SVT sänder e-sport från Dreamhack

Permalänk
Medlem

Kul..
Synd bara att SVT är 5-6 år efter.
Hade dom tagit våra pilotavsnitt på allvar så hade vi kunnat se direktsänd e-sport på TV för flera år sedan.

E-sportens "glansdagar" är förbi, tyvärr.

Miguel (Quick) har haft program innan om e-sport och har agerat kommentator på livestreams innan. Så det är inte honom som det kommer falla på iaf.

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Kul, hoppas bara dem har en linux klient för p2p tittandet.

Det blir över SVTplay om jag har förstått rätt.

Och hej Pax

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk

*edit*
Jag tar bort mitt gamla inlägg, då det är mycket dumt att prata politik i nyhetsdelen på forumet. Speciellt när det kommer bli en nyhet som gör många gamers glada, när det finns många gamers på forumet.

Jag säger bara grattis åt dem som vill se på detta, sedan tänk på vad ordet hyckleri betyder, ifall ni inte annars gillar svt affärsmodell. Alltså ändra sin uppfattning om svt skall bedriva nöje eller ej, bara för att man själv gillar nöjet.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Rent skit att sånt här skall finansers av personer som har innehar en tv och aldrig ens behöver se på svt.

Hade däremot en privat aktör gjort detta så hade det varit roligare. Men jag kan förstå svt, det bli väl snart en datorlicens såsom tv. Och då kan de skicka ut sina datakontrollanter från Kiruna på dreamhack och kräva pengar av alla där. Ms borde härma efter och säga du har en persondator att man försvarar sig med att man enbart har linux på den får ingen respons, Ms säger bara att du har möjlighet att köra windows och då skall du betala.

En privat producent är ingen garanti för att det blir bra TV. Däremot en garanti för reklamavbrott i parti och minut. Jag vet vad jag föredrar.

I övrigt tycker jag ditt inlägg låter som irrelevant svammel från en bitter och förvirrad demet i livets slutskede. Men det är klart, det finna alltid de som inte kan uppskatt vad som erbjuds och glädjas med andra.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv

SFIV kan nog bli intressant att se. Synd bara att de missar de riktigt stora sporterna för publik; SC och WC3...

Permalänk
Medlem

en anledning att betala tv lisens ? Helt rätt som det står häröver om politiken som förstör glädjen..... och tv kanalerna som valt att vara politiska språkrör.... Klart vi tycker att det är roligt med utbud men inte till vilket pris som helst. så låt er inte lockas att tro annat än att det ligger sosialdemokratiska piratjägare i periferin och ska dra ihop sympatisörer genom att göra "gamers" en tjänst genom svt, för att dom förstått att piratpartiet har kommit för att stanna och nu varje dag befäster sin position. Btw dricker vi fortfarande Jolt ?:)

Permalänk
Medlem

Tycker det är kul att dom satsar på e-sport. men som någon skrev tidigare så har e-sportens "glory days" varit. Är fortfarande rätt aktiv gamer, men jag tycker inte att scenen är lika het som den var förr.

Sen att det är just SVT är inte riktigt oväntat, det är ett 30/70 att det blir en lyckad satsning. Alla andra kanaler som vill ha lite $$ känner inte att trycket är nog för att göra en olönsam satsning.

Däremot SVT har oss 3 miljoner licens betalare som financerar deras lilla projekt, på gott och ont. Var rätt skoj att läsa hur många miljoner SR gjorde i vinst förra året... tyvärr går inte allt till staten. Vilket jag hellre hade sett pengarna göra. Sen fick dom helt plötsligt en anledning att kräva en på licens pengar bara för man har en dator med internet...

Nä, Skrota licensen! Vi är inte så många som tittar på SVT eller Lyssnar på SR. iof så är p3 en soft kanal

Visa signatur

[ Station - | Corsair Obsidion 650D | MSI Z87-G45 | 2xGTX 970 | SSD 250GB 4,5 TB HDD | 16 GB DDR3 1600 MHz | i7 4770k | Corsair H80 | 2x22" Benq LED ]

Permalänk
Medlem

Jag gillar SVT. Skönt att slippa reklamen och programmen håller i allmänhet hög klass jämfört med reklamkanalernas trams.

När det gäller ämnet så är jag intresserad av mer information om streamingtekniken med p2p-lösning. Linuxklient som någon nämnde är ju bra, krävs den då som plugin i webbläsaren när man kollar på SVT Play? Finns det någon plugin som funkar med XBMC i Linux? Vilka andra TV-kanaler använder denna teknik?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GimlY
Vi är inte så många som tittar på SVT

Du brukar inte titta på listor över mest sedda TV-programmen?

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GimlY
Vi är inte så många som tittar på SVT eller Lyssnar på SR. iof så är p3 en soft kanal

Här kan vi snacka om stort ego!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Btw dricker vi fortfarande Jolt ?:)

Nej, företaget som tillverka jolt gick i konkurs i sommras

Jolt kola i konkurs

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Medlem

Det är väll inte en dag för tidigt. Så enormt mycket folk som är intresserade eller är involverade i e-sport eller bara sitter och lirar med polarna på nätet så är det helt klart dax med en satsning på detta.

Permalänk
Medlem

Följer QL.tv istället!
http://www.quake-live.tv/live.php

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

urusla tv sändningar än så länge.
Dom visar reportage i 10minuter sen visar man ryggar på snubbar som sitter och snackar arabiska.
Istället för att sända ifrån någon match eller liknande.
Personerna som visas mellan reklaminslagen är inte ens live.
Hoppas det kommer förbättras annars kommer sändningarna floppa hårt.

Permalänk

CS tog precis slut grymt bra produktion av SVT mera sånt här

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem

super-bra produktion av SVT tycker jag. Det var intressant med småinslagen av Miguel och matchsändningarna höll ganska hög kvalité med mycket bra kommentatorer även om det var lite tekniska fel emellanåt men det berodde ju inte hela tiden på SVT. Efter den här succén så tror jag SVT kommer satsa mer på E-sport och fler svenskar får se hur stort det egentligen är.

Permalänk
Medlem

Ja det var ett rent nöje att se CS-finalen live bra SVT!

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 BE (3400 MHz) | Gigabyte GA-MA790-UD5P | Corsair 6GB 1333MHz | 2 st. Gigabyte Radeon HD5850 1GB (Crossfire) | Corsair HX 1000W 80+ | Corsair Obsidian | 26209p @ 1920x1200 (3dmark06)

Permalänk
Medlem

Ja det var verkligen bra. Inte alls likt SVTs tidigare satsningar inom området. Professionella kommentatorer och mycket bra programledare.
Sverige vann tillslut, märktes att HeatoNs kommentator-kollega vart lite trött på den långdragna CS-matchen hehe.

Permalänk
Medlem

Blev bättre när matcherna började.
Dom borde visat tävlande hela tiden med inslag av vad som hände i hallarna.