste även säga att jag är impad av det lilla integrerade graffekortet (eller chipet..) och även vad gäller ren bildkvalitet. Kopplat till en tv via hdmi ser bilden på högupplöst film minst lika bra ut som via mina dedikerade htpc...och det finns kraft nog för att aktivera diverse shader osv.. Däremot tycker jag att skärmarna på både 1810 och 3810 trots att de är skitbra vid vanligt användande inte funkar klockrent vid film men till en tv är det grymt!

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av apansbrorsa
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Är du säker på att du verkligen stänger av datorn och inte bara sätter den i sleep-läge? Blinkar någon LED på framsidan så har du bara satt datorn i sleep-läge dvs datorn förser fortfarande vissa kretar med ström (som minnena).

Ja klart jag är säker på att jag stänger av datorn helt. Att batterier laddar ur sig själva med tiden har man ju hört, men ska det verkligen ske så pass fort med ett helt nytt modernt batteri?

Nej, det borde inte hända. Min 1810TZ drar ingenting då den är avstängd och mitt batteri laddar inte ur sig själv i den takten som du ser. Har du Wake On LAN eller nåt annat på i BIOS som skulle kunna leda till att moderkortet förser någon komponent med ström när du har datorn avstängd?

Saxat ur 1810tz-review:
"It is especially good to see that when in standby or hibernation, the notebook actually does use 0.0 Watts. Many other machines continue to drain electricity even in standby."

Den inbyggda batteri-kollen i windows är lite dålig så för att veta exakt hur mycket som laddas ur bör du ladda ned BatteryBar. Med BatteryBar kan du också se om ditt batteri har slitits, dvs att det inte kan laddas upp lika mycket längre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBGMange
Ja poängtera detta för några sidor sen då ja fick hem min 1810tz. Min va exakt så som på filmen.
Men det "släppte" och är inte alls så farligt längre.

Ja personligen tror att de är dels tack vare att dom är baktunga och att dom är så pass "mjuka" i chassit.

Jag har varit runt o kollar på 1810tz på olika ställen och alla jag sett verkar ha samma barnsjukdom.

Argh, blir så irriterad. Hade det inte varit för detta så hade det varit ett solklart köp för mig, nu sitter jag och velar igen mellan ev. 10 tum netbooks som har större utbud eller hp dm1 11 tum som är 1000kr dyrare och ev. sämre batteri än 1810tz.

Dagens i-landsproblem nummer 1

Permalänk
Medlem

Clean installation och MSDNAA

Citat:

Ursprungligen inskrivet av John_Mattsson
Tänkte tipsa om att MSDNAA 32-bits nyckeln fungerar till 64-bits versionen och vise versa. Så ladda ner 64-bits versionen en gång till och använd 32-bits nyckeln. (Det har iaf fungerat för mig och några kompisar till mig.)

----------

/John

Vad är MSDNAA för någonting?

Jag skall just installera Windows 7 på min 3810 Timeline. På datorn finns ju ACER Recovery för att återställa 3810 till ursprungsläget. Det är väl bara att spara sina dokument och köra Recovery samt därefter köra de två skivorna jag fått för att uppdatera från Vista till Win 7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindcrime
Argh, blir så irriterad. Hade det inte varit för detta så hade det varit ett solklart köp för mig, nu sitter jag och velar igen mellan ev. 10 tum netbooks som har större utbud eller hp dm1 11 tum som är 1000kr dyrare och ev. sämre batteri än 1810tz.

Dagens i-landsproblem nummer 1

Min 1810TZ har inte detta problem utan står riktigt stabilt, så det är bara att hålla tummarna!

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Relik 📜

Min vickade i början, som flera andra har skrivit verkar det dock ge med sig. Nu står den stadigt.

Angående batteritid har inte jag heller märkt av någon spontan urladdning, i alla fall inte av den magnitud som beskrivs ovan. Plockade upp datorn efter någon vecka i väskan igår och hade 99% batteri.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem

Hur hålller man batteriet in good condition på dessa laptops? Jag har batterislitage på ca 4% efter två månaders mycket flitigt användande (enligt battery bar). Hur ligger det till egentligen? Ska man ladda ur batteriet ordentligt innan man börjar ladda igen? Ta ut batteriet när detta är fulladddat och man är nätansluten?
Finns en del olika trådar om detta här och där, men inte så många bra informativa svar. De flesta gissar på hur man ska göra med dessa batterier...

EDIT: Batteriet är ju helsvalt när detta är fullt och datorn nätansluten, så jag antar att man inte sliter på batteriet alls i detta lääga för just denna modell... am i right?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Hur hålller man batteriet in good condition på dessa laptops? Jag har batterislitage på ca 4% efter två månaders mycket flitigt användande (enligt battery bar). Hur ligger det till egentligen? Ska man ladda ur batteriet ordentligt innan man börjar ladda igen? Ta ut batteriet när detta är fulladddat och man är nätansluten?
Finns en del olika trådar om detta här och där, men inte så många bra informativa svar. De flesta gissar på hur man ska göra med dessa batterier...

EDIT: Batteriet är ju helsvalt när detta är fullt och datorn nätansluten, så jag antar att man inte sliter på batteriet alls i detta lääga för just denna modell... am i right?

Jag har 0% enligt BatteryBar efter cirka en månads flitig användning. Naturligt har det blivit att jag laddar ur batteriet nästan helt under dagarna för att sedan ladda det fullt på nätterna, det verkar vara en bra strategi.
Håller med om värmen, det lär vara väldigt lite bidragande jämfört med datorer av äldre snitt där batteriet kunde bli riktigt varmt med adaptern i.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Jag har 0% enligt BatteryBar efter cirka en månads flitig användning. Naturligt har det blivit att jag laddar ur batteriet nästan helt under dagarna för att sedan ladda det fullt på nätterna, det verkar vara en bra strategi.
Håller med om värmen, det lär vara väldigt lite bidragande jämfört med datorer av äldre snitt där batteriet kunde bli riktigt varmt med adaptern i.

Jag har haft min UL30a sedan den 25 september och enligt ubuntu ligger jag på 92,5% av speccad kapacitet... har jag gjort nåt fel? Tycker jag gör precis som du... :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Nej, det borde inte hända. Min 1810TZ drar ingenting då den är avstängd och mitt batteri laddar inte ur sig själv i den takten som du ser. Har du Wake On LAN eller nåt annat på i BIOS som skulle kunna leda till att moderkortet förser någon komponent med ström när du har datorn avstängd?

Saxat ur 1810tz-review:
"It is especially good to see that when in standby or hibernation, the notebook actually does use 0.0 Watts. Many other machines continue to drain electricity even in standby."

Den inbyggda batteri-kollen i windows är lite dålig så för att veta exakt hur mycket som laddas ur bör du ladda ned BatteryBar. Med BatteryBar kan du också se om ditt batteri har slitits, dvs att det inte kan laddas upp lika mycket längre.

Tack för tipset ang. BatteryBar, ska hämtas hem och börja användas på direkten.
Och ja, det visade sig att jag hade Network Boot på i BIOS Har stängt av det nu och det borde väl lösa problemet (googade lite).

Tack så mycket för hjälpen Xhit!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apansbrorsa
Tack för tipset ang. BatteryBar, ska hämtas hem och börja användas på direkten.
Och ja, det visade sig att jag hade Network Boot på i BIOS Har stängt av det nu och det borde väl lösa problemet (googade lite).

Tack så mycket för hjälpen Xhit!

Netwoork Boot borde inte ladda ur batteriet då det endast används vid uppstartstillfället då datorn kan hämta ned OS:et från en annan burk på LANet. Så Network Boot gör inte att datorn förser någon krets med ström när den är avstängd, vilket är fallet med Wake On LAN som bygger på att nätverkskortet aktivt lyssnar efter ett speciellt packet för att starta datorn när datorn är avstängd.

Enligt Wikipedia har lithium-jon batterier en själv-urladdning på runt 0.1% per månad. Så dina siffror kan inte bero på batteriet själv. Det måste vara något i datorn som tar ström när datorn är avstängd.

Angående diskussionen kring slitage på batteriet så rekommenderar jag att man läser Wikipedia artikeln. Här är en kort sammanfattning: Batteriet tappar kapacitet med tiden oavsett hur man gör, värme snabbar på effekten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dudde
Jag löste min uppgradering till windows 7 som jag fick på 2 stycken dvd skivor på följande sätt:

Skapade 2 st iso-avbilder på dom två skivorna man fick med på min stationära dator.
Skickade över dom till min Acer 1810tz och mountade dom i daemon tools.
Funkade utan några som helsta problem och nu kör jag windows 7 på den.

Alla drivrutiner följer dock inte med på skivorna ifrån Acer så man får ladda hem dom via Acer's hemsida.

Citat:

h0bbe
Uppgraderade precis till win 7 direkt från ISO enligt tips ovan. Vid steg 2 hittade dock inte acers program windows ison så jag körde installationen direkt från den istället och valde en ny installation istället för en uppgradering... Nu är jag färdig och har precis testat att internet fungerar (och det gör det ju bevisligen). Alla acers program försvann ju genom detta - har jag gjort bort mig eller ska jag vara glad att slippa dem? Är det några som ni rekommenderar att man installerar i efterhand (om det nu går)?

Med tanke på ovanstående, är det någon speciell plats som iso-filerna måste eller inte får ligga på? Tänker mig att filer på något sätt flyttas om/blir otillgängliga på något sätt under uppgradering...? Är inte helt säker på vad h0bbe menar iofs, gjorde du ny installation från usb sen då?

Permalänk
Medlem

Någon som sitter på en timeline 3810/4810/5810 och lirar Football Manager 2010 som kan berätta hur det funkar (eller inte funkar)? Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Biljud?

Jag fick min Röda Timeline 1810TZ igår. Riktigt nöjd efter den lilla stund jag mekat med den. Jag har dock 2 frågor.

1: Det sista jag upptäckte innan jag gick till sängs igår (allt för sent) är attjag har biljud i min hörlursutgång. Det är lite högfrekventa bib/elgnissel som dallrar fram och tillbaka. Typiska störningsljud av något. Inte särskilt högt men grymt irriterande när man önskar att det ska vara tyst. Lite av en mood killer. Det uppkommer inte direkt när man startar utan kan komma och gå lite under uppstart för att sedan bli rätt konstant när datorn går. Jag hör det med 2 olika "in ear"-hörlurar medan det försvinner i mina stora Senheiserlurar (troligen pga de drar rätt mycket kräm). Det påverkas inte av volymkontrollen eller avstägning av ljudet. Någon som har liknande problem? Någon som har förslag på hur man kan fixa det? Reklamation?

2: Jag skulle vilka partitionera om min HD lite. Någon som tips på något prog som man enkelt kan göra detta med (hälst freeware) Jag vill krympa systemdisken till kring 40-50 GB och sen göra några andra partitioner (för att hålla nere fragmenteringen och uppe ordningen). Win7 klarar bara krympa den till hälften (kring 150 GB trots att bara <20GB används), vilket känns rätt taffligt, så jag vill ha ett 3-partsprog som kan göra det utanför Windows. Några bra förslag?

Visa signatur

Loquor de docto homine et erudito, cui vivere est cogitare

Permalänk
Medlem

Stämmer det att processorn i 1810TZ (SU4100) inte stödjer 64bit?

http://www.notebookcheck.net/Intel-Pentium-Dual-Core-Processo...

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Jag har fått äran att kanske slå till på en Acer TravelMate Timeline 8371-944G16n

specs:
- Core 2 Duo SU9400 - Centrino 2 - RAM 4 GB - HDD 160 GB SSD - DVD±RW / DVD-RAM - GMA 4500MHD - Gigabit Ethernet - WLAN : 802.11 a/b/g/n (draft), Bluetooth 2.1 EDR - fingeravtrycksläsare - Microsoft Windows 7 Pro

Är det någon som kännt på den här eller någon annan 8371-modell. På papperet ser den ju finfin ut tycker jag, men jag vill veta att kvaliten är bra och att datorn känns gedigen. Den ska ha DVD, men ändå bara väga 1,7kg och vara 2,5cm tjock, är inte det skumt, jag trodde de brukade vara bulkigare med optisk enhet? Finns det nått annat jag borde tänka på innan jag slår till på den här? Vad är HD15, inte HDMI eller? Tidigare har jag varit väldigt intresserad av en ASUS UL30, men den finns inte genom den firman jag måste köpa genom.

Tacktack
Martin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bertmar
Jag har fått äran att kanske slå till på en Acer TravelMate Timeline 8371-944G16n

specs:
- Core 2 Duo SU9400 - Centrino 2 - RAM 4 GB - HDD 160 GB SSD - DVD±RW / DVD-RAM - GMA 4500MHD - Gigabit Ethernet - WLAN : 802.11 a/b/g/n (draft), Bluetooth 2.1 EDR - fingeravtrycksläsare - Microsoft Windows 7 Pro

Är det någon som kännt på den här eller någon annan 8371-modell. På papperet ser den ju finfin ut tycker jag, men jag vill veta att kvaliten är bra och att datorn känns gedigen. Den ska ha DVD, men ändå bara väga 1,7kg och vara 2,5cm tjock, är inte det skumt, jag trodde de brukade vara bulkigare med optisk enhet? Finns det nått annat jag borde tänka på innan jag slår till på den här? Vad är HD15, inte HDMI eller? Tidigare har jag varit väldigt intresserad av en ASUS UL30, men den finns inte genom den firman jag måste köpa genom.

Tacktack
Martin

Det är förmodligen batteriet som är litet. Eller att den är vägd med ett litet batteri men levereras med ett större, och då väger mer. Batteriet är den överlägset tyngsta detaljen i en laptop.