Har Elgiganten megastore börjat med lockpriser igen?

Permalänk
Medlem

Har Elgiganten megastore börjat med lockpriser igen?

I fredagens DN och SvD fanns stora annonser om ett WII black med två olika sportspel, motion plus och nya mario för ett riktigt bra pris, jag tror det var 2390:-

På lördag när jag skulle dit och handla ett sådant åt mig var det slut. Detta ger mig två intressanta frågor.

1) Varför lägga ut stora annonser över ett helt uppslag i två stora morgontidningar om de ändå inte har så många i lager att det räcker mer än max en dag?

2) I butiken såg man att utrymmet reserverat för detta erbjudande endast var en kvartspall medan övriga dyrare versioner, och de andra konsollerna fick väldigt mycket mer utrymmet - motsvarande flera pallar per version.

Är lockpriserna på väg tillbaka eller var det bara en tillfällighet månne?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Har lockpriserna någonsin försvunnit?

Permalänk
Medlem

Ja, Elgiganten har till och med en tillgångsgaranti, men frågan är hur mycket den är värd?

från deras hemsida:

"Elgiganten lämnar 3 dagar tillgångsgaranti. Om varan skulle ta slut inom 3 dagar från annonsdatum, och vi inte kan få fram varan inom 10 dagar, garanterar vi dig en motsvarande eller bättre produkt till samma pris.
Enda undantaget från tillgångsgarantin är när det annonseras "så länge lagret räcker", på köpet eller annonserade varor är märkta med "begränsat antal"."

Uppenbarligen slingrar de sig på något sätt denna gång, men vafan... slut dagen efter en så stor annonskampanj? Dålig stil.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

du tror väl inte att elgiganten gör feta reklam för en sak bara?
nej då , de lockar folk till butiken och det blir automatiskt att man impulsivt köper nåt annat tillsammans med wii eller om wii är slut så kanske köper nåt annat medans man är på elgiganten.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

precis min tanke arice.

om dom inte har just de wiit så blir att dom köper nåt annat istället, eller betalar dyrare pris osv.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Vem köper från dom skojarna idag?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Alla annonser dom har är väl numera bara gällande om man beställer via deras webbshop, och varken tillgång eller pris stämmer ute i butikerna, samma med alla övriga större hemelektronik kedjor.
Ganska tråkigt tycker jag då man ibland vill klämma på en del saker och sen köpa direkt, men man upptäcker att det kostar flera 100 lappar mer ute i butiken.
Bruka sluta med att man köper det på nått helt annan ställe till slut bara för det, eller annan webbutik.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

I just det här fallet gällde superpriset endast i Elgigantens megastores, paketet finns inte ens att beställa från nätet.

Jag tyckte det var synd bara, där tappade de väldigt mycket i mina ögon.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Geeks
Säljchef
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davyp3
I just det här fallet gällde superpriset endast i Elgigantens megastores, paketet finns inte ens att beställa från nätet.

Jag tyckte det var synd bara, där tappade de väldigt mycket i mina ögon.

Kan ju se lite fult ut. Men som flera säger i tråden så är det där ren förlustförsäljning. Sådan tar man inte om man inte tror att man skall få ut ett mervärde. Tex att få kunden in i butik, öka popularitet i en målgrupp eller på något annat sätt hämta hem marginalen.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Som kund blir man ju alltid rätt pissed då man läser en annons för en vara, och sen då man ska köpa så tar det "slut" efter tio minuter. Mitt senaste exempel är väl G11 tangentbordet ifrån komplett som sålde slut på 15min sen det nådde oss här på SC. Nu var väl det här inte kompletts fel utan mitt behov av kaffe som ställde till det

Butiken har dock lyckats med att få en köpsugen kund i butik utan att han har fått sitt köpbehov stillat. "Risken" är ju ganska stor att du plockar upp nåt annat då du "ändå är där" och kanske köper nåt.

Jag gillar att åka ut och klämma och känna lite på grejerna man ska köpa, sen köper man dom ifrån det stället på nätet där de är biligast. Jag köpte dock min Tv på plats dels för att priset var bra och dels för att den säljare jag pratade med verkligen visste vad han snackade om (inte, jag har en sån själv pitchen, fungerar den verkligen?)

Men, dom får ju inte annonsera utan en disclaimer där det står vilka förutsättningar det är som gäller. Det kan ju tyvärr inte göra nåt åt förutom att handla nån annan stans.

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD