Hjärnimplantat från Intel år 2020

Permalänk
Melding Plague

Hjärnimplantat från Intel år 2020

Trött på mus och tangentbord? Enligt forskare på Intel kan datorer kontrolleras med hjärnan om tio år.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sjukaste nyheten :). Hoppas den blir sann

Permalänk
Avstängd

Enligt forskare på Intel kan datorer kontrolleras med hjärnan om tio år.

Och vice versa eller?

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Geeks
SweClockers

Blir betydligt jobbigare att uppgradera om tio år alltså.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hoppas att det tillhandahålls riktigt bra antivirusprogram.

Permalänk
Medlem

ballt

hoppas mössen stannar kvar ändå, för tävlingsändamål.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Hedersmedlem

Varför stanna vid hjärnan då det finns andra funktioner som kan få hjälp av denna typ av implantat.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tehlily
Hoppas att det tillhandahålls riktigt bra antivirusprogram.

borde väll räcka med att chippet endast kan sända signal , och inte ta emot , för att stoppa virus från att köra format c: i huvet.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Ja inte vill jag vara betatestare i alla fall, väntar nog och ser hur det går innan jag bestämmer mig för något sådant

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Vad inträffar om det börjar läsas av vad man tänker och loggas?

Vad inträffar om du på ett möte råkar börja tänka på att din flickväns nakenbilder du råkar ha sparat på webben någonstans eller något annat liknande?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Varför stanna vid hjärnan då det finns andra funktioner som kan få hjälp av denna typ av implantat.

Vilka andra funktioner? :p:D

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem

undrar hur många ungdomar börjar fuska i skolan på provskrivningar när de redan har chippet inopererat före de ens kom ut ur mamma?

Permalänk
Hedersmedlem

hoppas de gör så att man inte kan köra

rm -rf / >null

ifall det skulle vara linuxbaserat

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

haha syfy rakt igenom!!!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Jag skulle utan tvekan operera in ett hjärnimplantat redan idag om det var möjligt.

Permalänk
Casemod-mästare

riktigt coolt men det är ju NÄSTAN redan möjligt med OCZ NIA (Neutral Impulse Actuator)

Visa signatur

i7-980X | 2st Quadro FX4800 | GA-X58A-OC | Vengeance LP 6x 4GB (Tot; 24GB) | HX1000W | Intel 510, 120GB | Intel 520, 240GB | Raid1 2x 1,5TB (Tot; 1,5TB) | Raid5 6x 2TB (Tot; 10TB)
Hemmabyggt skärmställ för 4st 24" skärmar (Galleri) | Solid koppar pot för LN2 (Galleri)

Permalänk
Inaktiv

Har tänkt på detta flera gånger förut. Är inte förvånad :]

Permalänk
Medlem

Aldrig i helvete.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Går den att överklocka med?

Permalänk
Medlem

Neeeej min hjärna är hackad

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Musikälskare

Lätt!

Jag vill bli en cyborg!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur snabbt datorer blir omoderna så känns det lite surt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Detta blir ju intressant!
Börjar likna EVE online Bara New Eden och rymdskepp som saknas då.

Permalänk

Man kommer ju inte operera in hela datorn utan bara "tangentbord", "mus" och "skärm".

På så sätt finns det inga större risker och man har datorn tryggt i fickan.

Va roliga tipspromenader kommer bli i framtiden... redan nu är de ett helvete.

Sen att fuska i skolan. Hur kännetecknar man ett fusk ifall det är något man automatiskt kan. Varför måste man kunna vem Christian II eller Gustav Adolf var när man på 2 sekunder har wikipedia i huvudet.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Till att börja med kommer man troligen bara att operera in en HID, så skärm kommer fortfarande att krävas.

Permalänk
Medlem

ha ha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Lätt!

Jag vill bli en cyborg!

ha ha! en hackad T800 som löper amok helt naknen!
Jag behöver dina boots, dina kläder och din motorcykel

Permalänk
Medlem

Låt mig gissa, Intels riktiga namn är egentligen Skynet?

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Skrämmande

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Men vad blir det för fästen för kylarna till chippen? Jag kommer vilja använda min Thermalright Ultra-140 Skullbone Edition men vet inte om den är kompatibel.

Permalänk

Nog för att folk vill skoja till det men det handlar ju om att styra en dator. Inte att ha en dator i huvudet. Eller brukar folk fundera på hur de kyler ner sina tangentbord?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if