Permalänk

Paranormal Activity

Hm, denna verkar lagom hårresande

Vad tror ni om den?
http://www.youtube.com/watch?v=F_UxLEqd074

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

Jag tror den kommer vara äckligt läskig. Vilket också gör att jag måste se den

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Jag har sett den, och den var bra och sevärd.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag har sett den, och den var bra och sevärd.

Kan man se den utan att kissa på sig?

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Hedersmedlem

Förstår mig fortfarande inte på hur man kan bli rädd av en skräckfilm. Finns inte en som kunnat skrämma mig på väldigt länge nu. Möjligtvis att man hoppar till av plötsligt högt ljud och så men jag har aldrig varit rädd att nånting kommer hända i en film. Men kan väl alltid försöka att titta på den här.

Sen om det händer nånting läskigt i en film så kan jag uppskatta att det är snyggt gjort men jag får ingen jobbig känsla av det. Snarare tvärtom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Förstår mig fortfarande inte på hur man kan bli rädd av en skräckfilm. Finns inte en som kunnat skrämma mig på väldigt länge nu. Möjligtvis att man hoppar till av plötsligt högt ljud och så men jag har aldrig varit rädd att nånting kommer hända i en film. Men kan väl alltid försöka att titta på den här.

Sen om det händer nånting läskigt i en film så kan jag uppskatta att det är snyggt gjort men jag får ingen jobbig känsla av det. Snarare tvärtom.

Alla är väl inte lika stenhårda som dig. Lyssnar du på dödsmetal också?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Alla är väl inte lika stenhårda som dig. Lyssnar du på dödsmetal också?

Men jag anser mig inte vara speciellt hård och nej jag lyssnar inte på dödsmetal, långt ifrån. Men jag har bara svårt att sätta mig in i filmen. Det är ju speciellt jobbigt då offren är så dumma ibland.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ben_Dover
Kan man se den utan att kissa på sig?

Haha, jag kissade då inte på mig, men tjejer tyckte den var väldigt obekväm! Så jag rekommenderar att se den med någon tjej, helt klart. Just för att i filmen handlar om ett par också, så den är lite småmysig på det sättet.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Om man "kan" bli rädd av en film och sjunka in i atmosfär och känsla, då är denna film drygt skrämmande. Inte så mycket vad man ser, men vad ens fantasi lyckas tro ska hända. Då den dessutom är filmad med en kamera som en dokumentär, och skådespeleriet inte för mig på något sätt kändes direkt styltat eller liknande, så kan den vara sjukt effektiv.

Personligen har jag inte blivit så creeped out av något sedan jag var liten, och jag satt och rös när jag såg den, dels av rädsla, men också viss belåtenhet för att jag faktiskt blev så påverkad.

Alla är ju olika, men se den definitivt om ni har möjlighet, hellre än att missa vad som kan vara den film som skrämmer er mest på väldigt länge.

Skulle rekommendera en halvsen kväll, lugn och ro (gärna ensam), och totalt mörkt i rummet.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Riktigt bra film måste jag säga och bra idé att göra en film där skådespelarna filmar sig själva. På vissa ställen tyckte jag faktiskt att den var lite rolig, men den var även väldigt läskig.
Den blev inte mindre läskig när en ur personalen stod och dunkade i väggen utanför.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Förstår mig fortfarande inte på hur man kan bli rädd av en skräckfilm. Finns inte en som kunnat skrämma mig på väldigt länge nu. Möjligtvis att man hoppar till av plötsligt högt ljud och så men jag har aldrig varit rädd att nånting kommer hända i en film. Men kan väl alltid försöka att titta på den här.

Samma här, varför denna skräckfilm verkar vara värdelös för mig. Däremot så kan jag allt se på andra skräckfilmer med mer story. Vilket denna film inte verkar ha så mycket utav.

Det med att inte bli rädd för filmer och/eller screamers är intressant och har inget med ens tuffhet & hårdhet att göra. Gissa varför jag sitter inne en lördagskväll och inte går ut i förorten? -Jo för att jag är rädd för att möta en gäng killar eller tjejer. (helt ärligt)

Nå vi alla är olika och tur är väl det.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Jävligt bra film, riktigt hårresande o bra ^^ och nej ni ska se den själva i mörket annars blir det fel

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk

Jag stör mig på när en films reklam handlar mer om hur man påverkas av filmen än vad filmen faktiskt handlar om...

"Den bästa/läskigaste/roligaste filmen sedan XYZ!" är ett tråkigt argument.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Jag stör mig på när en films reklam handlar mer om hur man påverkas av filmen än vad filmen faktiskt handlar om...

"Den bästa/läskigaste/roligaste filmen sedan XYZ!" är ett tråkigt argument.

Filmen handlar egentligen inte om något alls. Det finns egentligen ingenting att ta med sig efter att man sett den. Allt kretsar bara om att bygga stämning och skrämmas. Någon annan annonskampanj vore bara lustigt i min mening. Sedan att du inte tycker att det är intressant "film" är jag med på. Det är mer som en bergbana på Liseberg.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett trailern sjönk intresset som en sten, avskyr filmer där det är massa handhållen kamera, ända någorlunda bättre film med den tekniken är cloverfield men även den var väldigt "obekväm" att titta på.
Att man använder handhållen kamera i vissa sener kan vara bra som effekt men när den är mer eller mindre hela filmen blir det bara jobbigt att titta på, och man stänger av efter 10 minuter.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Efter att ha sett trailern sjönk intresset som en sten, avskyr filmer där det är massa handhållen kamera, ända någorlunda bättre film med den tekniken är cloverfield men även den var väldigt "obekväm" att titta på.
Att man använder handhållen kamera i vissa sener kan vara bra som effekt men när den är mer eller mindre hela filmen blir det bara jobbigt att titta på, och man stänger av efter 10 minuter.

Kameran är på stativ ganska mycket, och det är inte tal om "shaky cam". Den är handhållen, men ändå rätt stabil. Låt inte det avskräcka dig från att se den, trailers per definition visar klipp från de mest kaotiskta scenerna. Man behöver inte konstant stirra på någons lår eller fötter som andra filmer där kameraarbetet ska kännas "autentiskt dåligt".

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk

var kan man från en"trusted source" läsa om att det är en manusskriven eller IRL historia??

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
var kan man från en"trusted source" läsa om att det är en manusskriven eller IRL historia??

Alla som gjorde filmen dog direkt efteråt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Såg på bio häromdan, blev ganska rejält besviken. :/ Mer eller mindre samma sak genom hela filmen och den var inte ens speciellt läskig.

Är jag den enda här som inte tyckte att det här var en bra film eller? =P

Permalänk
Medlem

inte läskig nånstans, värdelös..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Alla som gjorde filmen dog direkt efteråt.

ungefär som Blair Witch 1 då:p

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
ungefär som Blair Witch 1 då:p

Ja precis. Och Exorcisten!!!1

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Var ganska trevligt tyckte jag, lite komiskt Dock verkade tjejen jag såg den med inte riktigt hålla med mig, hon tog på sig sin jacka och försökte dra den över sig för att behöva se så lite del av duken som möjligt... haha

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phobiiz
inte läskig nånstans, värdelös..

Får faktiskt hålla med, ingen film jag tänker tipsa någon om iaf.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Hedersmedlem

VA?! Vad överraskad jag blir

Permalänk
Medlem

Jag tyckte den var både skrämmande och bra. Smaken är som baken.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Såg den igår. Inte den bästa film jag sett men den var sevärd i alla fall. Första gången jag mestadels ryst och inte hoppat till. Men en och en annan gång så hoppade jag till, dock lite extra när alla "fjortisar" skrek.

Men med tanke på en budget på 15,000$ så är den ju jäkligt bra och specialeffekterna var också bra. Dock så borde biljetterna vara lite billigare, med tanke på hur billigt det var att producera filmen.

Permalänk
Medlem

Shit... Jag vart riktigt besviken på denna rulle.
Enda gången som fick mig att vakna till lite extra var i slutet, och då har jag redan spenderat en och en halv timma av mitt liv på ingenting.. ett jävla slut.

Permalänk
Medlem

Jag blev ganska arg på att killen var så jävla korkad.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."