Nvidia döper om grafikkort – igen

Permalänk
Melding Plague

Nvidia döper om grafikkort – igen

Grafikkortsjätten Nvidia fortsätter cirkusen med namnbyten på grafikkort. Denna gång är det Geforce GT 210 som förvandlas till 310.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

tjaa, om dom säger det så

EDIT: lät så sur..

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Frågan är om de ens orkat ändra ritningsnumret? Snart borde väl ändå konsumenterna få nog av den här ommärkningskarusellen.

Permalänk
Medlem

Absurt. Men jag antar de tänker att prestandan passar bra i budgetbiten av den nya serien. Om de tänkt fokusera på en serie i taget. Och i ärlighetens namn är det väl ingen som uppgraderar från 210 till 310 ändå?

Sen kanske man iofs kan tycka att Swec borde vara lite mer neutrala i sin nyhetsrapportering?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

drygheten Nvidia >_<

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

så lamt,, ge oss dom riktiga GT300 istället.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Jo de lägger verkligen fokus på de viktiga bitarna
Snart kan man spela på nvidia-namnbyten.

Suck!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Sånhär skit som får mig att välja bort nvidia, allt för att lura konsumenterna. Sur blir man.

Nej jag är faktiskt ingen ATI fanboy.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

första reaktion: lol
andra reaktion: nu får de ta och ge sig.
tredje reaktion: nästa kort blir nog amd.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Tråkigt, jag hade förhoppningar på att 300 serien var en seriös satsning från Nvidia.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Inaktiv

Släpptes inte GT 210 precis? Redan dags för namnbyte? Patetiskt.

Permalänk
Avstängd

Så att hela 300 serien ska ej bli dx11:S?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Hahaha.

Permalänk
Medlem

Äntligen är Fermi här

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

GT210=GT310 men vilket grafikkort är GT210?
9600GT lr nåt?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Hahahahahahaha

folk that's all

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver
GT210=GT310 men vilket grafikkort är GT210?
9600GT lr nåt?

Bantat 9800gt tror jag.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniron
första reaktion: lol
andra reaktion: nu får de ta och ge sig.
tredje reaktion: nästa kort blir nog amd.

Lol för att dom byter namn? xD Tycker det är bra att dom ger nya namn åt sina produkter så dom inte gör som AMD/ATI sitter med samma ''maskot'' (Tjejen Ruby) i samma namn i samma serier. Vad är det? 10år nu? Börjar bli liiiite tjatigt....

Nytt=bättre och det är nog sant df dom leder stort på grafikkortsmarknaden, tror att resten av världsbefolkningen tycker samma som jag

Tycker nyhetens rubrik är lite fientlig mot Nvidia....Nästa gång AMD ska göra nåt nytt tycker jag att ni ska skriva ''AMD/ATI hypar-Igen''

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Lol för att dom byter namn? xD Tycker det är bra att dom ger nya namn åt sina produkter så dom inte gör som AMD/ATI sitter med samma ''maskot'' (Tjejen Ruby) i samma namn i samma serier. Vad är det? 10år nu? Börjar bli liiiite tjatigt....

Nytt=bättre och det är nog sant df dom leder stort på grafikkortsmarknaden, tror att resten av världsbefolkningen tycker samma som jag

Tycker nyhetens rubrik är lite fientlig mot Nvidia....Nästa gång AMD ska göra nåt nytt tycker jag att ni ska skriva ''AMD/ATI hypar-Igen''

"lol" för att dom byter namn på korten, flera gånger i rad, utan (eller med minimala) förändringar, för att lura i konsumenterna att deras gamla produkter är nya och heta.

Självklart är nya kort oftast bättre, och det är ju detta dom spelar på här. Problemet är att även om jag döper om min SAAB till Koenigsegg så presterar den inte bättre för det.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Lol för att dom byter namn? xD Tycker det är bra att dom ger nya namn åt sina produkter så dom inte gör som AMD/ATI sitter med samma ''maskot'' (Tjejen Ruby) i samma namn i samma serier. Vad är det? 10år nu? Börjar bli liiiite tjatigt....

Nytt=bättre och det är nog sant df dom leder stort på grafikkortsmarknaden, tror att resten av världsbefolkningen tycker samma som jag

Tycker nyhetens rubrik är lite fientlig mot Nvidia....Nästa gång AMD ska göra nåt nytt tycker jag att ni ska skriva ''AMD/ATI hypar-Igen''

Sluta trolla, vi vet att du är en desperat Nvidia-fanboy.

Permalänk
Medlem

Nvidia fanboy^^

Kan någon komma på någon vettig anledning mer än att vilseleda konsumenterna med namnbytet?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Lol för att dom byter namn? xD Tycker det är bra att dom ger nya namn åt sina produkter så dom inte gör som AMD/ATI sitter med samma ''maskot'' (Tjejen Ruby) i samma namn i samma serier. Vad är det? 10år nu? Börjar bli liiiite tjatigt....

Nytt=bättre och det är nog sant df dom leder stort på grafikkortsmarknaden, tror att resten av världsbefolkningen tycker samma som jag

Tycker nyhetens rubrik är lite fientlig mot Nvidia....Nästa gång AMD ska göra nåt nytt tycker jag att ni ska skriva ''AMD/ATI hypar-Igen''

Är det bra att sälja samma produkt under olika namn, till och med i olika produktserier? Det enda det orsakar (vilket de lär vara väl medvetna om...) är att konsumenter tror att GT310 är bättre än GT2xx och de därmed säljer sina gamla kort som nya. Inte mycket annat än fuskmarknadsföring i mina ögon.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd

Man ser ju att nvidias 300 serie lätt kommer slå ATI's senaste!!

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Tycker det är bra att dom ger nya namn åt sina produkter

Är du seriös?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweYoda
Man ser ju att nvidias 300 serie lätt kommer slå ATI's senaste!!

blir lätt 2 sådana i sli... borde klå 5970 lätt eller:p ?

Visa signatur

Stationär: Q9550 @ 3777.5MHz, ATI Radeon HD5850 1GB, Asus P5Q SE, 4Gb DDR2 PC6400 Corsair XMS2, Corsair 550W, Thermaltake TRUE + 3 Noctua NF-P12, Antec 300 med fläktar, 1x 640Gb WD black och nån random DVD-läsare me lightscribe

Permalänk
Medlem

[ironi] Okej... då gör vi alltså en jämförelse av ATI's senaste kort (enligt principen högre siffra=nyare=bättre) med denna, nVidias motsvarighet.[/ironi]

Finns det någon fin benchmark med HD5970 vs. GT310?

nVidia inser ju givetvis att sådana här tilltag retar gallfeber på entusiastkonsumenterna, å andra sidan låter det dom sälja sina utgångna kort till höga priser till medelanvändaren, och de kan skratta hela vägen till banken.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Test av GeForce 210 (GT210 och GT310) på 34 sidor http://www.techpowerup.com/reviews/Inno3D/GeForce_210/

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Välkomna till säsong 2 av komediserien Nvidia. Undrar om den blir lika lång som "Vänner".

Seriöst, nu får dom väll lägga av. Dom lurar ju potentiella kunder som inte är så insatta. Dessa kort är väll typiskt sådana kort som säljs på stormarknader. Om man nu köper sina kort där och står och väljer på ett GT 210 eller ett GT 310 och GT 310 kostar nån/några hundralappar mer och den okunnige säljaren säger att GT310 är nyinkommet. Vad tror ni den oinsatte köparen köparen väljer då?.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Lol för att dom byter namn? xD Tycker det är bra att dom ger nya namn åt sina produkter så dom inte gör som AMD/ATI sitter med samma ''maskot'' (Tjejen Ruby) i samma namn i samma serier. Vad är det? 10år nu? Börjar bli liiiite tjatigt....

Nytt=bättre och det är nog sant df dom leder stort på grafikkortsmarknaden, tror att resten av världsbefolkningen tycker samma som jag

Tycker nyhetens rubrik är lite fientlig mot Nvidia....Nästa gång AMD ska göra nåt nytt tycker jag att ni ska skriva ''AMD/ATI hypar-Igen''

Tja det ligger nog något i vad du säger, inte så många som skulle titta på radeon 3000 serien i dagsläget, frågan är om det skulle vara schysst att bara döpa om den till 5100 eller dylikt för att fortfarande kunna sälja gammalt crap till kunder som inte riktigt har koll på prylarna. För dessa namnbyten känns som att det görs för att just förvirra köparen.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janee
Test av GeForce 210 (GT 210 och GT310) på 34 sidor http://www.techpowerup.com/reviews/Inno3D/GeForce_210/

5fps på crysis i 1024x768 bra jobbat Fermi