Datorn hänger sig vid flash-video i fullskärm

Permalänk
Medlem

Datorn hänger sig vid flash-video i fullskärm

Det är så att jag har ett lite konstigt problem med min dator. Datorn är stabil när man kör spel, benchmarks, stress-test o.s.v, men om jag försöker spela upp flash-video som t.ex. youtube eller andra tjänster som använder inbäddad flash-video kraschar datorn totalt efter en ungefär en minut. Så länge jag spelar den i ett fönster funkar det stabilt.

När datorn väl hängt sig går det inte att göra någonting, ctrl+alt+del funkar inte, pilen går inte att flytta o.s.v. Det enda som hjälper är att trycka på reset-knappen. Detta händer både i IE och Firefox. Laddar jag däremot hem .flv-filerna går de att spela i fullskärm i media player classic utan problem. Någon som varit med om nåt liknande eller vet vad det kan bero på?

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag märkte just att jag har samma problem. Har ingen lösning på det dock

Visa signatur

Lian-Li Lancool PC-k62, ASRock p55 Extreme, Intel i5-2500k @ 3.30GHz, GeForce GTX 560 Ti, 4GB Corsair XMS3 1600mhz DDR3, Corsair VX 550w

Permalänk
Testpilot

Testa att högerklicka på en flashfilm och välja settings, stäng sen av hårdvaruaccelerering.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Verkar inte hjälpa..

Prövade även att installera om Win7 rent men samma sak hände. Testade även att byta ut mina 4x1GB DDR2 till 2x2GB (och att bara köra med en sticka).

Får väl pröva att lägga in Vista eller XP för att se om det är något specifikt problem mellan ATI-grafikkort, Flash och Windows 7...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

Samma fel här

Mina youtubeklipp, svtplay-program m.m hänger sig också i fullskärm. Jag hör windows 7 64-bit och har grafikkort i ASUS 7750-serien. Senaste drivrutinerockså vidare. Jag har testat ställa av/på hårdvaruacceleration. Det gör ingen skillnad.

Det enda jag inte provat är bios-uppdatering. Ska göra det nå dag då jag känner mig taggad och beredd på att bli besviken

Permalänk
Medlem
Skrivet av vandalisator:

Mina youtubeklipp, svtplay-program m.m hänger sig också i fullskärm. Jag hör windows 7 64-bit och har grafikkort i ASUS 7750-serien. Senaste drivrutinerockså vidare. Jag har testat ställa av/på hårdvaruacceleration. Det gör ingen skillnad.

Det enda jag inte provat är bios-uppdatering. Ska göra det nå dag då jag känner mig taggad och beredd på att bli besviken

Dold text

Wow, gammal tråd.

Du verka inte uteslutit sakerna i Windows ordentligt. Räcker inte att uppdatera/installera ovanpå nuvarande för då blir orsaken ofta kvar i nån mapp oavsett om det är spel, program, drivrutiner osv du misstänker eller har problem med.

Du måste avinstallera och ta bort kvarlämnade mappar (glöm inte i de osynliga mappar under user) men inte ens då är det säkert att du fått bort allt. I värsta fall får man ta bort och installera om hela Windows osv vilket du inte nämnt om du testat ännu.