Telekompaketet klubbat och klart

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad igen*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
"One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the darkness bind them"...

Ännu en lag som 99% folket inte vill ha! Nu önskar man Hitler hade tagit över världen. Den ena tar över världen med våld den andra med en underskrift...

Vad kan man säga mer än att världen är sjuk och blir allt sjukare!

Kolla in den här på youtube:
Fall of the Republic

PS. Pirat Partiet får min röst!

Du vet väl att Piratpartiet röstade för förslaget, med sin grupp? De enda som röstade mot av de svenska partierna var Vänsterpartiet.

Permalänk

Hur svårt kan det vara att skilja på "till" och "tills". Oskyldig tills bevisad skyldig.

Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Avstängd

suck.. om vi ändå levde i en demokrati skulle hoppet om att gå ur EU ändå finnas.

Permalänk
Medlem

Jag säger bara Eva-Britt Svensson. Den käringen är de ruter i alltså och jag är stolt över att kunna säga att jag röstat på henne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
suck.. om vi ändå levde i en demokrati skulle hoppet om att gå ur EU ändå finnas.

Ge inte upp hoppet Vänsterpartiet är i mot EU och även Sverigedemokraterna som för visso inte är med i riksdagen.

Även om man med all rätt kan ifrågasätta demokratin så hoppas jag ändå att en röst fortfarande är en röst i dagens samhälle och så länge det är så finns det i alla fall ett hopp för att demokratin kan fungera. Franklin D. Roosevelt sa en gång "The first truth is that the liberty of democracy is not safe if the people tolerate the growth of power to a point where it becomes stronger than the democratic state itself. That, in its essence, is Fascism -- ownership of Government by an individual, by a group, or by any other controlling private power. The second truth is that the liberty of a democracy is not safe if its business system does not provide employment and produce and distribute goods in such a way to sustain an acceptable standard of living". Ledsen om ni inte kan engelska. Eftersom fascism är ett begrepp som rätt ofta missuppfattas så tänker jag citera vad fascismens grundare Benito Mussolini själv sa om den: "Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power". Ursäkta om jag avvek en del i från ämnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lil'OC
Jag säger bara Eva-Britt Svensson. Den käringen är de ruter i alltså och jag är stolt över att kunna säga att jag röstat på henne.

Nu vet jag ju inte om du anammar övrig politik från Vänstern, gör du det är det bara att beklaga, gör du det inte har du sålt din röst till något mycket värre än problem med fildelning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
Bra, ner med piratdjävlarna

Jag säger som Benjamin Franklin sa "Den som är villig att byta frihet mot säkerhet, fötjänar varken frihet eller säkerhet". Ringer det en klocka? Det här handlar inte om att sätta stopp för varken pirater eller andra det här handlar om att inte sälja sin frihet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Nu vet jag ju inte om du anammar övrig politik från Vänstern, gör du det är det bara att beklaga, gör du det inte har du sålt din röst till något mycket värre än problem med fildelning.

Vad tycker du man ska göra när man har att välja i mellan pest eller kolera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rustas79
Equilibrium och V For Vendetta är 2 bra filmer som alla borde titta på, och sen ärligt fråga sig själv om det är så man vill leva sitt liv.

Jag har sätt bägge och kan bara instämma. Charlie Chaplins Moderna tider är en film som också är sevärd enligt mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Haha du är för rolig. Efter Lissabonfördraget har ingen möjlighet att gå ut ur EU. Det är ett fördrag där medlemmarna kan rösta ut varandra men du kan inte gå ut frivilligt. Lycka till med det, om du tror på den möjligheten. Även om det skulle gå vilket i det här fallet är omöjligt så skulle aldrig någon topp politiker gå med på det.

Rätta mig om jag har fel men jag tycker att ditt sätt att se på den här saken verkar en aning fyrkantigt. Ett mycket enkelt sätt att gå ur EU vore att hålla en folkomröstning om saken. Om svaret på den blev ett ja för utträde och EU ändå inte erkände resultatet av den så hade det bara varit att ge dom det stora fingret. I det lägget hade de enda maktmedel som EU hade kunnat ta till för att få sin vilja igenom varit våld och sanktioner. Skulle dom ta till våld hade det bara varit att svara med samma mynt. Jag själv hade gladeligen kunnat dö för den saken skull och jag hoppas och tror att jag inte skulle vara ensam om det. Jag tror dock i dagsläget att det inte är troligt att EU skulle föra krig mot ett demokratiskt beslut. Ta Kosovo som exempel vad jag har förstått så har dom ingen rätt till att fungera som en egen stat enligt FN. Ändå gör dom enligt vad jag förstått just det. När det gäller sanktioner så är det inte helt osannolikt att Sverige skulle kunna få sådana i mot sig dock så gäller fortfarande det stora fingret i mot EU då Sverige är ett land fullt kapabelt att klara sig oavsett vilka sanktioner EU än hittar på. Ta Kuba som exempel ända sen Fidel Castro kom till makten genom sin revolution och kennedy var president i USA, så har USA gjort vad dom kunnat för att göra livet surt för Kuba genom att exempelvis stoppa all handel med dom.

Permalänk
Medlem

En superstat, ett styre.

GG humanity.