Radeon HD 5970 lanseras den 18 november

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Lockande :)...

Hoppas de kommer finnas i butik vid releasen eller kort därefter här i Sverige...

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Det är absolut inga problem och korten hålls upp utmärkt utan problem, även om du dunkar i datorn i marken är det med 99% sannolikhet inte det första som går sönder. Finns inget att diskutera, så slutsnackat.

Jag tror du är på fel ställe om du tror att din åsikt är den enda som ska gälla. Annars antar jag att om jag köper detta och något liknande händer så står du för ersättningen?

Fast om du brytt dig om att läsa vad jag skrivit så har jag flera gånger pekat ut att jag inte tror att allt kommer rasa, utan att jag tror att vi nått den punkt där utformning av kort börjar spela en roll i frågor om livslängd och pålitlighet. Just detta kort kan nog fungera precis som det ska, men jag är inte så sugen på att ta den chansen känner jag. Du får ju dock göra precis som du vill.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag tror du är på fel ställe om du tror att din åsikt är den enda som ska gälla. Annars antar jag att om jag köper detta och något liknande händer så står du för ersättningen?

Fast om du brytt dig om att läsa vad jag skrivit så har jag flera gånger pekat ut att jag inte tror att allt kommer rasa, utan att jag tror att vi nått den punkt där utformning av kort börjar spela en roll i frågor om livslängd och pålitlighet. Just detta kort kan nog fungera precis som det ska, men jag är inte så sugen på att ta den chansen känner jag. Du får ju dock göra precis som du vill.

Jag behöver inte ersätta. Det gör garantin, och garantin finns för att produkten är konstruerad sådan för att hålla. Min åsikt är inte den enda och ingen som påstått. En PCI-E ports konduktiva förmåga försämras inte bara för att du hänger på ett tungt grafikkort, och det är ett utav dom faktum jag går efter.

Att korten kunde vart mindre kan jag hålla med om, men det är tydligen inte lätt att göra dom mindre med den beräkningskapacitet som krävs utav dom. ATI brukar ha kompakta kort för att vara high end om man ser bak i tiden på föregående generationer om man jämför dom mot många av nVidia's kort. På detta kort är det PWM delen som tar plats och den väger inte speciellt mycket jämfört med resten av kortet. Inget att oroa sig för gällande livslängd eller sabotage.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Som du säger kanske Fermi att komma att ligga i samma regioner som Hemlock (vem vet) men då är det dual GPU vs singel GPU, tänk då om Fermi kommer med en härlig dubbel GPU med?

Visst kan det vara så, det beror ju på hur mycket utvecklingspengar Nvidia pumpat i Fermi, den kanske är rent av skit, vem vet^^

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det är ju bara tänka på en vanlig simhoppsbräda så ser du ju min poäng. Står man längst in och hoppar händer inte så mycket, men ju längre brädan är och ju längre ut man flyttar vikten ju värre blir det. Och jag personligen klarar mig med ett mindre kort istället för att riskera att behöva byta moderkort efter att jag ställt ner min burk lite för hårt.

Men en simhoppbråda är lika tjockare än en dubbelslottare och samtidigt 20 ggr längre, då är det inte så konstigt om en 40+ kilo tung unge studsar upp och ner på den.
Men ett kort på 30cm som sitter fast i chassiplåten med dubbelslots kommer inte svikta ens i närheten av vad en tramplin kommer göra.
Plåten måste svikta innan belastningen kan gå över till PCI-E porten och det kommer krävas rätt stora mängder kraft att göra det.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Någon som har hört något om vilka utgångar referenskortet kommer att ha, vore nice med 2 dvi och 1 mini displayport!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Som högst kommer detta kort kosta 5900 SEK

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

ja, ett nätagg och ett sånt här får de bli.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Skriver det igen; vänta kan man göra hela livet. Det hade varit en sak om Fermi kom snart. Vi snackar om ett rätt stort tidsgap. Radeon korten finns nu och är klart genomslående. Dessutom är det väldigt sannolikt att Radeon korten fortfarande kommer leverera bättre fps/pris än motsvarande Fermi kort på grund av sin lägre tillverkningskostnad. Jag skulle även tro att RV870 är snabbare i spel per mm2 kärnyta åter igen, men det återstår att se tills någon gång i efter början på nästa år.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Det är absolut inga problem och korten hålls upp utmärkt utan problem, även om du dunkar i datorn i marken är det med 99% sannolikhet inte det första som går sönder. Finns inget att diskutera, så slutsnackat.

Och precis som vanligt är 2good4you igång och tror, tycker och tänker men inte har ett enda faktabaserat argument..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Och precis som vanligt är 2good4you igång och tror, tycker och tänker men inte har ett enda faktabaserat argument..

Du som är så bidragande själv efter att du förlorat varenda diskussion tidigare och snackar en massa nonsens, vad har du att peka på som har varit så fel eller missvisande? Det är ju en sak att ha erfarenhet eller kunskap om det man ger sig in och diskuterar eller helt enkelt inte ha något alls. Peka som sagt och var lite konkret. Finns en citera knapp och sedan ett eget tangentbort att minst på samma nivå förklara vad som är fel. Lycka till. (Återigen var specifik med det du citerar).

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Som du önskar 2good4you, jag orkade tyvärr bara gå igenom två av dina inlägg, men det blev en halv roman av dina åsikter och tankar bara det..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Det hade varit en sak om Fermi kom snart. Vi snackar om ett rätt stort tidsgap. Radeon korten finns nu och är klart genomslående.

Än så länge har ingen sagt något annat än att Fermi kommer Q1 2k10, det betyder mindre än en och en halv månad som minst, och som mest fyra och en halv månad. Det är ett rätt stort spann, men 1,5mån-->3mån tycker jag personligen är rätt kort tid i sådana här sammanhang, vi pratar ändå om en investering i klassen 2500-5000kr och då bör man ha en horisont som är lite längre än 4-5 veckor (vilket är min personliga gissning på vad leveranstiden på ett 5870/5850 kan ligga på i dagens läge, något i överkant räknat vilket är brukligt när man uppskattar någonting). Dessutom missar du faktumet att 5870/5850 inte alls finns nu, jag kikade själv i eftermiddags och kunde inte hitta ett enda klart för leverans i någon av de stora butikerna (Datorbutiken, Dustin, Komplett, Inet och Webhallen) och inte heller några uppskattade leveransdatum annat än på komplett och dessa var preliminära, vilket betyder högst otillförlitliga. Vad du menar med att radeonkorten är "klart genomslående" får du gärna specificera, för jag kan inte komma på någon tolkning av det som säger något vettigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Dessutom är det väldigt sannolikt att Radeon korten fortfarande kommer leverera bättre fps/pris än motsvarande Fermi kort på grund av sin lägre tillverkningskostnad.

Här framställer du en egen teori som fakta i meningen "på grund av sin lägre tillverkningskostnad". Jag vet inte vad du tror dig ha för källa som påstår sig veta nVidias innersta affärshemligheter eller varför vi skulle lita på den, men innan jag ens överväger det vill jag åtminstonde se den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Jag skulle även tro att RV870 är snabbare i spel per mm2 kärnyta åter igen, men det återstår att se tills någon gång i efter början på nästa år.

Här skriver du till och med själv att det du påstår är en egen teori, creds till dig!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Det är absolut inga problem och korten hålls upp utmärkt utan problem, även om du dunkar i datorn i marken är det med 99% sannolikhet inte det första som går sönder. Finns inget att diskutera, så slutsnackat.

Men lika snabbt har du glömt det igen och du påstår tilloch med att du vet sannolikheten för något som knappt är matematiskt uträkningsbart pga för många variabler (höjd chassiet tappas från, markens underlag, eventuella ojämnheter i marken, chassiets vinkel när det slår i marken osv osv osv osv) och du framställer det ändå som om det vore fakta i meningen "Finns inget att diskutera, så slutsnackat." Det är helt enkelt rent bs.

Hoppas du är nöjd med min lilla särskådning, för klockan är för mycket för att jag ska orka fler inlägg för nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Än så länge har ingen sagt något annat än att Fermi kommer Q1 2k10, det betyder mindre än en och en halv månad som minst, och som mest fyra och en halv månad. Det är ett rätt stort spann, men 1,5mån-->3mån tycker jag personligen är rätt kort tid i sådana här sammanhang, vi pratar ändå om en investering i klassen 2500-5000kr och då bör man ha en horisont som är lite längre än 4-5 veckor (vilket är min personliga gissning på vad leveranstiden på ett 5870/5850 kan ligga på i dagens läge, något i överkant räknat vilket är brukligt när man uppskattar någonting).

Dom flesta fanatiska nVidia fan-boys på forumet blev helt hysteriska när man för längesedan förklarade att lansering sker tidigast Q1 2010. Det slår alltid lika hårt mot folk varje gång som tiden bevisar att det man skrev var rätt. Vissa är tydligen mer insatta än andra.

Citat:

Dessutom missar du faktumet att 5870/5850 inte alls finns nu, jag kikade själv i eftermiddags och kunde inte hitta ett enda klart för leverans i någon av de stora butikerna (Datorbutiken, Dustin, Komplett, Inet och Webhallen) och inte heller några uppskattade leveransdatum annat än på komplett och dessa var preliminära, vilket betyder högst otillförlitliga.

Jag missar ingenting, utan diskuterar bl.a om Radeon korten. Om du nu ska leta efter fel är det knappast AMD's fel att TSMC har problem med att leverera tillräckligt med fungerande grafikprocessorer. AMD kommer ju att ha kort betydligt tidigare än vad nVidia kommer ha som dessutom missar hela julen och förmodligen en bit in på nästa år. TSMC's problem kommer drabba nVidia minst lika hårt. Man har inte ens sett en tapeout än GT300.

Citat:

Vad du menar med att radeonkorten är "klart genomslående" får du gärna specificera, för jag kan inte komma på någon tolkning av det som säger något vettigt.

När du ifrågasätter saker så börjar jag först undra om du dels saknar erfarenhet och inte vart med i halvledarutvecklingen ett par år för att förstå vad ett mer eller mindre genombrott är, eller om du helt enkelt inte gillar Radeon kort. På vilket sätt är dom inte klart genomslående? Man släpper en grafikprocessor som är:

*Extremt effektiv per mm2 (försök bevisa motsatsen) där tidigare RV790 var upp till 100-200% så effektiv jämfört med GT200 om man ser på transistorantal, då det är det som kostar pengar och alltid är en begränsande faktor till hur långt man kan gå. Fermi ska vara kapabel till mellan 500-600 DPFLOP/s och RV870 ligger runt där, dock med en superskalär design, så Fermi kommer vara snabbare i fler fall då koden inte behöver vara lika optimerad till kostnad av fler transistorer med en skalär design. För samma pris eller strax över Fermi kommer AMD ha HD5890, så dom har valt en mer modulär tillverkning. Du kanske minns hur bra det gick för den gigantiska GTX280 att möta två mindre RV770 för samma kostnad (HD4870X2). Sen är inte beräkningskapacitet allt. ROP's/TMU's/AGU's och cachenivåer samt intern cachebandbredd ska vara korrekt balanserade. Det återstår att se.

*Upp till mer än dubbelt så snabb än föregående generation källa:
http://www.nordichardware.se/Recensioner/?page=8&skrivelse=53...

* Väldigt effektiv när man ser på prestanda/w. (försök hitta vilken processor du vill med 2.8TLOP/s beräkningskapacitet inom samma effektkonsumption och kärnstorlek)

* Prisvärd, framtidssäker och funktionsrik med en bra orginalkylare.

På vilket sätt får inte en sådan produkt kallas för genomslående? Jag är en av många som delar samma åsikt (rätt oundvikligt att missa teknologiska faktum). Det är rätt genomskinligt. 8800GTX var en lik succé när det lanserades. Hade man dock "hyllat" ett nVidia kort hade du sovit gott inatt, där är skillnaden.

Citat:

Här framställer du en egen teori som fakta i meningen "på grund av sin lägre tillverkningskostnad". Jag vet inte vad du tror dig ha för källa som påstår sig veta nVidias innersta affärshemligheter eller varför vi skulle lita på den, men innan jag ens överväger det vill jag åtminstonde se den.

"Min teori". Är är ytterliggare ett tecken på hur lite insatt du är, och likt förbannat ska du ge dig in i diskussionen med så lite kött på benen. Du som tycker det är "så kort tid i sådana här sammanhang (du väntar på Fermi)" som du skrev, du kommer lika "snart" få se. Det vore roligt att höra att det vore en teori då också.

Citat:

Här skriver du till och med själv att det du påstår är en egen teori, creds till dig!

Och precis helt väntat att du skulle skriva så, så är det en gigantisk skillnad. Jag inkl. ingen kan påstå som faktum att Fermi inte kommer bli snabbare per mm2 kärnyta än RV870. Dock skrev jag att jag trodde det då det är svårt att slå en så effektiv design som RV870 är eftersom nVidia's tidigare och nuvarande filosofi av erfarenhet genom många år tillbaka är motsatsen. Eftersom Fermi är en ny arkitektur vet ingen exakt hur effektiv per klockcykel eller per mm2 den blir, dock är det en väldigt stor krets, vilket också fortsätter och styrker att nVidia fortsätter med samma tillverkningsfilosofi.

Citat:

Men lika snabbt har du glömt det igen och du påstår tilloch med att du vet sannolikheten för något som knappt är matematiskt uträkningsbart pga för många variabler (höjd chassiet tappas från, markens underlag, eventuella ojämnheter i marken, chassiets vinkel när det slår i marken osv osv osv osv) och du framställer det ändå som om det vore fakta i meningen "Finns inget att diskutera, så slutsnackat." Det är helt enkelt rent bs.

Lika snabbt glömt? Nej jag är väl medveten om det som skrivits, och det handlar dessutom om något helt annat än vad för arkitektur/tillverkning dom olika företagen använder sig av. I detta fallet är den en person som får det att låta som ett stort problem, att korten kommer gå sönder på grund av deras längd/vikt med sämre kondition med tiden. Jo kortet kommer vara böjt som en banan...:rolleyes: Du försöker hitta fel för att ha något att citera, hur mycket för sig har man då? Du kanske missade att jag och även fler utförligt förklarade varför det inte fanns någon anledning till att oroa sig, men det inlägget var ju inte intressant.

Ang att släppa datorn i marken så tar du i från tårna för att utnyttja påståendet till extrema nivåer genom att man ska släppa den från himlen och låta den landa på snedkant med en atombomb vid träffpunkten där ett par gamla tanter som följd gnäller nästan lika mycket som dig.

Att släppa den från marken när jag skrev det innebär att man lyfter den kanske någon knapp cm och dunsar i golvet utan någon skada för att i extrema fall förstå att det är rejält designade konsuktioner av ingengörer som är utbildade och särskilt duktiga i ämnet. Skulle något gå sönder av normalt havande finns garanti, just av det skälet. Om du har några invändningar mot det så föreslår jag dig att du kontaktar diverse kretskortstillverkare, elektronikingengörer och tillverkarna själva så ska du få få höra tills öronen trillar av på dig. Du får gärna släppa din dator från en bro om du tror att det var det jag menade.

Citat:

Hoppas du är nöjd med min lilla särskådning, för klockan är för mycket för att jag ska orka fler inlägg för nu

Frågan är om du är nöjd själv, i att totalt orelevant ge sig in i något du vare sig inte behärskar, eller har någon anledningen till att trotsa som du gör. Du har precis som väntat inte kommit någonstans med diskussionen.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Permalänk
Avstängd

ati levererar igen världens snabbaste grafikkort med upplåst överklockning!

Nvidia vart är Fermi?

Nvidias fanboys gråter...

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

hmm om det kost under 6000kr så e det klart värt det frågan e bara om min dator orkar kortet har för nuvarande ett Geforce 7950gx2=P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Jag missar ingenting, utan diskuterar bl.a om Radeon korten. Om du nu ska leta efter fel är det knappast AMD's fel att TSMC har problem med att leverera tillräckligt med fungerande grafikprocessorer. AMD kommer ju att ha kort betydligt tidigare än vad nVidia kommer ha som dessutom missar hela julen och förmodligen en bit in på nästa år. TSMC's problem kommer drabba nVidia minst lika hårt. Man har inte ens sett en tapeout än GT300.

Grejen är att det är precis det du gör.. Du har helt uppenbart fortfarande inte ens fattat vad det är jag försöker säga, så låt mig göra ett försök till..
Jag har från början av vår korta konversation inte sagt ett ont ord om ATi, läs mina inlägg igen om du inte tror mig. Min kritik har hela tiden inriktat sig på din argumentationsteknik och ditt sätt att framställa dina egna tankar och funderingar som om de vore fakta. Som du kanske minns från mitt första inlägg så bad jag om källor för dina påståenden (bl.a. ang. ditt påstående om att Fermi är dyrare i tillverkningskostnader - och jag vill inte ha ditt jidder om att "det är så" för det håller inte).
Du har trots detta gjort i princip allt utom att skrika "nVidia-fanboy" rakt i ansiktet på mig, om du undrar så framställer det inte dig själv i bättre dager att kasta skit på andra, speciellt inte när det helt uppenbart är oförtjänt och dessutom rena lögner.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Du som tycker det är "så kort tid i sådana här sammanhang (du väntar på Fermi)" som du skrev, du kommer lika "snart" få se. Det vore roligt att höra att det vore en teori då också.

Det är fortfarande jag som utgår från de fakta som finns, jag har inget emot att du tror att Fermi inte kommer förrän julen 2012 om du så önskar, men försök inte få folk att tro att det är fakta!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
På vilket sätt är dom inte klart genomslående?

Det min vän, är mycket enkelt att förklara. Det finns inget uttryck i svenska språket som heter "Genomslående", därför förstod jag inte vad du menade. Att HD5XXX-serien är banbrytande tvivlar jag på att du behöver förklara för någon som hänger på sweclockers. Poängterar ytterligare en gång att jag inte hävdat att 5000-serien skulle vara dålig eller icke prisvärd på något sätt, det enda jag har svårt med är din argumentationsteknik och din misshandel av svenska språket.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Ang att släppa datorn i marken så tar du i från tårna för att utnyttja påståendet till extrema nivåer genom att man ska släppa den från himlen och låta den landa på snedkant med en atombomb vid träffpunkten där ett par gamla tanter som följd gnäller nästan lika mycket som dig.

Du har alldeles rätt i att jag tar till ytterligheter, men hade du tänkt till lite så kanske du hade förstått att jag gjorde det av en anledning. Du lade i ditt inlägg fram din teori om att "det är 99% chans att PCIe-porten inte går sönder" (fritt tolkat av mig, rätta mig om jag har fel) och vad jag ville var än en gång att du skulle komma med källor till ditt påstående, du pratar trots allt om ett grafikkort som inte är släppt ännu, men eftersom du tror dig veta vad både ATi och nVidia har för stycketillverkningskostnader för sina chips så blir jag inte förvånad om du redan vet allting om hur den slutgiltiga specifikationen av HD6XXX-serien kommer att se ut och vad de kommer att kosta, medräknat de valutaförhållanden som råder när korten släpps naturligtvis.
Kan du åtminstone försöka ta till dig att när du använder dig av så dålig svenska som du gör så är det jävligt svårt för den som läser att förstå vad du menar och när du sedan kryddar det med dina gissningar som du inte redovisar några källor för så slutar det med att du framstår som en spåkärring som sett i sin kaffesump.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Frågan är om du är nöjd själv, i att totalt orelevant ge sig in i något du vare sig inte behärskar, eller har någon anledningen till att trotsa som du gör. Du har precis som väntat inte kommit någonstans med diskussionen.

Eftersom du inte hade en aning om vad det var jag försökte diskutera med dig och dessutom lyckades kalla mig för fanboy så tvivlar jag att du vet vart jag ville komma med diskussionen heller - och jo, jag har uppnått precis det jag tänkte mig. Nämligen att visa för andra att du helt saknar grund för det du säger (eller? du är fortfarande varmt välkommen att komma med källor för dina påståenden, tro inget annat!). Så nej, det var inte irrelevant att ge sig in i en diskussion som jag uppenbarligen kunde hantera och uppnådde mitt mål med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Innehåller inte någon teknisk argumentation eller specifikt diskuterar vad för data eller fakta som är fel. Det du skriver är subjektivt sketsnack.

Läs mitt tidigare inlägg en gång till. Du har inte lyckats med något. Du misstolkar även det som skrivs genom att inte se skillnad på sannolikhet, troende, påstående eller konkret fakta. Lär dig läs. Ska du fortsättningsvis ge dig in i en diskussion vill jag inte skriva en svenskabok, utan hellre hålla mig det kort och rakt på sak där det relaterade endast är med i bilden vilket du också misslyckats fatalt med.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Läs mitt tidigare inlägg en gång till. Du har inte lyckats med något. Du misstolkar även det som skrivs genom att inte se skillnad på sannolikhet, troende, påstående eller konkret fakta. Lär dig läs. Ska du fortsättningsvis ge dig in i en diskussion vill jag inte skriva en svenskabok, utan hellre hålla mig det kort och rakt på sak där det relaterade endast är med i bilden vilket du också misslyckats fatalt med.

Du får tro precis vad du vill, jag har fått fram precis det jag önskade, nämligen att det inte går att lita på att någonting du säger är sant så länge du inte redovisar källor för det, vilket du fortfarande inte gjort. Att dessutom påstå att jag inte kan läsa är ingenting annat än ett barnsligt och ogrundat försök till påhåpp, speciellt med tanke på hur mycket jag läser och att jag älskar språk rent allmänt.
Du gör precis som du vill, men om jag inleder en diskussion om hur du använder (eller kanske rättare sagt missbrukar) ditt språk och använder vilseledande argumentationsteknik så är det det du ska svara på, att du istället väljer att skrika "fanboy" och komma med massa felaktiga påståenden och egna teorier är inte mitt problem, det framställer bara dig själv som opålitlig eftersom du inte kan argumentera i sakfrågan.
Dessutom tror jag de flesta håller med mig när det gäller det du kallar "att se skillnad på sannolikhet, troende, påstående eller konkret fakta". När du skriver:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Det är absolut inga problem och korten hålls upp utmärkt utan problem, även om du dunkar i datorn i marken är det med 99% sannolikhet inte det första som går sönder. Finns inget att diskutera, så slutsnackat.

så är det nog inte bara jag som tolkar det som att du åtminstonde tror att det du påstår att det är fakta, vilket du fortfarande inte bevisat att det är, i något av fallen jag har tagit upp (bl.a. gällande ATi: s och nVidia: s tillverkningskostnader som du i det första inlägget jag kommenterade påstod dig känna till).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
text

Som sagt: Innehåller inte någon teknisk motargumentation eller specifikt diskuterar vad för data eller fakta som är fel. När du gör det så kan man diskutera med dig. Problemet är att du inte har kunskap nog. Jag förklarade väl ingående allt som skrivits. Det du skriver är fortfarande subjektivt sketsnack. Sätt dig in i ämnet så hade du kanske förstått lite mer, för du är extremt besatt av att ha information som är bekräftat av allt och alla utan att kunna förstå något utav det själv. Du har verkligen inget vettigt för dig än att du är så känslig över att någon vet mer än du. Du klagar på allt också och drar ut på irellevanta saker till helvetet fryser till is. Det är du som är förloraren som fortfarande inte har någon teknisk motargumentation eller kan motargumentera mot varför det jag skrev skulle vara fel. Vill du något så ta det i PM istället för att förstöra tråden med massa sketsnack.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Verkar inte finnas många i lager och de är inte lätta att få tag på. Förmodligen lär folk få vänta på korten ett tag. Säkerligen flertalet veckor. Och vill det sig illa kanske hinner Fermi komma ut ?

Offtopic:

Varför denna nedsättande ton mot allt och alla?
Varför görs inget åt nedanstående?

2good4you skrev: Exempel:

Citat:

Lär dig läs.

2good4you skrev:

Citat:

i att totalt orelevant ge sig in i något du vare sig inte behärskar, eller har någon anledningen till att trotsa som du gör.

2good4you skrev:

Citat:

Problemet är att du inte har kunskap nog.

2good4you skrev:

Citat:

Är är ytterliggare ett tecken på hur lite insatt du är

2good4you skrev:

Citat:

efter att du förlorat varenda diskussion tidigare och snackar en massa nonsens,

2good4you skrev:

Citat:

Du har verkligen inget vettigt för dig än att du är så känslig över att någon vet mer än du.

Citat:

Det är du som är förloraren

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Som sagt: Innehåller inte någon teknisk motargumentation eller specifikt diskuterar vad för data eller fakta som är fel. När du gör det så kan man diskutera med dig. Problemet är att du inte har kunskap nog. Jag förklarade väl ingående allt som skrivits. Det du skriver är fortfarande subjektivt sketsnack. Sätt dig in i ämnet så hade du kanske förstått lite mer, för du är extremt besatt av att ha information som är bekräftat av allt och alla utan att kunna förstå något utav det själv. Du har verkligen inget vettigt för dig än att du är så känslig över att någon vet mer än du. Du klagar på allt också och drar ut på irellevanta saker till helvetet fryser till is. Det är du som är förloraren som fortfarande inte har någon teknisk motargumentation eller kan motargumentera mot varför det jag skrev skulle vara fel. Vill du något så ta det i PM istället för att förstöra tråden med massa sketsnack.

Teknisk motargumentation är knappast nödvändig eftersom du fortfarande inte lyckats bevisa att dina argument har någon som helst grund, vilket är det enda jag har begärt. Till exempel har jag aldrig påstått att du har fel, varken om HD5XXX-seriens prestanda eller prisvärdhet, eller om ATi: s och nVidia: s tillverkningskostnader. Vad jag vill ha är bevis för det du säger. Kan du presentera sådana så fine, då får jag granska dina källor själv och göra en bedömning om jag finner dem trovärdiga eller inte, men eftersom du inte har presenterat några så har jag uppnått precis det jag var ute efter.. Nämligen att visa för övriga forumiter hur opålitlig och ouppfostrad du är, vilket du till exempel visar genom att inte klara av att hålla dig till sakfrågan utan ta till personangrepp, vilket du gör ofta och framför allt så fort någon ifrågasätter något du sagt. Att du till och med gör det när man undrar vad du menar eftersom uttrycket du använde dig av inte finns i svenska språket var en ren bonus.. Detta kan inte göras via PM, kan vi åtminstone vara överens om det?
Resten av ditt inlägg är inte ens meningsfullt att besvara då det består av så många misslyckade försök till förolämpningar att det inte finns något att svara på...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Verkar inte finnas många i lager och de är inte lätta att få tag på.

Det är så med en lyckad produkt.

[QUOTE]Förmodligen lär folk få vänta på korten ett tag. Säkerligen flertalet veckor. Och vill det sig illa kanske hinner Fermi komma ut ? [/QUOTE]

Ihop med att HD5xxx serien säljer som smör så kan inte TSMC tillverka tillräckligt många grafikprocessorer. Dom har problem med 40nm processen. Fermi kommer använda precis samma process och kommer åka på exakt samma försening och minst samma problem med sämre yields. Det har precis gjorts fungerade exemplar av Fermi och som sagt, kort med GT300 dröjer.

[QUOTE]Varför denna nedsättande ton mot allt och alla?
Varför görs inget åt nedanstående?
[/QUOTE]

Mot folk som använder desinformation som du gjort flertalet tillfällen. Det finns ungefär ett 50-tal andra forummedlemmar som kan styrka det. Du provocerar i alla trådar som handlar om AMD eller nVidia grafikkort, eller får alltid nVidia att framstå som så extremt mycket bättre med lögner i trådar som folk gör för att fråga vilket grafikkort dom bör ha. Om du tolkar det som att vara nedlåtande när man gång på gång förklarar för dig att du har fel, och du fortsätter och skriva massa dumheter och påstå att alla använder personangrepp emot dig så är det upp till dig. Ingen har svurit eller skrivit på ett grövre sätt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Till exempel har jag aldrig påstått att du har fel, varken om HD5XXX-seriens prestanda eller prisvärdhet, eller om ATi: s och nVidia: s tillverkningskostnader.

Dåså, sluta hävda en massa snack om du fortfarande inte kan hålla det på en teknisk nivå med vettiga motargument. Det finns ingen anledning i världen för mig att fortsätta diskutera med dig annars. Det där med PM förstog du visst inte heller. Korta tecken på att du inte har något kött på benen och bristande argument:

* Du kallar det "min teori" att Fermi kommer ha högre tillverkningskostanader. Bara det visar hur lite insatt du är samt att det är ett påstående som är helt fel. Inget belägg för det heller.

* Du sjunker såpass lågt att du hakar upp dig på ord. "Genomslående", ett ord jag använde som använts av fler även om det inte är officiellt med i språket. Byt ut det mot "genombrott" istället om det gör din situation bättre. Du själv kan inte ens tolka text korrekt och använder falska anklagelser, att något skulle vara fakta som jag inte uppgett som fakta. Läs om läs rätt:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Dessutom är det väldigt sannolikt att Radeon korten fortfarande kommer leverera bättre fps/pris än motsvarande Fermi kort på grund av sin lägre tillverkningskostnad.

Ursprungligen inskrivet av AtreX
[B]Här framställer du en egen teori som fakta i meningen "på grund av sin lägre tillverkningskostnad". Jag vet inte vad du tror dig ha för källa som påstår sig veta nVidias innersta affärshemligheter eller varför vi skulle lita på den, men innan jag ens överväger det vill jag åtminstonde se den.

[/B]

1. Ang tillverkningskostaderna så är det inte min teori, utan en verklighet. Välkommen till halvledarvärlden!
2. Vi? Tala för dig själv, ingen som har haft så här svåra problem att förstå vad man skriver.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Jag skulle även tro att RV870 är snabbare i spel per mm2 kärnyta åter igen, men det återstår att se tills någon gång i efter början på nästa år.

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Här skriver du till och med själv att det du påstår är en egen teori, creds till dig!

Här kommer falska påståenden igen. Du vet tydligen inte skillnaden på tillverkningen och arkitekturen? Det var därför jag skrev:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Och precis helt väntat att du skulle skriva så, så är det en gigantisk skillnad. Jag inkl. ingen kan påstå som faktum att Fermi inte kommer bli snabbare per mm2 kärnyta än RV870. Dock skrev jag att jag trodde det då det är svårt att slå en så effektiv design som RV870 är eftersom nVidia's tidigare och nuvarande filosofi av erfarenhet genom många år tillbaka är motsatsen. Eftersom Fermi är en ny arkitektur vet ingen exakt hur effektiv per klockcykel eller per mm2 den blir, dock är det en väldigt stor krets, vilket också fortsätter och styrker att nVidia fortsätter med samma tillverkningsfilosofi.

Det står klart och tydligt "tror", och inte påstår då det är omöjligt att veta. Du däremot påstog att det skulle innebära samma teori som tillverkningen. Då är du som sagt helt fel ute och har läst fel. Det svarade du på inte heller, utan hoppade över totalt.

Gratulerar, du har forfarande inte uppnått något mer sedan ditt första inlägg.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you

Mot folk som använder desinformation som du gjort flertalet tillfällen. Det finns ungefär ett 50-tal andra forummedlemmar som kan styrka det. Du provocerar i alla trådar som handlar om AMD eller nVidia grafikkort, eller får alltid nVidia att framstå som så extremt mycket bättre med lögner i trådar som folk gör för att fråga vilket grafikkort dom bör ha. Om du tolkar det som att vara nedlåtande när man gång på gång förklarar för dig att du har fel, och du fortsätter och skriva massa dumheter och påstå att alla använder personangrepp emot dig så är det upp till dig. Ingen har svurit eller skrivit på ett grövre sätt.

Jag har för det mesta hänvisat till källor som t.ex Sweclockers egna tester, IDG/mikrodatorn med flera.
Jag har ett ypperligt exempel:

I exemplet GTX275 vs 4890

Där du hänvisar till de källor där Radeon 4890 framställs som det snabbare korten.

Du sågar flertalet kända sajter.
DU letar efter AMD vänliga "citat" från sidorna (anandtech)
och bortser från helheten.

Sen kör du ditt race. Alla andra som skriver annorlunda mot din åsikt är enligt dina egna ord: "har låg kompetens", kan inget, behöver läsa på. Ta en titt på tredje inlägget ovanför detta, det är dina egna ord som är bevis.

Du har satt det i system att ge dig på de som skriver något bra om Nvidia på forumet eller som kritiserar eller skriver något om AMD.
Ta och tagga ner så kanske nån tar dig på allvar.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Jag har för det mesta hänvisat till källor som t.ex Sweclockers egna tester, IDG/mikrodatorn med flera.
Jag har ett ypperligt exempel:

I exemplet GTX275 vs 4890

Skillnaden är att du medvetet försöker hitta test där nVidia kortet vinner. Eftersom skillnaderna är små är det ingen svår uppgift. Skillnaden är att jag alltid kan länka till samma sida och stå fast för det. Jag behöver inte leta.

[QUOTE]Där du hänvisar till de källor där Radeon 4890 framställs som det snabbare korten.[/QUOTE]

Om det nu är ett snabbare kort, talar resultaten för sig själva.

[QUOTE]Du sågar flertalet kända sajter.[/QUOTE]

Nej jag läser på dom mest etablerade, erfarna och mest kompetenta tester så som anandtech t.ex. Det är rätt svårt att hävda att dom inte gör bland dom absolut bästa reviews som finns, då dom kan mycket, och nästan alltid går mycket djupare tekniskt än dom flesta andra siter.

[QUOTE]DU letar efter AMD vänliga "citat" från sidorna (anandtech)
och bortser från helheten.
[/QUOTE]

Som sagt, jag letar inte. Att du gör det vet alla på forumet.

[QUOTE]Sen kör du ditt race.[/QUOTE]

Nja, men du kör definitift ditt. Det är anledningen till responsen du fått från diverse andra medlemmar.

[QUOTE]Alla andra som skriver annorlunda mot din åsikt är enligt dina egna ord: "har låg kompetens", kan inget, behöver läsa på.[/QUOTE]

Du använder ordet alla hela tiden. Ett kanske felaktigt ord att använda då jag kommer utmärkt överens med dom flesta andra på forumet. Det är väl ni extrema nVidia fanboys som man sätter på plats när ni går över gränsen. Källa på det är återigen diverse trådar med andra medlemmar samt jag som tycker så. Hävdar man dessutom något och inte kan stå upp för det eller kriga mot någon inom något man inte behärskar och inte lugnar ner sig, så ja då får man väl mer eller mindre anta att personen i fråga inte vet vad den talar om.

[QUOTE]Du har satt det i system att ge dig på de som skriver något bra om Nvidia på forumet eller som kritiserar eller skriver något om AMD.
Ta och tagga ner så kanske nån tar dig på allvar.
[/QUOTE]

Fel, jag stör mig på folk som ska desinformera andra för att dom själva är fanboys, speciellt om dom inte kan stå upp för det dom skriver. Du har själv erkänt dig vara en extrem fanboy vill jag minnas. Åtminståne McVit gjorde det. Du har betett dig riktigt dumt i många trådar. Det är väl du, McVit, Segas+ och AtreX som vart dom största beskymmren här på forumet.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you

Nja, men du kör definitift ditt. Det är anledningen till responsen du fått från diverse andra medlemmar.

Jasså? Vilka då? Du och AMD-boysen?

[Quote]
Åtminståne McVit gjorde det. Du har betett dig riktigt dumt i många trådar. Det är väl du, McVit, Segas+ och AtreX som vart dom största beskymmren här på forumet.
[/QUOTE]

Säger vem?
Det här är ypperliga bevis på att du med flera systematiskt trakasserar de som har nvidia kort /och eller de skriver överhuvudtaget något positivt om Nvidia eller kommenterar något om AMD.

Det fanns en tidigare medlem som betedde dig som du gör i tråd efter tråd och han blev avstängd. Alla vet vi vem det var.
Finns inget mer att diskutera.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Jasså? Vilka då? Du och AMD-boysen?

Om du kan läsa så läs igen, dvs dom flesta som vart med i trådar där du vart provocerande och använd desinformation.

[QUOTE]Säger vem?
Det här är ypperliga bevis på att du med flera systematiskt trakasserar de som har nvidia kort /och eller de skriver överhuvudtaget något positivt om Nvidia eller kommenterar något om AMD.
[/QUOTE]

Ta och lägg ner dina förtal om andra för att du själv har ett sådant beteende. Det är du som har haft problem på forumet, inte jag. Det händer att alla stöter i tjafs om något. Den enda anledningen till att du upplever det som systematiskt är för att jag reagerar på extrema fanboys som förstör på forumet med desinformation eller okunskap. Jag kan söka upp ett par fina trådar för att friska upp minnet lite om du ni glömt hur extrem du varit. Det är inget annat än ett bekräftat faktum från många, oavsett vad för hårdvara man har. Jag har själv haft fler nVidia kort än ATI kort och köper det som är bäst under period. Om du tror att det har med saken att göra så ligger du på en väldigt låg nivå.

[QUOTE]Det fanns en tidigare medlem som betedde dig som du gör i tråd efter tråd och han blev avstängd. Alla vet vi vem det var.
Finns inget mer att diskutera.
[/QUOTE]

Jag tror dom flesta är förvånade över att du är kvar.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]