Lagerstatus på CDON.com ?

Permalänk

Lagerstatus på CDON.com ?

Kan det verkligen vara möjligt att en såpass stor och seriös internetbutik inte visar någon lagerstatus alls på sina varor?
Det enda de verkar visa är leveranstiden på varje vara, jag har kollat igenom en himla massa varor och i princip alla varor har 1-3 dagar som leveranstid, vissa extremt få produkter har leveranstid 3-6 dagar, så den där leveranstid saken visar knappast om varan är i lager eftersom det är omöjligt för en butik att ha ALLA varor i lager, det strider mot naturlagarna helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Litet OT kanske, men jag har aldrig gillat CDON. Det där med 3-6 dagars leveranstid tycker jag kan vara litet fult, för det känns ju som om det inte alltid stämmer. Iofs kör Amazon med en liknande modell men de kan visa längre leveranstider också, och det på böcker som är svåra att få tag på.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Litet OT kanske, men jag har aldrig gillat CDON. Det där med 3-6 dagars leveranstid tycker jag kan vara litet fult, för det känns ju som om det inte alltid stämmer. Iofs kör Amazon med en liknande modell men de kan visa längre leveranstider också, och det på böcker som är svåra att få tag på.

Så du vet inte om det betyder att varan finns i lager om de säger att leveranstiden är 1-3 dagar?

Förresten.. tydligen kan man inte se status på sin order heller, det finns en status grej på kontosidorna men funktionen verkar vara trasig eftersom den visar blankt hela tiden.
Verkar vara en riktig skitbutik.
Med min sedvanliga tur så är varan säkert slut på lager och jag kommer typ aldrig få min vara.

Borde ha beställt mina varor från Amentio istället, lol.

De måste förlora duktigt med kunder när de inte uppger lagerstatus alls..

Permalänk
Medlem

Beställt en skiva som har leveransstatus 5-15 arbetsdagar.
Fortfarande inte fått den efter 3 och halv månad.
Samt så är det fortfarande samma leveransstatus fast man har fått beskedet att det är beställningsvara och dem inte vet när den kommer in.
Så lita inte alltid på cdon leveransstatus

Permalänk

Fan också.. borde ha beställt från Amentio istället.
Får vänta några dagar innan jag mailar dem och frågar var i helsike min vara håller hus och om den är slut på lager så häver jag köpet och köper från Amentio istället.
Skitbutiken Amentio uppger allafall lagerstatus på sina varor.

Permalänk
Medlem

Det har att göra med att CDON har massvis med saker på sin hemsida som de ej har i lager. Så när du som kund beställer så gör CDON i sin tur en beställning från deras leverantör.

De jobbar mot många olika distributörer och därför är det ett sådant här system de har för att slippa att lagerföra allting själva.

I övrigt har jag bara bra att säga om CDON, står det 1-3 dagar i lagerstatus så får man oftast paketet inom 2 dagar. Beställer du Måndag så har du i 9 fall av 10 paketet senast på Onsdag.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Okej.
Mailade dem och frågade varför man inte får veta lagerstatus på deras produkter och fick detta svar:

"De varor som har leveranstid 1-3 dagar finns i lager. Har produkten längre leveranstid finns den inte i lager utan vi måste först beställa den från leverantören."

Tycker ändå att det är ett dåligt system, det är förvirrande för konsumenterna.. speciellt för de som handlar från CDON för första gången.

Orderstatusen verkar inte funka på deras hemsida.
När jag går in på orderhistorik och sen kollar under "Status" så är det helt blankt, jag la beställningen igår..
oobum: vet du hur länge det dröjer innan det kommer upp nån info under "Status" ?

Permalänk

Visst är det ett dåligt system. Jag har ett flertal ordrar hos dem som är snart 3 månader gamla.

Visa signatur

"?"