DHW09: ME4ME ute, Elmor vidare i ROG OC Showdown

Permalänk
Melding Plague

DHW09: ME4ME ute, Elmor vidare i ROG OC Showdown

Det är full rulle på Asus överklockningstävling på Dreamhack Winter. Henry "ME4ME" de Kruijf är utslagen och hoppet sätts nu till Jon "Elmor" Sandström.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Go Elmor!

Permalänk

Synd ME4ME men därimot grattis till elmor

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Jag tror Elmor kommer vinna det här.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Hedersmedlem

Kom igen Elmor du tar det här!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Lycka till får man väl säga till Elmor !

Permalänk
Medlem

Lycka till SF3D! Visa Elmor var skåpet skall stå!

Permalänk
Medlem

Lycka till Elmor!:up:

Permalänk
Medlem

Lycka till Elmor!

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 7600 3.8 GHz | Sapphire Radeon RX 7800 XT 16GB Pulse | Gigabyte B650 Gaming X AX | 32GB Corsair Vengeance | MSI MAG A850GL PCIE5 850W | be quiet! Pure Rock Slim 2 | Corsair 3000D Airflow | Argon FENRIS A55 |

Permalänk

Lycka te

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Lycka till!

Visa signatur

C2D e6750 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Antec p182 | Corsair XMS2 2GB | Albatron GeForce 8800GTS 320MB | Corsair 520W

Permalänk

Go for it!

Haha red-eye effect

Visa signatur

Balle

Permalänk

Lycka till som alla andra säger!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Va precis och kolla och elmor o co hade börjat köra lite tester medans dom andra fortfarande satt och pilla med instlällningar:)

Permalänk
Medlem

Hejja Elmor!
Bättre lycka nästa gång till ME4ME

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Musikälskare
Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Får säga lycka till jag med!

Btw http://svt.se/2.121729/pgrp_playlage?lid=puff_1787388

Intressant, man tackar för den!:)

Permalänk
Medlem

må bäste man vinna go go go

Permalänk
Medlem

Hade inte överklockningstävlingar varit mer intressanta om man förbjudit rätt orealistiska metoder som knappast klarar sig självständigt?

Jag menar, hur många kommer ha en slav som häller på mer flytande kväve varje gång man startar datorn? :S
Hade varit betydligt mer relevant och intressant, att se mer bestående överklockningsmodeller, med hemmabyggda fläkt/vatten/kylfläns/whatnot-system, som klarar sig på egen hand och som faktiskt skulle kunna utgöra en riktig gamerdator.

Permalänk
Medlem

Elmor i finalen!

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att Elmor tar sig till finalen.

Permalänk
Medlem

Yay Elmor kom till final xD
http://livestream.com/overclocking

Visa signatur

Desktop Rigg
| Antec Ninehundred II | AMD Phenom II 810 @3.2GHz | NH-U12P | Asus M4A78T-E | 1024x3 1333mhz Corsair | Gigabyte HD4890 | Samsung Spinpoint F1 640GB | Corsair TX650W | Ur funktion för tillfället. Den överlevde inte frakten över atlanten xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinwe
Hade inte överklockningstävlingar varit mer intressanta om man förbjudit rätt orealistiska metoder som knappast klarar sig självständigt?

Jag menar, hur många kommer ha en slav som häller på mer flytande kväve varje gång man startar datorn? :S
Hade varit betydligt mer relevant och intressant, att se mer bestående överklockningsmodeller, med hemmabyggda fläkt/vatten/kylfläns/whatnot-system, som klarar sig på egen hand och som faktiskt skulle kunna utgöra en riktig gamerdator.

Visst, men samtidigt är det ju kul att se den extrema överklockningen då man använder flytande kväve. Annars blir det ju mer "vardagsmat". Om jag var på DH skulle jag nog hellre vilja se extrem överklockning med de bästa metoderna

Permalänk
Medlem

Läste dagens nyhetsskörd på DN och trillade över detta klipp.
http://www.dn.se/webbtv/kultur-noje/se-proffsen-trimma-en-dat...

Ärligt måste jag säga att dagens skörd av "överklockare" är rakt av pinsamma. Sitter och lyssnar mig igenom ASUS-killens dravel - och förståelsen inför vad som händer och sker rent atomärt är ju under all kritik. Och den där yvige herren Dr Snuggles-håret som räknat ut vad han tjänar på ditten och datten, AH!

Men, kul att ni lärt er använda flytande kväve.

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bark
Läste dagens nyhetsskörd på DN och trillade över detta klipp.
http://www.dn.se/webbtv/kultur-noje/se-proffsen-trimma-en-dat...

Ärligt måste jag säga att dagens skörd av "överklockare" är rakt av pinsamma. Sitter och lyssnar mig igenom ASUS-killens dravel - och förståelsen inför vad som händer och sker rent atomärt är ju under all kritik. Och den där yvige herren Dr Snuggles-håret som räknat ut vad han tjänar på ditten och datten, AH!

Men, kul att ni lärt er använda flytande kväve.

Det du kallar asuskillens dravel tror jag om jag inte känner igen namnet fel är kinc. En kille som har haft flertalet världsrekord i överklockning.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Tycker själv det är en patetiskt "tävling". Det mesta hänger på vad för elektronik som används. 45minuter per rigg vittnar ju om hur lite man själv som person egentligen kan påverka.