Köp 360 med trasig usb-port

Permalänk
Avstängd

Köp 360 med trasig usb-port

Hej

Köpte igår en xbox 360 från mediamarkt och när jag kom hem och öppna den så märkte jag att USB-porten är förstörd och den har inte nån slags "jumper" så den gör så att man kan stänga den dvs de kan gå in damm där och dylikt. Nu undrar jag; kan jag gå tillbaka till mediamarkt och kräva att min 360 ska bytas ut?

mvh

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan gå tillbaka till Mediamarkt och få maskinen åtgärdad. Om du får en ny eller om du får ditt exemplar lagat är upp till Mediamarkt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd

Ok så alltså jag har rätt att gå tillbaka och kräva att de ska fixa den?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Ja.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte upp till Mediamarkt att bedömma om det är ett allvarligt fel eller ej. Det är felets betydelse för dig som betyder något. Har man husdjur som hårar ner så kan den där luckan visa sig rätt betydelsefull när det gäller att hålla maskinen fri från skräp.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd

Ångerrätt !

Lämna tillbaka och ta en annan.

Permalänk
Avstängd

Tack för alla svar grabbar. åker dit på onsdag då jag inte har tid imorgon.

mvh

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Ångerrätt !

Lämna tillbaka och ta en annan.

Media Markt brukar inte ta tillbaka brutna förpackningar.

Permalänk
Avstängd

Jag borde då få frontpanelen utbytt?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Media Markt brukar inte ta tillbaka brutna förpackningar.

Inte?

Det var lustigt då dom tog emot från mig, en USB minne, SDHC kort och en mus vid olika tillfällen.
Betalade inget avgift heller, som man MÅSTE på Fel-giganten.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Inte?

Det var lustigt då dom tog emot från mig, en USB minne, SDHC kort och en mus vid olika tillfällen.
Betalade inget avgift heller, som man MÅSTE på Fel-giganten.

Kanske beror på viken butik, hur dyra prylar.
Vad menar du med avgifter?
EG tar inga avgifter för att ta tillbaka det du nämner.

Permalänk
Avstängd

Jag vill inte ha hela min 360 utbytt eller returnera den jag vill endast att de lagar usb-porten eller så får de fixa fram en ny frontpanel

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amanito
Nu undrar jag; kan jag gå tillbaka till mediamarkt och kräva att min 360 ska bytas ut?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av amanito
Jag vill inte ha hela min 360 utbytt

Whut?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd

heh blev lite fel

de kmr självklart inte byta ut den då de står "öppet köp gäller inte öppna packet" då jag redan öppnat den går de inte att byta ut den så jag ska antigen få den fixad eller få en ny frontpanel

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Inte?

Det var lustigt då dom tog emot från mig, en USB minne, SDHC kort och en mus vid olika tillfällen.
Betalade inget avgift heller, som man MÅSTE på Fel-giganten.

Inga dyra produkter mao, då kan det ha skett i ren goodwill. Normalt sett tar MediaMarkt inte tillbaka öppnade förpackningar.

TS: Bara att knata dit och be om att få det åtgärdat.

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amanito
Jag vill inte ha hela min 360 utbytt eller returnera den jag vill endast att de lagar usb-porten eller så får de fixa fram en ny frontpanel

Har du råkat pajja den när du skulle öppna för flashning kanske?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd

nej har inte flashat den. Den är helt ny. ska åka dit nu efter jobbet.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Avstängd

Sorry, ingen avgift hos fel-giganten... men det var det när jag sist handlade där, vilket är väldigt länge sedan.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

en uptade från mig då:

åkte till mediamarkt idag och de fick syn på den, utan att fråga eller dylikt så gick hon och bytte ut den, tumme upp för mediamarkt! jag glömde dock att formatera min hdd men de säljer inte den vidare tro? och om de gör de så formaterar dem den?

mvh

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Varför har du grejer på HD'n om du upptäckte direkt att det var fel på USB porten?

Konstigt, minst sagt.

Permalänk

En hund begraven, som vanligt vid denna typ av historier.

Permalänk
Avstängd

Låt oss säga att killen kanske var sugen på att spela lite Så inget fel om han laddat ner lite demos o så, då det ingår 1 månads live på Elite paketet.

Permalänk
Medlem

Ofta du inte tog bort hårddisken innan du lämnade in 360'n?

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amanito
en uptade från mig då:

åkte till mediamarkt idag och de fick syn på den, utan att fråga eller dylikt så gick hon och bytte ut den, tumme upp för mediamarkt! jag glömde dock att formatera min hdd men de säljer inte den vidare tro? och om de gör de så formaterar dem den?

mvh

Haha +10

Vad har du lyckats få in på HDD:n som du inte vill att någon ska få reda på? Jag skulle inte vågat starta burken om jag sett att den varit trasig då det oftast står att man ska returnera vid synliga skador på väldigt många saker xD

Aja, kul att det gick bra iaf

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.