Fläktarna går fast datorn är avstängd.

Permalänk

Fläktarna går fast datorn är avstängd.

Hejsan!

Ja, detta är då mitt första inlägg så hoppas det landar rätt.
Har ett problem med min dator, inte för det har gjort datorn sämre eller nånting utan mest för det är fruktansvärt irriterande. När jag försöker stänga av min dator så är det precis som att fläktarna fortsätter att gå. Allt annat är avstängt förutom just fläktarna och jag kan verkligen inte komma på vad det är som gör detta. Jag kan stänga av datorn på knappen där bak och då slutar fläktarna, men trycker jag igång datorn på knappen igen(men inte startar själva datorn) så går fläktarna igång med det samma.

Vet någon vad det kan vara för problem?

Permalänk
Medlem

Det tycks som dina fläktar är kopplade direkt till nätaggregatet (ej via moderkortet) till uttag som ej regleras beroende av om datorn är på eller av. En omkoppling av dina fläktar behövs, enklast är att koppla dem till moderkortet, alternativt till "korrekt" strömuttag. Se nätaggregatets manual!

Har du inte byggt datorn själv låter du lämpligtvis företaget som gjort det fixa ditt problem!

Vad har du för grejor?

/MM

Visa signatur

Intel i9-9900K 5.2 GHz | Corsair 64GB DDR4 3200 MHz | ASUS Rog Strix Z390-F | ASUS Rog Strix RTX 2080 OC | Samsung 970 EVO Nvme 500 GB | Samsung 860 EVO 1 TB | Seagate Barracuda 4 TB | Corsair RM650i | Corsair H150i Pro | Fractal Design Define S2 TG |