Antec visar upp modulärt chassi

Permalänk
Melding Plague

Antec visar upp modulärt chassi

Den amerikanska chassitillverkaren Antec visade nyligen upp ett antal nya chassimodeller. Bland dem fanns en modulär version av företagets klassiska modell LanBoy.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

inte snyggt:down: antec hundred serien är mycket snyggare!

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem

Tillåt mig att kräkas, det där var bland det fulaste jag sett!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Hoppas dom gör de lite snyggare, verkar som ett roligt chassi

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk

Kanske inte snygg, men fanemig den var cool xD
Såg ut något som man skulle kunna kasta ner för ett stup utan att den går sönder ^^. Tror dock den skulle gå sönder ..

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Medlem

Ser hemskt ut, och de har säkert haft ljudisolering längst ner på listan över prioriteringar av denna modell, kanske okej för LAN, men ärligt, vem sitter på LAN med sin dator en majoritet av tiden?

Permalänk
Medlem

Snacka om att det blir dammigt.

Permalänk
Medlem

Kom å tänka på den här:

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Hmm det var ju inte speciellt vackert. Tanken är god men varför inte göra det stilrent på utsidan?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

lite skum design. fast jag tycker det är lite ful snyggt.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weyzer
Ser hemskt ut, och de har säkert haft ljudisolering längst ner på listan över prioriteringar av denna modell, kanske okej för LAN, men ärligt, vem sitter på LAN med sin dator en majoritet av tiden?

Känner en del folk som gör det, faktiskt.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk

Rätt ballt chassi Skulle lätt kunna tänka mig att ha ett själv. Fast då skulle lackering definitivt stå på "att-göra" listan.

Det roliga är att om det hade varit en medlem här på Sweclockers som hade byggt det från grunden hade det garanterat fått 7+ i rating, och inte då bara för bygget, utan garanterat för utseende!

Cold-Fusion av SleepstreameR är så många gånger fulare än detta chassit.

Permalänk
Medlem

Inga riktiga sidor (galler) och massa fläktar med LED's. Kanske på partyt men fan inte som hemma-dator. Usch, fy och blä. Fult som stryk.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Snacka om att det blir dammigt.

Påminde mig om at jag måste göra rent i min låda för efter ett års drift iofs inte 24/7 så är den väldigt dammig dvs processorfläkten är igendammad totalt så hur ska då inte en sådan låda se ut när man tittar in?

Permalänk
Medlem

Bland det mest smaklösa jag har sett... De kanske skulle snegla på Thermaltake Level 10 om de vill ha några ideer...Eller på Lian-Li om de vill göra något som såg smakligt och tidlöst ut.

Permalänk
Medlem

Jävlar va plastig den såg ut att vara.

Permalänk
Medlem

Seriöst, ingen behöver 12 fläktar.

I dubbelchassit i sign använde vi fyra chassifläktar, för att kyla två datorer. Sen blåste ju nätaggen ut luft också.

Använder man bara rätt fläktar och placerar dem rätt klarar man sig fint på max 5 chassifläktar, oavsett system.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Får ju hoppas att den kommer i andra färger iaf.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Inte tillräckligt modulärt för att motivera ett så fult utseende.

Fast jag gillar idéen med att det ska vara öppet och modulärt!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Druttmeister
Rätt ballt chassi Skulle lätt kunna tänka mig att ha ett själv. Fast då skulle lackering definitivt stå på "att-göra" listan.

Det roliga är att om det hade varit en medlem här på Sweclockers som hade byggt det från grunden hade det garanterat fått 7+ i rating, och inte då bara för bygget, utan garanterat för utseende!

Cold-Fusion av SleepstreameR är så många gånger fulare än detta chassit.

Alla har vi olika smak, tur är väll det?

Sen är förövrigt Cold-Fusion ett riktigt snyggt chassi enligt mig.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Tillåt mig att kräkas, det där var bland det fulaste jag sett!

Kan inte annat än hålla med. Det i samband med den otroligt plastiga looken och den tilltänka LED-belysningen. Måste ju se förbannat fult ut när lådan består av så mycket nät...

Säkerligen en låg medelålder detta är inriktat för, hehe.

Permalänk
Medlem

FULT!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Usch d va bland d fulaste chassit jag sett på länge :s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
lite skum design. fast jag tycker det är lite ful snyggt.

håller med

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA! tar hellre ner lego-lådan från vinden och bygger ett chassi:D

Permalänk
Avstängd

Kul att dom vågat prova något nytt.
Här har dom ju tänkt litan utanför ramarna, det är väldigt trevligt.
Priset är lite dyrt.

Men ganska häftigt att det är modulärt uppbyggt och att man kan byta ut moduler.
Blir intressant att se vilka moduler de lanserar.

Kan kanske vara bra som chassi på review siter, om det är lätt att byta komponenter.

Permalänk
Avstängd

Har någon kreativ 5åring varit i farten med farfars Mecano igen?

Googla på Mecano leksaker....

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se om nya sonatan kan mäta sig med Fractal Design Define R2.

Permalänk
Medlem

Hehe, den ser onekligen udda ut

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

coolt ju fan sluta klaga allihopa, bra tänkt och man måste ju alltid börja i en enda, blir kul o se slutressultatet senare

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||