Dreamhack Winter 2009 officiellt invigt

Permalänk

varför linkar ni till red bull och inte http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=469173 ?

Synd att man inte är där :<

Permalänk

Jaha? Är Joltcola ute nu? D: Vad har jag missat^^

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne_danger
Jag såg en riktig datanörd på bussen här en dag, och då menar jag en riktig en.
Han var överviktig, glasögon, drack Jolt cola, lyssnade på Boten Anna remixer men sitt dator headset...ni vet mick å allt.
Men då gjorde han nått som faktiskt imponerade på mig.
En 200grams chokladkaka togs helt ut ur förpackningen och jag tror fan inte det hann börja smälta mellan fingrarna innan den var borta.

Han så verkligen ut som han hade ett helskönt liv där det största problemet som finns är att det inte gick så bra i gårdagens gängfight i WoW.

Haha, äta en hel 200g chokladkaka innan den smälter låter onekligen imponerande.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
Jaha? Är Joltcola ute nu? D: Vad har jag missat^^

Jolt går inte att köpa nuförtiden:( DH-stämningen är som bortblåst:P En polare har med ett flak han köpte för ett par veckor sedan, han har kunnat sälja lösa burkar för en fin slant:D

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Inaktiv

DreamHack Winter 09 Invigning
<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/VeyOrg0Rot4&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/VeyOrg0Rot4&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne_danger
Jag såg en riktig datanörd på bussen här en dag, och då menar jag en riktig en.
Han var överviktig, glasögon, drack Jolt cola, lyssnade på Boten Anna remixer men sitt dator headset...ni vet mick å allt.
Men då gjorde han nått som faktiskt imponerade på mig.
En 200grams chokladkaka togs helt ut ur förpackningen och jag tror fan inte det hann börja smälta mellan fingrarna innan den var borta.

Han så verkligen ut som han hade ett helskönt liv där det största problemet som finns är att det inte gick så bra i gårdagens gängfight i WoW.

Haha helt underbar ju, det kommer du nog komma ihåg länge

Men jag har en fråga om DH, är det svettiga småbarn som skriker om cs, eller är det mer seriöst? Eller är det en blandning? Känner ingen som varit där utan bara massa folk som har 10000 fördomar om DH, bland annat tror de att det är så svettigt så att man inte kan andas osv, men hur är det på riktigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av merfnad
Jag vill också

Blizzard sa något om att de skulle vara där med StarCraft 2... Men nyheten är borta från SC2-sidan verkar det som.

Det finns 15-20 datorer uppställda för att spela SC2 i deras monter.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Haha helt underbar ju, det kommer du nog komma ihåg länge

Men jag har en fråga om DH, är det svettiga småbarn som skriker om cs, eller är det mer seriöst? Eller är det en blandning? Känner ingen som varit där utan bara massa folk som har 10000 fördomar om DH, bland annat tror de att det är så svettigt så att man inte kan andas osv, men hur är det på riktigt?

Det är en jävla blandning men majoriteten är nog mellan 14-20!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Casemod-mästare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Haha helt underbar ju, det kommer du nog komma ihåg länge

Men jag har en fråga om DH, är det svettiga småbarn som skriker om cs, eller är det mer seriöst? Eller är det en blandning? Känner ingen som varit där utan bara massa folk som har 10000 fördomar om DH, bland annat tror de att det är så svettigt så att man inte kan andas osv, men hur är det på riktigt?

jag sitter på DH nu och det e mer än bara ett lan... (det är värdens största ) men det finns ju massor av montrar som asus, intel, msi, m.m. och lyssna inte på dom som har massa fördommar... dom är inte riktiga nördar ^^ men jag tycker det e seriöst och så... visst det är många som spelar CS, jag tror det e en blandning

men om du undrar så är din egna uppfattning den bästa så ta ett dagspass och åk dit

P.S. jag sitter på D10:65 om någon vill hälsa på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheHobo
DreamHack Winter 09 Invigning
<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/VeyOrg0Rot4&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/VeyOrg0Rot4&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

Jävlar vad sugen man blir på att åka dit!:)
Så tråkigt bara för det är en jävla massa tjuvar där nere! Fan när jag var där 06 så snodde de till och med en chassi fläkt för mig de tattarna! Fick visserligen tillbaka 80 spänn på drulle försäkringen men iaf:D

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Casemod-mästare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Jävlar vad sugen man blir på att åka dit!:)
Så tråkigt bara för det är en jävla massa tjuvar där nere! Fan när jag var där 06 så snodde de till och med en chassi fläkt för mig de tattarna! Fick visserligen tillbaka 80 spänn på drulle försäkringen men iaf:D

WTF?! ofta dom snodde en fläkt?! xD som tur är att jag inte fått något snott

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie

Men jag har en fråga om DH, är det svettiga småbarn som skriker om cs, eller är det mer seriöst? Eller är det en blandning? Känner ingen som varit där utan bara massa folk som har 10000 fördomar om DH, bland annat tror de att det är så svettigt så att man inte kan andas osv, men hur är det på riktigt?

Tja, jag sitter där just nu å kan faktist säga att det finns mycket att göra. Om man tröttnar på att sitta vid datorn kan man besöka någon av de många olika montrarna. I morgon ska jag på en föreläsning om Battlefield Bad Company 2. Annars kan man gå in i den riktiga tanken som står i B-hallen eller göra ett militärtest... Kort å gott, det finns ganska mycket att göra

Permalänk
Medlem

Hade varit roligt att vara där, men har ju skola.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Casemod-mästare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Hade varit roligt att vara där, men har ju skola.

skit i skolan 2 dar ifrån skolan e inte så mycket

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Jävlar vad sugen man blir på att åka dit!:)
Så tråkigt bara för det är en jävla massa tjuvar där nere! Fan när jag var där 06 så snodde de till och med en chassi fläkt för mig de tattarna! Fick visserligen tillbaka 80 spänn på drulle försäkringen men iaf:D

Hehe, jo tattare har vi tydligen haft problem med länge i Jkpg:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tattarkravallerna_i_J%C3%B6nk%C3...

Var skoj idag på Willys på Österängen, för några dagar sedan så hade de lagrat upp pallvis med energidrycker vid ingången och jag uppmärksammade även att de satte upp lappar med 15-årsgräns på deras energi-drycker. Idag förstod jag varför, det hade inte slagit mig tidigare att DH är i helgen (tycker dock personligen att åldersgränsen är larvig). Som regelbunden kund på Willys var det ganska lätt att urskilja DH-killarna mot de vanliga inhemska invandrarna, missbrukarna och pensionärerna där. Det som fick mig att dra på smilbanden var en av killarna i ett gäng som började plocka på sig "Monster"-burkar när hans polare säger att det är 15-årsgräns

Dagens ungdom borde tydligen känna sig jävligt trygga när allt är förbjudet, kommer ihåg när jag var på DH summer 2002, drack Jolt och hade även köpt koffein-tabletter på Apoteket, var "vaken" i fyra dagar.

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk
Medlem

Ja det skulle varit kul att vara där, men att tillbringa tid i den ljudnivån/miljön skulle leda till mord på störande moment efter ett tag.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Casemod-mästare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Ja det skulle varit kul att vara där, men att tillbringa tid i den ljudnivån/miljön skulle leda till mord på störande moment efter ett tag.

öronproppar is the shit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Ja det skulle varit kul att vara där, men att tillbringa tid i den ljudnivån/miljön skulle leda till mord på störande moment efter ett tag.

Då tar man till spriten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
Jaha? Är Joltcola ute nu? D: Vad har jag missat^^

jolt gick ju i konkurs för några månader sen den jolten som står i butikshyllorna nu är den sista som finns att få tag på...

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem

Finns det nånstans man kan se över nätverks-statistik? Typ hur mycket trafik det är vid vissa tidpunkter osv och om man kan se lite mer detaljerat (t.ex om det är UDP eller TCP).
Lär ju förekomma en hel del "sharing is caring" så att säga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Undrar fortfarande vad detta har med "hack" att göra

Undarar fortfarande vad detta har med "nabs" att göra

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Casemod-mästare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Finns det nånstans man kan se över nätverks-statistik? Typ hur mycket trafik det är vid vissa tidpunkter osv och om man kan se lite mer detaljerat (t.ex om det är UDP eller TCP).
Lär ju förekomma en hel del "sharing is caring" så att säga

tänker du typ på att tanka med DC++? eller tänker jag fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
[BMen jag har en fråga om DH, är det svettiga småbarn som skriker om cs, eller är det mer seriöst? Eller är det en blandning? Känner ingen som varit där utan bara massa folk som har 10000 fördomar om DH, bland annat tror de att det är så svettigt så att man inte kan andas osv, men hur är det på riktigt? [/B]

Letar du hittar du säkert varje stereotyp du kan tänka dig. För övrigt så blir det vad man gör det till. Dem som har så pass förutfattade meningar om DH som nämnts känner sig troligen inte hemma på något LAN. 4 gången i rad nu med ett gött gäng och vi har inte tröttnat. Det blir som sagt vad man gör det till. För mig är det även en bra break från ett annars rätt stressigt jobb, tro det eller ej.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne_danger
Han så verkligen ut som han hade ett helskönt liv där det största problemet som finns är att det inte gick så bra i gårdagens gängfight i WoW.

haha

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Thx för svaren om DH. Får väl hänga med swec-folket någon gång då

Permalänk
Inaktiv

DH... Alltså nej. Bara nej. Fyfan.

Sweden Rock Festival däremot...! Det är riktiga grejer det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Men jag har en fråga om DH, är det svettiga småbarn som skriker om cs, eller är det mer seriöst? Eller är det en blandning? Känner ingen som varit där utan bara massa folk som har 10000 fördomar om DH, bland annat tror de att det är så svettigt så att man inte kan andas osv, men hur är det på riktigt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simon1901
Tja, jag sitter där just nu å kan faktist säga att det finns mycket att göra. Om man tröttnar på att sitta vid datorn kan man besöka någon av de många olika montrarna. I morgon ska jag på en föreläsning om Battlefield Bad Company 2. Annars kan man gå in i den riktiga tanken som står i B-hallen eller göra ett militärtest... Kort å gott, det finns ganska mycket att göra

Tyvärr är de väl lite mer som Nilsie har "hört".. dvs att besökarna till stor del består av barn. När jag va på DhW2006 å 07 så visst var de blandat i åldrarna vilket de är nu me, men efter mitt senaste lilla besök som var i somras inom mitt jobb så va de betydligt mer barn, åldrar mellan 10-15. Och på sommaren så är de en svettmur man möts av:P Tur att jag bara var där i drygt 1 timme. Men som sagt så har åldrarna sjunkit mer och mer vilket är synd. Simon 1901 har rätt i att de finns en del att göra. Kolla montrar m.m. så man behöver ju inte sitta vid burken flera dygn i sträck.

Permalänk
Medlem

Varför finns det inget underforum dedikerat till Dreamhack -09 som det brukar? Brukar vara intressant att följa :).

Permalänk
Medlem

Dreamhack.se hackat

Dreamhack.se hackat haha

SVT Chatten för dreamhack streamen, något seg.

Visa signatur

~~W0ds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenny88g
Och på sommaren så är de en svettmur man möts av:P Tur att jag bara var där i drygt 1 timme. Men som sagt så har åldrarna sjunkit mer och mer vilket är synd.

Enligt mina erfarenheter brukar det vara svettigare på vintern eftersom att dom inte kör på air conditionen där inne bara för att det är kallt ute. Men det verkade dom göra rätt denna gången iaf

Angående sjunkande åldrar så stämmer det nog också efter att ha sett folket efter några dagar. Det är inte allt för många snorungar som är dryga eftersom att det är första gången eller liknande för dom. Men dom borde faktiskt skaffa någon slags åldersgräns, p12 är inte okej!

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!