Nytt problem med Intel X25-M G2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paltkoma
Folk skrattar ju bara åt dom nu, Kör med en Crucial har aldrig strulat.
Hände samma sak för dom att "trim" firmwaren kunde strula, dom drog tillbaka den och släppte den är den var testad och säkerhetsställd att den fungerar.

Inget strul? Right...

Istället för att släppa en TRIM-firmware som verkligen gör vad den ska så lyckas Crucial (eller rättare sagt, Indilinx) släppa en ny version som långsamt dödar skrivprestandan nlångt under vad man får utan TRIM-firmwaren.

Se deras forum för mer information.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Segas
Eller smartare, pg.a av alla problemen som finns med SSD i nuläget.

Har ju stått ett tag om problem med Intel's SSD diskar. Friskt vågat att köpa en disk i samma serie som Intel själv erkänner att dom har problem med.

Det finns många som sitter på fullt fungerande X25-M diskar med 02HA-firmwaren utan några som helst problem (jag är en av dem). Brickas diskarna så brickas de inom någon timme.

Så, det är nog inte diskarna som det är fel på.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joavels
Jasså, du visste om detta problemet tidigare?

Jag visste att de hade problem, och det är ingen nyhet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Jag har inte haft några problem med min disk trots att jag har ny firmware.

Återställningspunkter är ju dessutom bara till för folk som inte vet vad de har förstört när de förstör datorn.

Med andra ord så är systemåterställningen till för _nästan_ alla. Det kan vara riktigt skönt om man helt enkelt behöver få igång datorn. Man har inte alltid tid att pilla med sånt.

Personligen föredrar jag dock backup till molnet. När det blir fel så blir det en ominstallation. Känns alltid bättre att börja om från början även om det sällan är nödvändigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
Mest synd om dig.

Inte ett dugg, det är beprövad skit och mer prisvärt (än så länge)

Permalänk
Medlem

e 1.3 pa min.. sa da klarar jag mig..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Överdramatiserat..

Den första buggen med lösenord grejen var ju ingen stor sak eftersom inte en enda kotte på denna jord använder någonsin nåt lösenord.

Den andra buggen var den allvarligaste.

Och denna tredje bugg är ingen stor sak heller eftersom några återställningspunkter försvinner bara, oj vad farligt.

Permalänk
Medlem

Det är ju illa eftersom att det handlar om att data försvinner. Särskilt eftersom det är bakcup data, det ger en falsk säkerhet att användaren förväntar sig att återställnings data finns lagrat när det inte gör det.

Sen är ju system-återsällningen en stor vits som bara käkar prestanda av datorn och aldrig räddar dig, men det spelar liksom ingen roll.

Data försvinner från en lagringsenhet, det är illa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Återställningspunkter är ju dessutom bara till för folk som inte vet vad de har förstört när de förstör datorn.

+1.

Återställningspunkter är för fegisar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swahnroger
+1.

Återställningspunkter är för fegisar

-1

Återställningspunkter är bara till för de som ännu inte lärt sig använda ett diskkloningsprogram.