Ortodoxa judar protesterar mot Intel

Permalänk
Melding Plague

Ortodoxa judar protesterar mot Intel

Det är inte bara juridiska spörsmål som ger Intel bekymmer. I helgen protesterade över 1 000 ultraortodoxa judar mot att Intels fabrik i Jerusalem är öppen på lördagar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hurra för religion!

Permalänk
Medlem

Kan inte personalen avgöra själv ifall de vill arbeta på lördagar?
Ägs inte Intel utav judar? Bor det bara judar i Jerusalem?
Förvisso så kostar det nog Intel väldigt mycket pengar om de blir tvungna att ha stängt på lördagar.

Permalänk
Medlem

Religion ska inte påverka arbete, politik, samhället. Och religion ska verkligen inte påverka öppettiderna på en fabrik. Judar som vill jobba där på lördagar får göra det, andra mer ortodoxa judar ska inte bestämma över dem.

usch, religion, hade bäst före datum 2000 år sedan.

Permalänk
Medlem

Allt ägs av judar...

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

HAHAHA Rubriken låter ju som ett skämt!

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

Det är kul med religioner! Modernt, fräscht och aktuellt.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

alla är inte judar, alla judar bryr sig inte alltid till 100%, men låt dem försöka komma med en bättre lösning, och om inte, ge dem sparken och anställ dem som jobbar på lördagarna...
men förbjudet och förbjudet, det är väl mer än synd än att det är förbjudet?

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Religion ska inte påverka arbete, politik, samhället. Och religion ska verkligen inte påverka öppettiderna på en fabrik. Judar som vill jobba där på lördagar får göra det, andra mer ortodoxa judar ska inte bestämma över dem.

usch, religion, hade bäst före datum 2000 år sedan.

Amen! Kan inte annat än att hålla med.

Permalänk
Avstängd

*bort* <en aning stötande> / CrAcKman

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Avstängd

*bort* <en aning stötande> / CrAcKman
Dagens!!!

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Religion ska inte påverka arbete, politik, samhället. Och religion ska verkligen inte påverka öppettiderna på en fabrik. Judar som vill jobba där på lördagar får göra det, andra mer ortodoxa judar ska inte bestämma över dem.

usch, religion, hade bäst före datum 2000 år sedan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Amen! Kan inte annat än att hålla med.

Amen brotha:)

Vafan håller dem på med ?

Låt dem som jobbar på intel jobba ffs, skit i religion.. vilka jävla idioter egentligen ? *Hm verkar störa mig rätt hårt på det här faktiskt*

Vill också skriva nåt men det kan uppfattas som nazistiskt eller liknande så jag tror jag låter bli..

Permalänk
Medlem

Religon - för dig som vill hämma utvecklingen!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganjaman
... mellan östern ...

Permalänk
Medlem

Man slutar aldrig förvånas.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk

Det är väll bara och låta dom protestera om dom vill slösa sin tid , jag menar vad fan kan dom göra åt saken egentligen ?.

Visa signatur

| Core i7 920@4GHz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | Corsair Dominator 6GB DDR3 @ 1600MHz | Noctua NH-U12P SE2 | Gigabyte GTX 580 SOC | Corsair HX 1000W | HAF X | 2x WD Caviar Black 1TB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganjaman
*bort*
Dagens!!!

Ja men visst är det trevligt att Intel fortsätter den tusenåriga traditionella processortillverkningen i mellanöstern..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vargen1973
*bort*

HAHA Das ist GEIL! xD

Permalänk
Medlem

Någon annan än jag som reagerade på att klä byggnaden i taggtråd? Påminner om välbekanta läger... Kanske bara jag som är långsökt nog att se den referensen

Permalänk
Avstängd

min uppfattning av inte steg just ett par snäpp

Permalänk
Avstängd

Vem fan bryr sig om det är förbjudet att jobba på lördagar i judendomen.
Intel och dom som jobbar där inte judar, så då ska dom fan inte lägga sig i.

Klart som fan att dom ska jobba på lördagar! På söndag också!
Så att processorerna kan bli billigare!
Dom vill bara göra så att processorerna blir dyrare!

Intel borde montera turret på fabriken och skjuta ner dom som protesterar.
Dra fabriken ut ur israel så att ekonomin går dåligt för landet. Så kan israel och palestinierna fortsätta att ha ihjäl varandra som dom alltid har gjort.

Har inte dom någonting vettigare att göra än att protestera mot att Intel har fabriken öppen på lördagar?

Sluta bråka med Intel för att dom har fabriken öppen på lördagar, jag vill ha billiga processorer.

Permalänk
Medlem

Akta er, snart kommer någon börja gnälla om antisemitism och hur "vårt folk har faktiskt blablaaablaaaabla"..

Varför vill man ens ha en fabrik i den härliga "demokratin" Israel?

Permalänk
Medlem

Lolwtfbbq? Acceptans borde gälla båda hållen, men tydligen inte! =S

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
I LOLED - hahahhahahahahahhahahahhahahahahhahahahahahahahahahha

Idiotiska religiösa fanatiker, när i helvete ska dom sluta upp med sina fjanterier? Judarna startade allt, snart får de fan avsluta det också.

Inte ok generalisering, enligt mig...

Dessutom är LOL och "haha" i samma mening en redundans som inte behövs.

-----

Bara Intel följer lagarna så är det inget att bråka om. Kultur och lag är två helt olika saker, förutsatt att det inte finns en lag som tvingar kulturen i bruk.

Så länge demonstrationer hålls fredligt så är det varje människas rättighet att framföra en, tycker jag.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Avstängd

Jag bryr mig inte om att Judarna dödade Jesus, men jag blir rent ut sagt irriterad när de vill förhindra att intelfabriken är öppen på lördagar. Jag vill ha billiga intelprocessorer. Gör de att intelprocessorerna blir dyrare, så blir jag jättearg.

Permalänk

Religion är en förlegad, förtyckande och utvecklingshämmade institution som måste motarbetas vid varje möjlighet och ska aldrig få påverka samhället eller dess lagar.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Jag bryr mig inte om att Judarna dödade Jesus, men jag blir rent ut sagt irriterad när de vill förhindra att intelfabriken är öppen på lördagar. Jag vill ha billiga intelprocessorer. Gör de att intelprocessorerna blir dyrare, så blir jag jättearg.

hahaha tror det blir en http://www.klockren.nu/ på det...

:):)

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem

Vänta ett årtionde eller två... då är de ultraortodoxa judarna majoritet i Israel. Då får vi se på vansinne.

Permalänk
Medlem

ok så dom blir arga för att dom fixar jobb??
kul

synd bara om dom som vill jobba men inte får för fanatikerna.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk

religions påhitt.
Det är 2009, de borde fatta att det existerar något idag som kallar sig för schema, och för att samhället/företagen ska fungera så måste folk följa sina scheman.

Visa signatur

Apple Mac Mini