Permalänk

från linux till win 7

om ja laddar ner win 7 på min skit operativsystem ja har nu ubuntu går det att installera eller måste ja först ha xp?

Permalänk
Medlem

Hjälp, är det så att du inte vet svaret på den frågan tycker jag inte du ska ge dig på en os installation.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Inaktiv

Du får nog inte många svar om du kallar Ubuntu för "skit operativsystem". Dessutom kommer tråden låsas, då du talar om nedladdning.

Permalänk

nej men ja har win 7 på skiva men var smidigare att skriva ladda ner,

men anledningen att ja kalla ubuntu för skit är för ja har aldrig varit så misnöjd över det förut som nu
datorn hänger sig och bugar i hop har aldrig hänt på gamla ubuntu versioner

men hur ska ja veta om det går om ladda in win 7 på ubuntu och sen installera det
jag är van vid xp då man instalerar från när man startar datorn och skivan sitter i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pyramid_27
om ja laddar ner win 7 på min skit operativsystem ja har nu ubuntu går det att installera eller måste ja först ha xp?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pyramid_27
nej men ja har win 7 på skiva men var smidigare att skriva ladda ner,

men anledningen att ja kalla ubuntu för skit är för ja har aldrig varit så misnöjd över det förut som nu
datorn hänger sig och bugar i hop har aldrig hänt på gamla ubuntu versioner

men hur ska ja veta om det går om ladda in win 7 på ubuntu och sen installera det
jag är van vid xp då man instalerar från när man startar datorn och skivan sitter i

Snälla läs igenom dina inlägg först!
Man fattar inte vad du menar.

Permalänk
Medlem

Stoppa i skivan med Win 7, se till att datorn bootar från den. Tadaaa, installationen startas och du kan välja att tex radera allt för att installera Windows utan att ha kvar Ubuntu.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, är det du eller Windows som är skit? Det kan inte vara Linux i alla fall

Permalänk

det är inte lätt och förstå men era svar gör ju allting bättre.....

tack doomas för svaret på min fråga då vart det som ja trodde, ja hörde av en att det inte går instalera win 7 om man inte har xp.

ja ska instalera win 7 sen installera en partion med ubuntu på ca 10gb

Permalänk
Avstängd

Din kompis har fel. Det går utmärkt att installera Win7 oavsett operativissystem

Men jag tycker du ska skippa att installera Ubuntu på 10GB partition. Installera istället VirtualBox inuti Win7, och installera Ubuntu ovanpå VirtualBox. Gå till www.virtualbox.org och titta på screenshots och läs mera. Det är gratis.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Din kompis har fel. Det går utmärkt att installera Win7 oavsett operativissystem

Men jag tycker du ska skippa att installera Ubuntu på 10GB partition. Installera istället VirtualBox inuti Win7, och installera Ubuntu ovanpå VirtualBox. Gå till www.virtualbox.org och titta på screenshots och läs mera. Det är gratis.

Varför vill man ha Windows som host? Det är ju Windows som har virus och är segt...

Permalänk
Avstängd

Bra fråga. Men TS vill ju gå över från Linux till Win7, och om han vill det, så kan han nog köra Linux som guest och win7 som host.

Permalänk
Medlem

Jo det är inga problem att installera Windows 7. Och om Ubuntu jävlas så installera den äldre versionen som fungerade bra för dig. Och undvik att uppgradera ubuntu, installera alltid om. Jag gissar på att det var problemet.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Varför vill man ha Windows som host? Det är ju Windows som har virus och är segt...

Och det blir så mycket snabbare i en virtuell maskin då eller? XD

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doomas
Stoppa i skivan med Win 7, se till att datorn bootar från den. Tadaaa, installationen startas och du kan välja att tex radera allt för att installera Windows utan att ha kvar Ubuntu.

Är du säker? Jag har för mig att Windows installeraren inte upptäcker andra OS

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
Och det blir så mycket snabbare i en virtuell maskin då eller? XD

Fattade inte riktigt. Vad blir snabbare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Fattade inte riktigt. Vad blir snabbare?

Du klagade ju på att windows var segt, och jag syftade på att det inte blir snabbare i en virutell miljö.

Sedan är windows varken segt, ostabilt eller osäkert

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Dessutom kommer tråden låsas, då du talar om nedladdning.

Jag har också laddat ner ett antal windows.. Från Microsofts hemsida I might add.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
Du klagade ju på att windows var segt, och jag syftade på att det inte blir snabbare i en virutell miljö.

Sedan är windows varken segt, ostabilt eller osäkert

Aha. Nä, men kör man det i en virtell miljö så är det aslätt att installera och installera alla program och sedan spara filen på en hårddisk någonstans, så har du alltid en fräsch och komplett nyinstallation. Och att det är segt, instabilt och osäkert är min personliga uppfattning och den står jag fast vid, ser det dagligen på familj och vänners datorer Men den diskussionen hör inte hit.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Jag har också laddat ner ett antal windows.. Från Microsofts hemsida I might add.

Det finns säkert lagliga metoder, typ MSDNAA eller vad det heter, men det är väl lite väl cowboy att formulera sig som TS i första inlägget

Permalänk
Medlem

Vad har du för problem med Ubuntu? Vad händer när Windows failar för dig? Ska du kalla det för skit och skaffa Mac OS X då?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hund
Vad har du för problem med Ubuntu? Vad händer när Windows failar för dig? Ska du kalla det för skit och skaffa Mac OS X då?

Plan9 då ?:D

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Hur tror du man installerar 7 på en ny (och tom) hårddisk? Om Windows krävs för att installera Windows så hade antagligen Microsofts kundbas varit betydligt mindre....

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd låst, har inget med "Linux och övriga operativsystem" att göra.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion