Permalänk
Medlem

Okänt datorfel

Windows Vista x86 (32 bit) problem

Hej.
Nu behöver jag all er hjälp jag kan få.

Det började för 2 veckor sedan
Jag hade spelat något spel och efter att jag stängt av spelet så skulle jag trycka på något program (spelar ingen roll vilket).
Det som hände var absolut ingenting. Kunde ej trycka på någonting på windows med hjälp av musen.
Om ni tänker er en genomskinlig ruta framför allt du ser på skrivbordet, ungefär såhär är det.

Det enda sättet att lösa problemet (som varar i drygt 10 min) är att trycka på CTRL ALT DEL och sedan vänsterklicka med musen 2 ggr på aktivitetshanteraren eller "avbryt".

Jag valde därför att formatera datorn.
SÅ fort formateringen var klar och installationen av windows Vista (utan uppdateringar) hände detta igen.
Det är helt sjukt störande men var inte så mycket till bekymmer förrens ikväll då jag installerat warcraft III.

Spelade en dotamatch och efter 5 min hände detta INGAME, vilket betyder att min gubbe springer dit jag tyckt på innan allt låser sig.

Det hjälpte som vanligt att CTRL ALT DEL'a men bara i 5-10 min till.

Jag har ett Geforce 8800 Ultra, Q6600 processor, kylningen är ok och ingenting blir överhettat, 4gb kingston RAM osv...
Jag har installerat de senaste uppdateringarna till allt förrutom bios men det lär inte hjälpa i detta fall.

Att tillägga så fungerar tangentbordet med kortkommandon osv, musen känner av saker jag pekar över och jag kan tex trycka på vissa saker som startmenyn, men allt annat jag vill öppna eller trycka på, händer ingenting med.

Så vad tror ni har hänt med min vackra dator?

Visa signatur
Permalänk
Vila i frid

1) Kör MEMTEST86+ bootat från en CD för att testa minnet.
2) Kör OCCT för att testa cpu, moderkort och kraftagg.
3) Kör FURMARK för att testa grafiken och kraftagg.
4) Kör din hårddisktillverkares diagnos på diskarna.