Nvidia fortsätter reta Intel

Permalänk
Melding Plague

Nvidia fortsätter reta Intel

På webbplatsen Intel Insides gör Nvidia narr av processortillverkaren Intel genom att publicera tecknade serier med aktuella händelser. Veckans uppdatering handlar om uppgörelsen med AMD.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mycket roliga bilder ;D

Permalänk
Medlem

Kul med lite humor iallfall. Bättre än Nvidias gamla uttalanden om hur mycket AMD och andra suger. Blir iallafall bättre i tecknad form.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Roliga bilder ^^

Permalänk
Medlem

Den första var väl helt ok, inte så jag skrattade iofs.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd

Ganska kul!Men Nvidia?Samma skrot å korn

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk

Nvidia må vara ett aning ruttet företag men intel är helt genomruttet så jag tycker det är bra initsiativ av Nvidia är det något företag som suger så är det Intel Fy Fn
för dom rent ut sagt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik Arvidsson
Nvidia må vara ett aning ruttet företag men intel är helt genomruttet så jag tycker det är bra initsiativ av Nvidia är det något företag som suger så är det Intel Fy Fn
för dom rent ut sagt.

Vad är det som är så ruttet med Intel? Att de vill tjäna pengar? Att de konkurrerar med AMD?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Collock
Vad är det som är så ruttet med Intel? Att de vill tjäna pengar? Att de konkurrerar med AMD?

Han är nog bara en såndär som inte vill att andra ska ha mer pengar än vad han har, jantelagen någon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Collock
Vad är det som är så ruttet med Intel? Att de vill tjäna pengar? Att de konkurrerar med AMD?

Det som är ruttet med Intel är att de fuskar på bland annat din och min bekostnad.

Permalänk
Medlem

Skulle vatt kul se hur NVIDIA skulle teckna upp sig själv i en satir.. ?
Skulle kunna tänka mig nått i stil med "Kejsarens Nya Kläder"..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Collock
Vad är det som är så ruttet med Intel? Att de vill tjäna pengar? Att de konkurrerar med AMD?

Att dom beter sig som skurkar.
Maffian vill också bara tjäna pengar, tycker du att allt dom gör är OK?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Heja Nvidia! Jag tycker som ett par andra här att Intel beter sig en aningen som maffian faktiskt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Riktigt bra, faktiskt.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Att dom beter sig som skurkar.
Maffian vill också bara tjäna pengar, tycker du att allt dom gör är OK?

Nej, maffia kan jag inte säga att jag tycker är ok.
Jag kan inte säga att jag gillar att de gav (ger?) datortillverkare rabatter på sina processorer, för att de ska välja deras istället för AMDs, men det är så det är. AMD hade säkert gjort likadant. Det försvarar dock inte Intels beteende. Mycket vill ha mer.

Sen skrev jag som jag gjorde för att jag tyckte det var tomma påhopp av Erik Arvidsson.

Permalänk
Medlem

Intel is the shit. Gött med företag med stake i!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lovi
Intel is the shit. Gött med företag med stake i!

Ja - för monopolkapitalism är ju så bra för priserna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
Ja - för monopolkapitalism är ju så bra för priserna!

Jobba för intel så får du råd

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Collock
Nej, maffia kan jag inte säga att jag tycker är ok.
Jag kan inte säga att jag gillar att de gav (ger?) datortillverkare rabatter på sina processorer, för att de ska välja deras istället för AMDs, men det är så det är. AMD hade säkert gjort likadant. Det försvarar dock inte Intels beteende. Mycket vill ha mer.

Sen skrev jag som jag gjorde för att jag tyckte det var tomma påhopp av Erik Arvidsson.

Ja, då förstår jag vad du menar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Humorn var bra, helt klart vass satir.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
Ja - för monopolkapitalism är ju så bra för priserna!

Monopolkapitalism. Svartvit. Jätteliten. Fulsnygg. Dumsmart.

Fler självmotsägelser?

Men för att ta ett exempel ur verkligheten så köpte Rockefellers Standard Oil upp alla konkurrenter. Och vad hände med oljepriset? Jo, det fortsatte att sjunka som en sten. Plums. Där blev hela din föreställning om "monopolkapitalism" och dess konsekvens för priserna avrättad. Så går det när man inte vet vad man talar om, utan bara upprepar de slogans man hör från "folk" som inte heller vet vad de talar om.

Kram.

Permalänk
Medlem

Hur kul som helst.

Personligen har jag gått över till att bygga på AM3 plattformen när det skall snickras på nya projekt, inte för att det har så stor betydelse för världsmarknaden, men ändå

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem

Töntigt.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtvi
Monopolkapitalism. Svartvit. Jätteliten. Fulsnygg. Dumsmart.

Fler självmotsägelser?

Men för att ta ett exempel ur verkligheten så köpte Rockefellers Standard Oil upp alla konkurrenter. Och vad hände med oljepriset? Jo, det fortsatte att sjunka som en sten. Plums. Där blev hela din föreställning om "monopolkapitalism" och dess konsekvens för priserna avrättad. Så går det när man inte vet vad man talar om, utan bara upprepar de slogans man hör från "folk" som inte heller vet vad de talar om.

Kram.

Hmm, har jag inte sett dig dra upp samma exempel i alla trådar som någon ifrågasätter det bra med monopol? Det måste ju finnas fler exempel om det nu är så bra........jaså inte det, konstigt......

Till motsatsen finns det en mängd exempel, t.o.m. i din kära oljebransch. I Sverige hade vi ju t.ex. ett antal oljeföretag som blev åthutade för att de i samförstånd såg till att bensinpriserna hölls på en konstlat hög nivå. Det är ju en lightvariant på monopol som kallas kartellbildning (vilken underlättades pga att bensinmarknaden är en oligopolmarknad med endast ett fåtal aktiva spelare)
Till skillnad från ett monopol var det alltså flera aktörer som kom överrens om att inte konkurrera med pris, utan att i samrådan sätta i stort sett samma pris.
Hade det varit ett monopol istället, skulle det varit ännu enklare, då det bara skulle varit en aktör som kunde sätta vilka priser den ville. Om du tror att den enda aktören frivilligt skulle sänka priserna, så är du bra naiv (när t.o.m. flera aktörer försöker samverka som en aktör för att behålla höga priser).

Moderna företag är inga välgörenhetsinrättningar, de tar ut så mycket vinst de någonsin kan. Finns ingen eller mycket begränsad konkurrens, så höjs priserna eller hålls på "onaturligt" hög nivå (en nivå som inte minskar proportionerligt till minskade råvarupriser eller billigare produktionskostnader). Det finns helt enkelt inget incitament till att ta ut lägre priser. Det är i princip bara du som inte märkt det.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lovi
Jobba för intel så får du råd

Ja, alla jobbar för det största företaget, så kan vi få ut våran lön i processorer i stället, win/win lixom

Brawndo Corporation's någon?
http://www.imdb.com/title/tt0387808/

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtvi
Monopolkapitalism. Svartvit. Jätteliten. Fulsnygg. Dumsmart.

Fler självmotsägelser?

Men för att ta ett exempel ur verkligheten så köpte Rockefellers Standard Oil upp alla konkurrenter. Och vad hände med oljepriset? Jo, det fortsatte att sjunka som en sten. Plums. Där blev hela din föreställning om "monopolkapitalism" och dess konsekvens för priserna avrättad. Så går det när man inte vet vad man talar om, utan bara upprepar de slogans man hör från "folk" som inte heller vet vad de talar om.

Kram.

Det började bra men sen missar du helt med att ta SO som exempel. Varför kunde dom sänka priset. Jo för att dom var så stora att SO talade om priset på tjänster.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Töntigt.

Någon som inte har humor?

Lite kul att se dessa bilder måste jag säga, men de får gärna lägga ned lite mer energi på Fermi nu

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtvi
Men för att ta ett exempel ur verkligheten

För att ta ett annat exempel ur verkligenheten som är mer relevant i denna diskussion, så brukade Intel ta bra mycket mer pengar för sina processorer och moderkort under 90-talet fram tills AMD lyckades nå en hyfsat bred massa med sin Athlon.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lovi
Jobba för intel så får du råd

Nix, de anstälda får inte ta del av jättevinster. Snarare tvärtom då deras kompetens inte behövs någon annanstans.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtvi
Monopolkapitalism. Svartvit. Jätteliten. Fulsnygg. Dumsmart.

Fler självmotsägelser?

Men för att ta ett exempel ur verkligheten så köpte Rockefellers Standard Oil upp alla konkurrenter. Och vad hände med oljepriset? Jo, det fortsatte att sjunka som en sten. Plums. Där blev hela din föreställning om "monopolkapitalism" och dess konsekvens för priserna avrättad. Så går det när man inte vet vad man talar om, utan bara upprepar de slogans man hör från "folk" som inte heller vet vad de talar om.

Kram.

nämen vafan du e inte så bra på att tänka va??

Permalänk
Medlem

Ganska roligt
Förresten, vem är det som kopplar produkter till nyheterna? Känns inte som att "Zotac ION ITX A Series 330" har så jättemycket med detta att göra.