Bilder från SweClockers-träffen på DHW09

Permalänk
Melding Plague

Bilder från SweClockers-träffen på DHW09

På välkänt manér samlades SweClockers-läsarna för fotografering på Dreamhack Winter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Kommer det mer bilder?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Kommer det mer bilder?

Kommer ett stort reportage inom kort. Måste bara samla oss efter en mycket hektisk vecka.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Vart är världen på väg? Bara två skägg och de var ju på tok för välvårdade för att klassas som nördskägg...

Permalänk
Medlem

Haha

För varje år som går verkar genomsnittsåldern på dessa träffar bara sjunka. :/

Sweclockers är så läskigt översvämmat av barn

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slabb^
Haha

För varje år som går verkar genomsnittsåldern på dessa träffar bara sjunka. :/

Sweclockers är så läskigt översvämmat av barn

Haha Agreed..

Vafan är det med er, nörda till er ordentligt när ni är med på swecträffen:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slabb^
Haha

För varje år som går verkar genomsnittsåldern på dessa träffar bara sjunka. :/

Sweclockers är så läskigt översvämmat av barn

Eller så är det vi som blir äldre och äldre

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk

Var en trevlig liten träff förhoppningsvis så har ni ännu en träff nästa DHW

Visa signatur

Intel Core 2 duo E6850 3.8Ghz 24/7|Noctua NH-U9B SE2|Msi P7N SLI Platinum|EVGA Nvidia Gerforce Gtx 260|Corsair Hx650w|2x Western Digital 1Tb+ 1x 500Gb Green Power + Samsung 830 256GB SSD OS disk|Corsair Carbide 500R Vit

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit för "Bäst-i-Test" tröjorna så skulle man kunna tro att det var en LunarStorm-träff. Satan vad unga alla är. Var inte många pojkar över 20 där inte.

Permalänk
Medlem

Kan ju bero på ett den mer mogna skaran har vuxit ifrån dreamhack och det som sedan blir kvar är alla pojkspolingar

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shugge
Eller så är det vi som blir äldre och äldre

Spot on;)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slabb^
Haha

För varje år som går verkar genomsnittsåldern på dessa träffar bara sjunka. :/

Sweclockers är så läskigt översvämmat av barn

Åldern kvittar ju så länge man är nörd ;P jag är själv 16 och var på träffen.
Jag tror att många "unga" personer endast kom för tröjan, om det inte hade varit utdelning hade nog det endast kommit "riktiga" sweclockare dit.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Geeks
Säljchef

Medelåldern på SweClockers.com har höjts enligt sista undersökningen. Så det stämmer inte riktigt. Däremot är det som någon tidigare sa ganska troligt att vårt yngre garde är de som besöker Dreamhack.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emil
Medelåldern på SweClockers.com har höjts enligt sista undersökningen. Så det stämmer inte riktigt. Däremot är det som någon tidigare sa ganska troligt att vårt yngre garde är de som besöker Dreamhack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Åldern kvittar ju så länge man är nörd ;P jag är själv 16 och var på träffen.
Jag tror att många "unga" personer endast kom för tröjan, om det inte hade varit utdelning hade nog det endast kommit "riktiga" sweclockare dit.

Tror personligen att detta har mer att göra med Dreamhacks utveckling och instresset för LAN-verksamhet i övrigt än vad det har med SweC att göra. Men visst, kan väl hålla med om att medelåldern definitivt ser ut att sjunka - både på forumet och på Dreamhack, även om mognadsgraden mest märks på forumet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RasmusB
Tror personligen att detta har mer att göra med Dreamhacks utveckling och instresset för LAN-verksamhet i övrigt än vad det har med SweC att göra. Men visst, kan väl hålla med om att medelåldern definitivt ser ut att sjunka - både på forumet och på Dreamhack, även om mognadsgraden mest märks på forumet.

Det har du nog rätt i.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir en träff näst vinter med

Hade fan inga pengar till DHW 09

Permalänk
Medlem

Höhö, inte många myndiga i den skaran.

Men en betydligt mer intressant sak som jag noterade, inga tjejer? Har ju sett några st i forumet ändå, vore kul om fler tjejer kunde intressera sig då det troligen skulle ge en helt ny syn (kvinnor är ju som bekant ett släkte för sig) på datorvärlden.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Höhö, inte många myndiga i den skaran.

Men en betydligt mer intressant sak som jag noterade, inga tjejer? Har ju sett några st i forumet ändå, vore kul om fler tjejer kunde intressera sig då det troligen skulle ge en helt ny syn (kvinnor är ju som bekant ett släkte för sig) på datorvärlden.

Som du bör veta vid det här laget så finns det inga representanter för det kvinnliga könet på internet.

Någon klok människa sa en gång:

Alla killar på nätet är gubbar
Alla tjejer på nätet är killar
Alla flickor på nätet är pedofiler

Eller något i den stilen...

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNi
Som du bör veta vid det här laget så finns det inga representanter för det kvinnliga könet på internet.

Någon klok människa sa en gång något i stil med:

Alla killar på nätet är gubbar
Alla tjejer på nätet är killar
Alla flickor på nätet är pedofiler

Eller något i den stilen...

Den där kommentaren var bara löjlig. Återgå till 4chan /b/ istället.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

När vi slog rekord DHW08 så var ju den äldra skaran samlad iaf några med skägg där och jag har samlat på mig lite mer nu iaf

http://pici.se/pictures/large/ACREPyRUD.jpg

OBS Gigantisk bild!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Folk ser riktigt roade ut!

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Hur fick man reda på detta? Jag såg ingen info på hemsidan i alla fall :(? Fast jag var ju inte så jätte alert då heller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Hur fick man reda på detta? Jag såg ingen info på hemsidan i alla fall :(? Fast jag var ju inte så jätte alert då heller

Stod på framsidan två gånger o någon gång på forumet o säkerligen ett par gånger på icr med så. Det är kl 16.00 Lördagen som gäller.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Lite oväntat att se nån i Nomis t-shirt på den där träffen faktiskt.

Visa signatur

Fermi, för dig som inte har element på rummet.

Permalänk

JAG MISSADE :'(

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5