ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazlo09
Hur är det med Beta patcharna, innehåller den du länkar till även föregående patchar?

Jag länkade endast till beta-patch sidan och där finns alla beta-patchar som har släppts.
Nyaste patchen som också innehåller alla fixar som de andra har, ligger högst upp i det gröna fältet.
De äldre patcharna ligger under "Previous versions".

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har gryma grafik problem i windows 7??

Har provat olika drivrutiner till grafikkortet och 186 serien är den bättre av dom men har fortfarande inga detaljer i grafiken..

Fordonen fins inga panel linjer... Mönstren i däck och band på fordon fins inte.. Gubbarna ser ut att vara från tidigt 80 tal...

Är inge kul att spela direkt.. Plus att träd ser ut som kuber..

Någon som vet en lösning på det hela? Kör patch 1.04 för övrigt

Visa signatur

Jet A1, Bästa doften som finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTC
Någon mer än jag som har gryma grafik problem i windows 7??

Har provat olika drivrutiner till grafikkortet och 186 serien är den bättre av dom men har fortfarande inga detaljer i grafiken..

Fordonen fins inga panel linjer... Mönstren i däck och band på fordon fins inte.. Gubbarna ser ut att vara från tidigt 80 tal...

Är inge kul att spela direkt.. Plus att träd ser ut som kuber..

Någon som vet en lösning på det hela? Kör patch 1.04 för övrigt

Det är dina 8GB ram som ställer till problemet. Antingen tar du ur en sticka eller så skriver du in -winxp i mål/target i ArmA2 genvägen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Jag länkade endast till beta-patch sidan och där finns alla beta-patchar som har släppts.
Nyaste patchen som också innehåller alla fixar som de andra har, ligger högst upp i det gröna fältet.
De äldre patcharna ligger under "Previous versions".

Ok, tack!

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk
Medlem

Segt att det ska vara så.. Få spela det fast det ser ut som skit.

Hoppas att nästa patch fixar de felet bara

Visa signatur

Jet A1, Bästa doften som finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTC
Segt att det ska vara så.. Få spela det fast det ser ut som skit.

Hoppas att nästa patch fixar de felet bara

Som jag skrev så fixar det ju sig om du skriver in -winxp i genvägen.

Permalänk
Medlem

Skriver jag det står det bara att målet är okänt bla bla.. Hmm

Visa signatur

Jet A1, Bästa doften som finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTC
Skriver jag det står det bara att målet är okänt bla bla.. Hmm

Då gör du något fel.

Så här ska det se ut xxxxx\ArmA 2\arma2.exe" -winxp

Om du har Steam versionen högerklickar du på arma2 i steam och väljer properties->Set launch options->skriver -winxp
eller xxxx\Steam\steamapps\common\arma 2\arma2.exe" -winxp i genvägen.

Edit:
Ny beta patch släppt (59928)

Citat:

[59924] Fixed: More 32b overflows caused by 8 GB RAM + large VRAM.
[59906] Fixed: Most vehicle gunners did not provide suppressive fire.
[59899] Fixed: AI did not use suppressive fire against enemies seen while holding fire.
[59898] Fixed: Spatial explosions sounds
[59875] New: Suppressive fire against known enemies can be scripted using unit suppressFor time.

http://www.arma2.com/beta-patch.php

Permalänk

Man har ju nyligen installerat Windows 7 på desktopen så efter många om och men innan jag hade ner alla viktiga spel från steam så har jag nu äntligen fått kontrollera om ryktet stämmer. Svar: Ja!

Jisses, det flyter avsevärt bättre nu än i Vista. 2560x1600, High, inge AA, drawdistance 2500 går hur bra som helst nu. I Vista körde jag samma, förutom Medium och drawdistance 1900 och det gick tungt.

Så tipset stämmer, dra in Windows 7 snabbt som attan!
Nu ska här börja spelas igen!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Man har ju nyligen installerat Windows 7 på desktopen så efter många om och men innan jag hade ner alla viktiga spel från steam så har jag nu äntligen fått kontrollera om ryktet stämmer. Svar: Ja!

Jisses, det flyter avsevärt bättre nu än i Vista. 2560x1600, High, inge AA, drawdistance 2500 går hur bra som helst nu. I Vista körde jag samma, förutom Medium och drawdistance 1900 och det gick tungt.

Så tipset stämmer, dra in Windows 7 snabbt som attan!
Nu ska här börja spelas igen!

Lägg till mig på MSN (samma som min epost-adress. Den finns på min egna hemsida), så kan vi spela't tillsammans Hade varit kul. Har bara en bland alla mina kontakter som har ArmA 2. Roligare om det blev fler.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Sweet.. få prova betan..

Skriva in -winxp hjälpte inte i alla fall =(

Skulle vara riktigt kul att spela med er pojkar..

Visa signatur

Jet A1, Bästa doften som finns.

Permalänk
Medlem

Jag skulle behöva hjälp med att hitta dom bästa grafikinställningarna för min dator. Grafiken i Arma2 gör mig salig, men fps:en lider.

Jag tar tacksamt emot olika förslag på vilka settings jag kan prova. Jag spelar endast SP nu, inget online, och jag nöjer mig nog med ca 35 fps.

Jag tror att jag har det mesta på high i dagsläget i 1600x1200 (CRT) och får 25-35fps. Och jag vill ligga kvar på 1600x1200.

System:

E8400 @ 3,8Ghz (stabil) eller 4Ghz (lite ostabil)
2Gb DDR2 1066Mhz
HD4850 512Mb @ 670/1050
Win XP pro 32-bit

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTC
Sweet.. få prova betan..

Skriva in -winxp hjälpte inte i alla fall =(

Skulle vara riktigt kul att spela med er pojkar..

Kan du visa en screenshot på hur din genväg ser ut?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazlo09
Jag skulle behöva hjälp med att hitta dom bästa grafikinställningarna för min dator. Grafiken i Arma2 gör mig salig, men fps:en lider.

Jag tar tacksamt emot olika förslag på vilka settings jag kan prova. Jag spelar endast SP nu, inget online, och jag nöjer mig nog med ca 35 fps.

Jag tror att jag har det mesta på high i dagsläget i 1600x1200 (CRT) och får 25-35fps. Och jag vill ligga kvar på 1600x1200.

System:

E8400 @ 3,8Ghz (stabil) eller 4Ghz (lite ostabil)
2Gb DDR2 1066Mhz
HD4850 512Mb @ 670/1050
Win XP pro 32-bit

Två gigabyte ram till skulle nog hjälpa till

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Update: Nej, jag får ha allt på Normal men ingen Post Processing för att det ska vara spelbart även vid 4Ghz, ligger då runt 25-30 FPS.

Men nu fick jag för första gången en satans massa artefakter när jag tittade åt olika håll, trots att jag ej överklockade grafikkortet och alla temps var hyfsade: gfx ca 55C å cpu ca 50C.
Fan, Arma2 är inte så vackert längre på dessa inställningar, ser nästan ut som ett 10år gammalt spel. Känns konstigt för det var skitsnyggt innan, måste ha ändrat något.

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk
Medlem

Skriver jag in -winxp nu i genvägen med nya beta patchen blir allt kalas urballat i spelet.. fins inga texturer alls.. Nästan alt blir vitt..

Kör jag på vanligt ser det bättre ut men inte bra..

Svårt att inte sitta och klia sig i huvudet över det..
Och dra ut en eller två stickor varje gång man ska spela arma käns lite väl b.

Visa signatur

Jet A1, Bästa doften som finns.

Permalänk
Medlem

SSG Clan spelade Op Guldlock nyligen. Ett snabbt lir på en av kartorna från Arma(1)...

En glimt från omgången:
http://www.youtube.com/watch?v=0Q_DDMdIMGY

Visa signatur

Spela på datan: http://www.ssg-clan.se

Permalänk
Medlem

Ni som är sugna på lite seriöst lir kan ta och titta lite på de kommande filmerna.

http://www.youtube.com/watch?v=xsB7_RcBcts

http://www.youtube.com/watch?v=jsqFMZmEsrM

http://www.youtube.com/watch?v=Rq8SANBSrRg

Lite lullande på dessa träningar, men när det är misson är det 100% fokus.

Checka in http://operationreality.org/
även våran youtube kanal.
http://www.youtube.com/user/Operationreality

Kan lova er att ni inte blir besvikna

"At 18:30 we moved into the small town on the outskirts of the city. i ordered my men to deploy into a defensive position and had the NCO's deploy scouting parties to gather intel on the terrain ahead of us. As the squad moved down the road, a sudden burst of AK-47 came out of the treeline to are south.

Alpha Fire Team was ordered to move off the rear of the convoy and attack the enemies flank. Bravo Fire Team deployed the 50's putting suppressing fire onto the enemies positions forcing them into cover. Alpha opened from there east flank forcing them into our wedge allowing no effective retreat."

Your first thought might be, is that a After Action Report from a Combat unit overseas? Well no, its a After Action Report from one of Operations Reality's last operations.

I should introduce myself, my name is Zentix and I am a member of the Operation Reality Community. Operation Reality is a highly realistic and mature gaming community for Armed Assault 2. Operation Reality, also known as OpReal or ORC has been around for several years now playing the Armed Assault Series.

Over at OpReal we have a dedicated staff that have been together for several tours and are always looking for the best in the community and the player. The bonds formed between players is unmatched with most communities like ourselves. Our members use modern military tactics, formations and weaponry to overcome and provide a realistic military simulation.

At OpReal, we have always helped our members move forward in modding and mission making of the Armed Assault Series. Members have full support from many mission makers and developers of addon's for many different games. The Operation Reality Standard has our private team taking part in inter community made series of three missions all with extensive storylines and set of objectives.

As a soldier in Operation Reality, your objectives will range from take downs of high priority targets or destroying armor regiments to gathering intel for later missions or to locate your objectives and later attack based on the intel you have gather through contacts and questioning of citizens in the operating area.

So, is Operation Reality what you have always dreamed of finding? Is it the realistic combat experiance you have looked for in online gaming? Well if you think it is, stop by and post an application at www.operationreality.org and enlist today!

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Får konstiga grafikfel när jag lirar ARMA II... Ljussättningen liksom ändras lite då och då från ljust till mörkt. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det men skärmen blinkar till lite då och då (jävligt irriterande). Och när jag skjuter ett tag så blir hela skärmen vit av muzzleflashen och när jag slutar skjuta så går flashen tillbaka långsamt och inte direkt som den bör göra. Skärmen är alltså ljus långt efter att jag slutar skjuta.

Någon som vet vad fan det beror på? Får fixa en fraps film annars...

Har senaste Catalyst i... Grafikkorten är 1st 4870x2 och 1st 4870. Alla inställningar på Very High i princip men har testat att sänka några utan resultat.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Relativt nystartad ArmA 2 klan med många aktiva medlemmar! OBS! Endast för de seriösa milsim'arna.
http://www.ssg-clan.se/

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Liten uppföljare till mitt inlägg... ställde in grafikinställningarna på "normal" och då försvann problemet! Men under high och very high så börjar det fula sig.

WTF?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Liten uppföljare till mitt inlägg... ställde in grafikinställningarna på "normal" och då försvann problemet! Men under high och very high så börjar det fula sig.

WTF?

Låter som strul med postprocessing (HDR/Bloom). Hade ett liknande fel i ArmA med Catalyst 8.x, med nästa version funktionerade det igen.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Jag stängde av postprocessing men det hjälpte inte... Som sagt senaste catalyst fungerar inte så det är lite surt. Ska dock formatera och lägga in Windows 7 istället så då kanske det löser sig..

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

nån som kan förklara hur man lyfter med su 25:an.. är vid flygrakan öster om komarovo.. jag kör med flaps nere och fullt intryckt Q och sedan S men det lyfter för lite så jag slickar marken och havet.. blir galen

edit: kom upp med su 34 utan problem

Permalänk
Medlem

har funderat lite på att köpa det här spelet när jag får min nya dator, men jag undrar lite olika saker.

har hört att det var väldigt buggigt när det kom, men det är väll löst nu?

kommer en Phenom2 X4 955 och ett HD5850 1GB klara spelet med hyffsad grafik?

och viktigast av allt hur är communityn, är det många aktiva spelare, finns det några svenskar som spelar osv...

Permalänk

kampanjen buggar fortfarande extremt mycket även med 1.04 patchen

multiplayer funkar rätt bra och är grymt kul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av burk404
har funderat lite på att köpa det här spelet när jag får min nya dator, men jag undrar lite olika saker.

har hört att det var väldigt buggigt när det kom, men det är väll löst nu?

kommer en Phenom2 X4 955 och ett HD5850 1GB klara spelet med hyffsad grafik?

och viktigast av allt hur är communityn, är det många aktiva spelare, finns det några svenskar som spelar osv...

Jag sitter med en X4 955 @ 3,72 GHz och ett 8800GTX, och spelet flyter på finfint. Då med allt på Very High förutom postprocess som är avslaget, i upplösning 1920x1200. Så din setup kommer inte ha några problem alls!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av burk404
har funderat lite på att köpa det här spelet när jag får min nya dator, men jag undrar lite olika saker.

har hört att det var väldigt buggigt när det kom, men det är väll löst nu?

kommer en Phenom2 X4 955 och ett HD5850 1GB klara spelet med hyffsad grafik?

och viktigast av allt hur är communityn, är det många aktiva spelare, finns det några svenskar som spelar osv...

http://www.ssg-clan.se/

Heter Ish där.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Jag sitter med en X4 955 @ 3,72 GHz och ett 8800GTX, och spelet flyter på finfint. Då med allt på Very High förutom postprocess som är avslaget, i upplösning 1920x1200. Så din setup kommer inte ha några problem alls!

Okej bra att veta

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liemann
http://www.ssg-clan.se/

Heter Ish där.

okej så då finns det en ganska aktiv community då, blir nog ett köp när nya datorn kommer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av burk404
okej så då finns det en ganska aktiv community då, blir nog ett köp när nya datorn kommer

Japp vi har vad vi kallar "söndagsuppdrag" varje Söndag, där vi blir en 30+ gubbar som lirar att stort coop mot ai. Det spelas även en del mitt i veckorna för de som har tid.

Klanen är nystartad dock, och jag sitter EJ i ledningen. Det jag kan säga är att vi knappt 'börjat rulla' än. De flesta av oss har lirat tillsammans sen i sommars.

Vi träffades via anrop.se och ville sedan ha något extra seriöst, så några stycken startade SSG, sen följde alla mer eller mindre på. Jag skulle kunna sitta och skriva massvis, men lättast är nog att du registrerar dig på forumet och kommer in och snackar på TS. Det finns alltid folk inne på kvällarna. Folk som kan svara på alla frågor

Mvh

<edit> http://www.youtube.com/results?search_query=arma+2+ssg&search...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

såg nu att det finns både "Armed Assault 2" och "ArmA II: Operation Arrowhead", visst är arrowhead typ en expansion?
får man med "vanliga" arma 2 om man köper arrowhead eller måste man köpa båda, och isf. är det värt att köpa arowhead på en gång eller kan jag vänta med det?