Antec visar upp modulärt chassi

Permalänk
Medlem

Kör hellre utan chassi. Borde varken låta mer eller släppa in mer damm.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Avstängd

plastskit ...

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri
Låt mig gissa det var inga överklockade i7 med flera grafikkort i SLI/CF i lådan, då kan man aldig ha för många fläktar. Sen har då jag hellre 12 tysta fläktar på 600 rpm än 5 lövblåsare på 2500 rpm.

Nä, det var datorerna i sign. Men de drar ju ändå 300 w var i load, så det är ju som dubbla GTX 295 på ett överklockat i7-system tillsammans. http://www.sweclockers.com/imagebank/plot/200902/Temperatur00...

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Coolt ut, kan inte alla Lian-Li bögar sluta kommentera, för det är den ända dom kan tänka sig.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Tråkigt att de två nya versionerna av Sonata verkar vara minima uppgraderingar.

Ge mig en uppdaterad NSK 3480!!!

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Hahaha, vad är det där?

Nja, inget jag skulle köpa i alla fall.

Men det är ju kul att Antec gör något annorlunda, dessutom går det säkert få till bra kylning i den "saken", på bekostnad av ljudnivån då såklart såvida man inte kör mycket passivt, vatten, kanske i kombination med fläktar på lågfart?

Kommer med största säkerhet tilltala vissa + några till då det står "Antec" på den!

Förresten, till dig Haziza: "Lian Li bögar" är just det dom är för att dom kan uppskatta kvalitet och estetiskt vackra, klassiska chassin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
Jag har hittat chassit de tagit inspiration ifrån:

http://onlygizmos.com/content/2009/03/taped-computer.jpg

Oh my god!!

Den missade jag först, fy skatan vad bra alltså.
Jag ljuger inte när jag skriver att jag bokstavligen skrattade mig av stolen när jag såg din post Sleepstreamer, kan tänka mig att vissa chassis måste vara en riktig styggelse för dig som är proffsig chassibyggare, men den har ju i alla fall bra kylning!!

Hahaha!

Någon som tappat humöret på lan kanske???

Permalänk

Fulaste chassit jag sett.

Permalänk
Medlem

Funktionelt och praktiskt det gillar vi, en unik design också!
Med lite mer färgval så skulle ja kunna tänka mig denna till nästa dator!

Schysst om man behöver mer plats, säkert bara o slänga in en modul med 5,25 platser till och bygga uppåt!

Visa signatur

mehp

Permalänk
Medlem

Inte såg det tilltalande ut klumpigt och fult bara..

Permalänk
Medlem

Ser alldeles för billigt ut samt plastigt.
Om man nu använder många fläktar kommer det chassit att låta som en dammsugare med tanke på att det är så öppet.

Permalänk
Medlem

LEGO, någon???

Permalänk
Medlem

Går det att få se bilder på alla andra chassin de utannonserade då?

Permalänk
Medlem

Ser ut som de byggt det i Lego eller någon annan byggsats från barndomens leksakslåda.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem

Riktigt fränt Chassi! Blir nog att köpa ett sådan nästa gång de blir klirr i kassan

Permalänk
Medlem

Ser fram emot vidare utvecklingen av detta.

kanske blir bra efter några versioner.

som med Antec P serie.

den har ju bara blivit bättre allt efter som nya modeller har kommit.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

dammets paradis

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

jag förstår inte grund idén.
Hur ofta bygger man om lådan? allt är ju i olika formfaktorer så det är ju bara att mecka i?!

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att det är så men det kanske är en "Den fula ankungen" saga. Prototypen visar funktionen medan produktionsfärdigt exemplar visar sig se ut på ett helt annat sätt. Skulle ju vara ett bra sätt att dölja den färdiga produkten för att hindra andra tillverkare från att kopiera ens idéer.

Det skulle ju gå att göra detta så mycket bättre...

Permalänk
Medlem

bra att någon släpper lite nya saker iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelaxe
Går det att få se bilder på alla andra chassin de utannonserade då?

http://www.tweaktown.com/articles/473/antec_new_cases_sonata_...

http://www.swedishtechreport.se/?p=2183

Där har du lite bilder och information. Det är tyvärr minimal skillnad mellan de gamla versionerna av Sonata och de nya. I princip bara ett nytt nätagg. Tycker det är otroligt tråkigt gjort av Antec.

Idag är det väldigt många som jagar ett riktigt bra matx-chassi. Tillverkarna är inte tillräckligt snabba med den här trenden. De har ju all teknologi och forumtrådar upp och ner där folk skriver sina krav. Det finns en enorm marknad som ingen verkar intresserad av. Matx-marknaden är full av folk som inte uppgraderar sina datorer särskilt ofta, det är därför bara meningslöst att köra på den här "Vi håller tillbaka för att inte släppa den ultimata produkten"-attityden. Den kanske fungerar på gamer-marknaden, men det betyder att vi andra överges.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nefus
Ser ut som de byggt det i Lego eller någon annan byggsats från barndomens leksakslåda.

Det var min tanke också, eller möjligtvis en mekano byggsats!

Till de som eventuellt stör sig då folk klagar över ett fult chassi, alla som vill har rätt att vräka ur sig att chassit är fult om dom vill.
Tycker själv det ser fördjävligt ut, skulle ALDRIG betala surt förvärvade stålar på något så fruktansvärt fult, en riktig "designstudie" i "uglyness" är vad det är i mina ögon!

Permalänk

Chassivärldens motsvarighet till Quasimodo... It's an abomination!

Ser ju fan ut som om någon tagit ett fult chassit och spöat det med en spikklubba doppad i syra eller liknande. D8

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

Byggnad under konstruktion. Det runt om är bara hyllorna de står på när de målar/skruvar/whatever.