Permalänk
Entusiast

Ett bra Laptop köp?

Tjosan alla. jag behöver lite hjälp angående att jag Tänker på att handla en Bärbar dator som jag kan göra lite all möjligt som: Spela Cs 1.6 och kanske lite wow och gör läxor å skit, ska kunna lira Cs 1.6 flytande iaf. Tror ni att https://www.inet.se/datorer/baerbara/hp-compaq-615-vista-basi... är ett bra köp för detta? btw, jag har en skärm uppe som klarar upplösning upp till 1680x1280 också som jag kan koppla in om datorn pallar det?
Annars kom med förslag
MVH Jonssown

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Inaktiv

Kommer inte kunna spela på en laptop i den prisklassen.

Permalänk
Medlem

Jag tror säkert att CS kommer att funka fint på denna dator men dissa Vista och kör på Win 7 eller XP istället!!!

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo, 2,2 GHz @ 2,42 GHz med ClockGen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Kommer inte kunna spela på en laptop i den prisklassen.

Inte ens Counter-Strike som kom ut på 90 talet..?

Permalänk
Medlem

klart som fan det klarar CS!!
Jag drev runt det spelet på 90-talet med en P1:a, och så mycket har inte väll inte hänt med spelet sedan dess?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Jag har själv en sk. spel laptop som är 1 år gammal.
Grafikkortet och arbetsminne, är viktigast när du skall spela spel.
I min har jag ett 5800GT grafikkort.

Asus C90s, Kostade 12000 för 1 år sedan.
Den fungerar helt ok i spel som wow och cs,nfs carbon... har inte installerat några nyare spel på laptopen eftersom jag har 3 datorer.
Svagheten är flashbangs i cs o css, som drar ner fps men fungerar att spela med..

Laptopen blir väldigt varm men fungerar bra.
Fungerar bra för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thxsen
Jag har själv en sk. spel laptop som är 1 år gammal.
Grafikkortet och arbetsminne, är viktigast när du skall spela spel.
I min har jag ett 5800GT grafikkort.

Asus C90s, Kostade 12000 för 1 år sedan.
Den fungerar helt ok i spel som wow och cs,nfs carbon... har inte installerat några nyare spel på laptopen eftersom jag har 3 datorer.
Svagheten är flashbangs i cs o css, som drar ner fps men fungerar att spela med..

Laptopen blir väldigt varm men fungerar bra.
Fungerar bra för mig.

1 år sedan och ett 5800GT?

Du menar möjligtvis inte 8600GT/9600GT?

Köpte en Dell Vostro 1500 för två år sedan med ett 8600GT, och då hamnade man över 7000/8000kr. Man borde således få en dator med hyffsad spelprestanda runt över 6k idag tycker jag.

Om du kan tänka dig begagnat så kan du nog hitta en duglig spelmaskin för ännu mindre pengar.

Eller är andrahandsvärdet på laptops för spel högt?

Och ja, den datorn du länkade till klarar CS. Du kan nog även dra på CS:S på lägre inställningar.

Permalänk

Här har du den rätta med W7 för 3799:- Riktigt bra dator för dom pengarna
http://www.phonehouse.se/laptops/standard/compaq-615

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg