Permalänk
Medlem

Ny burk startar icke

Kompisen satte just ihop sin nya kaka och jag hittar inga fel. Den startar icke, och när jag menar icke så menar jag att den inte ger några livstecken alls.

P55-UD3
i5
2x2gb corsair 1333mhz
550W corsair nätagg
radeon 5850

Minnena sitter i DDR3_1 och DDR3_2, CPUn är i, hdd i, 2 strömkablar till mobot etc etc... Någon som har nån ide? >_<

Permalänk

Startknapps sladden till mobot?

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

Några felaktiga distanser under mobo? Slått på knappen på nätaggets utsida (en minst sagt kul klassiker...)?

Visa signatur

Antec P182 | MSI Z97 MPOWER - Haswell Refresh | i5-4690K | Noctua NH-D14 | 16GB | CM Silent Pro 620W | ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCU II TOP | Philips Brilliance 272C | Samsung SyncMaster T220

HTPC: | GA-MA790X-UD4 | 4G Corsair Dominator PC8500 | Phenom II 940 | Noctua NH-U12P | 400w Corsair | NAD 32"A2

Permalänk
Medlem

Update:
Drar man ut 8pins strömmen till moderkortet så startar alla fläktar under ca 1 sekund och en led på mobot lyser innan det dör och sedan efter ännu 5 sekunder så gör den likadant.

Aldrig stött på sådant fel tidigare. -.-

Några nya ideer?

Permalänk
Medlem

Har du kollat distanserna som bibl frågade om?
Sitter alla kontakter i (titta noga om det finns någon tom kontakt)?
Har du prövat att starta med bara en minnessticka?

Permalänk
Medlem

Distanser? Distanser som i moderkort <---> chassi? vi knölade i en mängd pluppar för att skapa distanser (om det är det ni menar med distanser).

Alla kontakter sitter i, kopplat ur allt, kopplat i allt flera gånger. (flertalet personer).
Inte testat med en sticka... gör det nu.

Permalänk
Medlem

en sticka = samma sak. : /
Även testat så att inte PSUn dör efter en viss tid igenom att "tjuvkoppla" den.

Permalänk

knöla in en mängd pluppar?? distanserna är rätt så livsviktiga för datorn
utan dem kan moderkortet kortslutas och datorn startar inte, dessutom
så kan något gå sönder,, är du säker på att ni satt in dessa
http://archive.64bits.se/guider/pcbyggarskola/distans_nara.jp...
och satt dom på rätt plats

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk
Medlem

Kallade dom för pluppar då jag inte var säker att folk menade samma sak, dock hade han glömt ta ut en (notera: inte jag (satt på föreläsning vid den tiden)), och den kortslöts då. Den verkar dock inte tagit någon skada och min vän tackar och bugar. : )

Slutet gott allting gott. ^_^