Dreamhack Winter 2009

Permalänk
Melding Plague

Dreamhack Winter 2009

I känd stil gick årets Dreamhack Winter av stapeln med tusentals datorentusiaster under samma tak. SweClockers bjuder på en rundtur i hallarna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Såg trevligt ut där

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Såg trevligt ut där

Det var det också :).
Men Dreamstore öppnade inte på utlovad tid, de hade problem med kassorna, de blev tvungna att skiva in alla streck-koder manuellt istället för automatiskt som de hade tänkte.
Därför öppnade de ca 2-3 timmar efter de skulle gjort. Kön var till lång :/ men det fick ändå ganska snabbt att komma in, tyvärr hade de inga grafikkort ur 5000 serien till salu :/ det verkar inte finns några extra överhuvudtaget. Bara de i Asus och Sapphires monter.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Såg trevligt ut där

Det var det Men sen finns alltid baksidorna. Min granne blev av med sitt G15 och några p12:er hade försökt skruva loss min skärm. Varför just hans G15 vet jag inte då hela raddan bestod av G15, G11, G19. Som tur är så hade mina grannar kört iväg dem när de försökte med skärmen.

Dock var det de enda incidenterna vi upplevde och vi hänger inte upp oss på det Vi siktar på DH nästa år med fast med ett gäng hänglås och kedjor. De springer inte iväg med nått om allt är ihopsurrat över en 3-4 platser.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Hoppas de börjar köra i stockholm snart, då kanske man pallrar sig dit, inte vart på LAN sen gamla goda remedy.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

ännu ett dh ännu en upplevelse

tycker de ska sloopa dreamhack Stockholm och Skellefteå etc..
för att få tillbaka krutet på huvud attraktionen sommar och vinter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Hoppas de börjar köra i stockholm snart, då kanske man pallrar sig dit, inte vart på LAN sen gamla goda remedy.

hade dom inte ett ganska nyligen på anexet?

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo EVOLV Nätagg Corsair HX750i 750W CPU i7 8700k 3,7GHz CPU Kylning NZXT Kraken X62 Moderkort ASUS ROG Strix Z390-E Ram Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3k MHz Speldisk Samsung 860 EVO 500GB Systemdisk Samsung 970 EVO 250GB Lagring WD Blue 1TB GPU ASUS RTX 2060 ROG Strix OS Win10 64bit Mus Steelseries Rival 700 Tangentbord Corsair K70 RGB Brown Hörlurar Astro A40 Skärm ASUS PB238Q 23"

Permalänk
Medlem

När skall dom sätta åldersgräns på DH?
Allt för många fjortisar som jag tycker bara sabbar allt. Var där bara under lördagen och såg ett antal ungar som sprang runt och stal saker och hällde läsk etc på andras saker (några hann jag iaf tillrättavisa men till ingen större nytta då ingen ordningsnisse var i närheten som kunde ta itu med problemet.)

Aja i övrigt så hade jag trevligt. Samt hur pinsamt det än är så missade jag träffen i år igen -.- Glömde klockan helt :\

Nästa år så :F

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Det är inte sant =P Jag sket i gruppfotot med flit för att inte komma med på en bild, men vad händer! Jag kommer med i ett hörn precis innan fotot >.<
http://www.sweclockers.com/imagebank/200911/Dhw09_28002.jpg - Längst upp till vänster e mitt huvud -.-
Annars var DH nice i år. Fick doc känslan av att det satsades mera på E-sporten än lanet. Känns som att lanet trycktes lite åt sida, Vet inte, var en känsla jag fick. Sen så var det äckligt mycket fjortisar, Var mycket snack om att åldersgräns ska sättas på IRC. Haffade nästan en som försökte sno holländarens Iphone som satt framför mig men han kom ur ens grupp genom jackan, Han släppte Iphonen så tur vad. Holländarna var galna, dom var som 12 åringar med dom var runt 30, Har lärt mig mera holländska svärord en vad jag kan på svenska på dessa dagar och satt lite rädd ibland att bordet inte skulle hålla när nävarna gick mot bordet eller när dom hotade varandra med saker, Mest skratt kom nog när en av dom hostade =P, Det var ett speciellt ljud ska jag säga er xD.

Permalänk
Medlem

Ofta funderat på det där med stölder på DH. Hur ska man göra om man åker dit ensam och behöver sova? Eller blir det att snällt sitta framför skärmen 3 dagar i sträck med ett flak Jolt Cola nära tillhands?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
När skall dom sätta åldersgräns på DH? /.../

När ska de börja könskvotera?

Fördomar aside, EN tjej på EN bild är vad jag lyckades hitta i den här artikeln... Det är för dåligt! Omvänd era flickvänner, grabbar! Det behövs starkare representation på den feminina sidan bland datorentusiast-folket.

Nästa år ska jag förhoppningsvis också kunna vara med på DH... Och då ska jag ha någon tjej med mig, bara för sakens skull, om jag så ska släpa dit henne och handboja fast henne vid ett tangentbord någontans.

/joar.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

"Häng med i SweClockers fotoreportage från Dreamhack Winter 2008!"

Blev inte riktigt rätt va?

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Ofta funderat på det där med stölder på DH. Hur ska man göra om man åker dit ensam och behöver sova? Eller blir det att snällt sitta framför skärmen 3 dagar i sträck med ett flak Jolt Cola nära tillhands?

Nä gör som min flickvän gjorde när hon var där genom jobbet.
Ta alla värdesaker som går att bära och lägg i fotändan av sovsäcken när du sover.
Andra ting kan kedjas fast

Jolt blir svårt då dom har konkat :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prozzac
"Häng med i SweClockers fotoreportage från Dreamhack Winter 2008!"

Blev inte riktigt rätt va?

Hehe, sant. Lite kul feltryckning.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

Överklockningsälg FTW!

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Ofta funderat på det där med stölder på DH. Hur ska man göra om man åker dit ensam och behöver sova? Eller blir det att snällt sitta framför skärmen 3 dagar i sträck med ett flak Jolt Cola nära tillhands?

+1
Jag har vilat åkt till dreamhack men hört att det ska vara så jävla många som blir av med saker :/ Så blir lite tveksam.
Nästa år får alla sweclockerare sitta på en egen rad och vakta varandras grejer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Ofta funderat på det där med stölder på DH. Hur ska man göra om man åker dit ensam och behöver sova? Eller blir det att snällt sitta framför skärmen 3 dagar i sträck med ett flak Jolt Cola nära tillhands?

Rekommenderat, samla ihop dig med några fler. Folk åker väl solo men man får nog packa och tänka till så man har alla småsaker med sig om man ska röra på sig.

Det som hände oss var första gången på ett par år. Hur vanligt det egentligen är har jag ingen aning om. Däremot så ska man inte vara naiv. Går vi därifrån ser vi till att någon i umgänget är kvar och kollar platserna, även utifall några suspekta är hos grannen och nosar. Tangentbordet försvann den lilla timmen på natten då ingen av oss var där. Småsaker som webbkamera, hårddisk, ritplatta, mus, whatever ska man nog alltid ta med sig i en väska. Så gör jag varje DH. Surt att det händer men det verkar som om uppfostran har tappats bort i det här landet, att så många i ung ålder är så ruttna.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag var där i somras men ångrar att jag inte åkte dit nu igen:( Har aldrig varit på sweclockersträff heller.

Ska till Dreamhack summer 10, blir det någon swec-träff då kanske?

Permalänk

Var där med ett helt gäng polare. Dock satt inte alla i samma hall.

Får nog lov att säga att det var det tråkigaste DH jag vart på. Vet inte om det är att jag blivit äldre och mognat, var där för två år sedan innan detta.
Tyckte att de krånglade till det med en enda utgång vilket medförde att det var en bit till sovhallen och parkeringen. Det fränaste i år var att få paraa med Kungen från Ensidia och fi hans autograf. Wownörd som man är.

Missade tyvärr SweC-träffen helt då jag inte var på plats i elmia vid rätt tidpunkt (var iväg med polarna och käkade på donken och de sket i att jag ville på träffen) så de seegade så mycket de kunde för att jag inte skulle få komma dit =(

Några av polarna blev av med diverse saker med. Glömde mobilen vid platsen etc när de tog rökpaus. Inte lätt att komma ihåg allt när man inte sovit som man ska.

Stort plus till Dreamstore med då de sålde Fractal Design's 120mm fläktar för 49:- och 92mm för 39:- Löpte på mig ett gäng av dom!

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk

Körde på buntband runt alla sladdar till dator och mus. Såg till att ta med plånbok, mobil etc.
Än så länge är det enda jag blivit av med en Burn på Summer 09, den lämnade jag dock utanför en av E-sport arenorna under DotA finalen, tillsammans med många andra människors drickor, så där får jag nog skylla mig själv.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem

Va fan, kan väll itne vara så svårt att sitta en bit från sin plats och se när någon kommer, och fånga in asset och ta det där ifrån?

Tycker nästan DH borde annordna antal sådana platser så kommer dom ganska snabbt rensa ut packen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Ofta funderat på det där med stölder på DH. Hur ska man göra om man åker dit ensam och behöver sova? Eller blir det att snällt sitta framför skärmen 3 dagar i sträck med ett flak Jolt Cola nära tillhands?

Man kan väl be grannen vakta?

PS bara så du vet så har jolt cola gått i konkurs :(:(:(

Där va en tyst minut på DH

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500k|RAM: Corsair 8gb Vengeance | PSU: Corsair HX650 | MB: P8P67 WS REVOLUTION | GPU: XFX 5870 |Chassi: CM ATCS 840

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
+1
Jag har vilat åkt till dreamhack men hört att det ska vara så jävla många som blir av med saker :/ Så blir lite tveksam.
Nästa år får alla sweclockerare sitta på en egen rad och vakta varandras grejer

Blev själv av med en skärm :/ men det var inte under eventet utan när jag bar ut grejerna så stod skärmen ensam i ca 1 min, sedan var den inte på sin plats längre. blev nästan förvånad att inget blev stulet när jag sov, alla datordelar lämnade jag kvar vid platsen.

Bra förslag, Sweclockers borde ordna en egen rad som de gjorde en gång i Göteborg, skulle varit där om inte jag var för upptagen, endast p.g.a. sweclockers-raden.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SoulShatter
Körde på buntband runt alla sladdar till dator och mus. Såg till att ta med plånbok, mobil etc.

bordsgrannen blev av med sin mus, dock körde han utan buntband. har aldrig blivit av med några prylar jag har buntbandat till överdrift istället...

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Medlem
Citat:

"stridsvagnar och virusprogram visades upp för nyfikna besökare."

Borde det inte vara anti-virusprogram eller liknande? Vem vill ha program med virus?

Annars mycket trevliga bilder! Man blir lite sugen på att dra dit någon gång Tråkigt med stölder och dyl. men buntband verkar funka bra

Permalänk
Proffsmoddare

Min styvson och hans polare var med mig på DH och styvsonens polare fick sin gaming laptop stulen på lördagsmorgonen rent förjävligt. Dock borde ett system kunna införas där varje armband har ett unikt nummer som matchas med en klisterlapp. Man får armbandet sen klistrar man på numret på sin dator/laptop och vid utgången kollas det att numret matchar på så vis kan ingen bara ta en laptop och knalla ut.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olof_nord
bordsgrannen blev av med sin mus, dock körde han utan buntband. har aldrig blivit av med några prylar jag har buntbandat till överdrift istället...

Heh, de stölder som sker verkar udda. De tog min kompis tangentbord men struntade helt i hans Razerhistoria av de dyrare slaget som satt i själva tangentbordet. Buntbanden ska jag ta som tips men även kjedjor och hänglås

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Min styvson och hans polare var med mig på DH och styvsonens polare fick sin gaming laptop stulen på lördagsmorgonen rent förjävligt. Dock borde ett system kunna införas där varje armband har ett unikt nummer som matchas med en klisterlapp. Man får armbandet sen klistrar man på numret på sin dator/laptop och vid utgången kollas det att numret matchar på så vis kan ingen bara ta en laptop och knalla ut.

Den du! RFID kanske? Då kan man sätta lappen någonstans i datorn så blir den svårare att rycka bort dessutom.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/imagebank/200911/Dhw09_29002.jpg
ser ju ut som en skolklass, med några lärare.

Permalänk
Medlem

F*n vad snygg Hellsing motiv det var ingraverat på chassi sidorna!

Permalänk

Tycker vissa bilder ser underbara ut men som sagt har varit där förra året och mycket slösdriveri. Tycker de ska införa att en Hall endast få beträdas av folk över 18år och lite mer vakter som går runt.

Sen tips är ju massa tejp. Hänglås och buntband. ser man en tjuv så bryter man armen på de jävlarna! Hade nästan tag i en som stod och skruvade vid en dator men han sprang rätt snabbt därifrån när ägaren såg det hela. synd bara att de små kräken försvinner in blant alla fjortisar.

Visa signatur

I am Extrazz.