Gott om knappar på Warmouse OOMouse

Permalänk
Medlem

Denna skulle sitta fint i ett skylt fönster på en mässa med lite speglar o spotlights...fan vad detta företag skulle sticka ut ur mängden.....samt gå omkull nästa dag...

Permalänk
Medlem

Haha!
Är detta ett skämt!?

Permalänk
Medlem

Hahaha, roligaste nyheten idag

Permalänk
Medlem

Haha ser ut som dom designat musen till arbetsförmedlingen^^

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sipe46
Haha ser ut som dom designat musen till arbetsförmedlingen^^

hahaha
ja nu när du säger det. Usch

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Vore det inte bättre att förbättra mjukvaran än att utveckla hårdvara efter mjukvarans missar?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Tänkte också första April... Jävla skämt rent ut sagt. Vad fan tänker de med? Typiskt open-source-tänkade

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Vore det inte bättre att förbättra mjukvaran än att utveckla hårdvara efter mjukvarans missar?

Hur tänkte ni nu? Sun/Open Office har ju t.o.m. tagit avstånd från musen och tvingat tillverkaren att inte använda OOs logga. Ändå lägger ni skulden hos OO?!

Blir inte förvånad om det så småningom kryper fram att det är ett marknadsföringstrick av Microsoft för att få OpenOffice att framstå som mer komplicerad än Office 2007 med efterföljare.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
Hur tänkte ni nu? Sun/Open Office har ju t.o.m. tagit avstånd från musen och tvingat tillverkaren att inte använda OOs logga. Ändå lägger ni skulden hos OO?!

Blir inte förvånad om det så småningom kryper fram att det är ett marknadsföringstrick av Microsoft för att få OpenOffice att framstå som mer komplicerad än Office 2007 med efterföljare.

Jag kan inte svara för Belga, men jag ville bara skoja till det lite med er opensource-zealots, no offence

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Är det inte bättre att sätta en kula under tangentbordet o rulla omkring med det... :)....Nej fan...man vil ju helst slippa att använda musen så mycket som möjligt i office...

Nice one

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

1a april?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Borde väl vara bra för alla WOW nötare?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Hade en sådan mus i mitten på 90 talet när jag arbetade med CAD och digital pekplata, otroligt bekvämt och snabbt sätt att arbeta.
Inte all utveckling för ergonomin och arbetsmetodik framåt.

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB], [MSI X470 GAMING M7 AC], [Corsair 4x16GB DDR4 2666MHz CL15], [2*Sapphire Radeon RX 580 4GB Pulse][Kylning: Vatten/Luft]

Permalänk
Medlem

Använder man tangentbord med trackpoint så får man över 100 lättillgängliga knappar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Borde väl vara bra för alla WOW nötare?

Nej för då har man en naga för man måste kunna vända sig fort och samtidigt kunna aktivera knappar. Då blir flera knappar för tummen perfekt men extra knappar där dom två huvudknapparna finns blir bara otymplingt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag hade kunnat tänka mig en om den finns i svart... Dendär ser ju ut som något från sjukhuset

Permalänk
Medlem

Hur ofta använder man musen när man skriver?? Och inte behöver man då en mus med massa knappar för 600 kr

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Tycer det är en bra ide, Men designen är runt utav horibel.

Skulle vilja ha en del tumknappr til, oc kanske fyra knappar på var dera side av rull knappen, och en typ shift knapp på höger sida av musen som lil fingret lätt kan nå

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
Hur tänkte ni nu? Sun/Open Office har ju t.o.m. tagit avstånd från musen och tvingat tillverkaren att inte använda OOs logga. Ändå lägger ni skulden hos OO?!

Blir inte förvånad om det så småningom kryper fram att det är ett marknadsföringstrick av Microsoft för att få OpenOffice att framstå som mer komplicerad än Office 2007 med efterföljare.

Jag tänkte ju mer på skaparna av musen och inte OOs inblandning (eller brist på det). Om de som skapat musen nu tycker OO är så krångligt så tycker jag ju att de borde satsa på någon plugin eller liknande för att rätta till det. Alternativt prata med Sun om saken istället för att skapa ett sånt monster till mus.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzr:p
Förstår inte varför alla är så negativa, det här är steget mot en bättre mus. Valet av 18 knappar kanske är lite mycket men det låsta tankesättet om vänster-scroll-höger knapp tycker jag är allt för begränsat vid professionellt användande.

Nog är utformningen och designen något man kan kommentera där den är både ful och den perceptuella kodningen är nästan obefintlig, speciellt när det kommer till känsel.

haha, du är rolig.

Ett office-program använder för det mesta ett tangentbord.
Vilket är smartast? Ett tangentbord med 18 extra smarta knappar för specialfunktioner eller en mus?

Redan nu finns ju möss med tokigt många knappar. Microsoft sidewinder har t.ex. 5 knappar som man kan programmera till vad man vill. Inklusive ett makro-läge där man kan programmera in en hel rad av händelser som spelas upp. (skitkul när min son på 2,5 år hittade knappen och ställde in allt möjligt.)

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanon
Hade en sådan mus i mitten på 90 talet när jag arbetade med CAD och digital pekplata, otroligt bekvämt och snabbt sätt att arbeta.
Inte all utveckling för ergonomin och arbetsmetodik framåt.

Idag använder man spacepilots till CAD och 3D och det fungerar mycket bättre än en mus med flera knappar.
Då använder man en hand på musen och en hand på 3Dmusen och och på det sättet sparar grymt många knappar och får en grym precision.

Har själv bara den billigaste som bara är en 3D mus och den är oersättlig i 3Dprogram och CaD.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Hade musen varit svart tror jag att den skulle tilltala snäppet fler personer (tror jag!). Just nu som vit blir jag att tänka på dålig kvalité samt som nån tidigare sa: nåt från sjukhuset!

Permalänk
Medlem

Vill man ha en mus mer många knappar men som ändå ser snygg ut så har jag för mig SweC recenserade någon sådan för ett tag sedan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Vill man ha en mus mer många knappar men som ändå ser snygg ut så har jag för mig SweC recenserade någon sådan för ett tag sedan.

Tror det är Razor Naga du pratar om