Permalänk
Medlem

Köpa HP eller....?

Är inne på att köpa en ny dator nu. Blir inne på att köpa en, mot vad mina vänner råder mig, att köpa en HP, Pavilion dv7. Då undrar jag, efter att ha hört en massa skit om HP. Hur opålitliga och förädiska är HP:s datorer?

En annan fråga gällande processorn. Hur stor skillnad är det när det gäller spel som Dawn of War och CoD MW att köra med en 2,26 GHz och en 2,56 GHz

//Emil

Permalänk
Medlem

Jag undrar seriöst om min HP blev tappad som liten.

Tolka det som du vill, har svårt att se att jag skaffar hp igen.

Permalänk
Medlem

Tycker HP gör OK bärbara, bara man slänger ut det förinstallerade OS och lägger dit en vanlig standard Win 7 tex, på tok för mycket blootware annars.

Sen angående CPU så visst är väl en snabbare CPU att föredra, men jämför inte med GHz om det inte i övrigt är identiska CPU.
För dom flesta spel har GPU större betydelse också.
En jättesnabb CPU med ett sunkigt grafikort gör ingen spelare glad, men tvärtom kan funka.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Hp=ingen bra idé. Jag har en hp, när den börja strula var jag inte i Sverige och kontaktade deras kundsupport som sa att det inte var några problem var bara att lämna in den när jag kom hem. Sagt och gjort gick jag och lämna in den, men trots att jag hade både kvittot och det email de skicka mig vägra de.
Utöver det är min dator alltid så varm att man nästan bränner sig och nu (datorn är strax över 2 år gammal) har hårddisken börjat skramla nu och då och processorfläkten går 150% så fort man sätter på datorn vilket suger ganska hårt om man vill se på en film eller jobba för det stör ganska ordentligt.
Jag vet dessutom att jag inte är ensam om att hp krånglar. Ett annat problem som är ganska vanligt är att hp älskar att ha olika program för allt. Ett program för mousepaden, ett för tangentbordet, tre för säkerhet osv. Alla dessa program har dessutom egna uppdateringsprogram.
Till skillnad från andra datortillverkare måste man dessutom installera alla saker du köper till datorn även om de är av samma märke vilket är irriterade i med att du då får ytterligare ett program som ska uppdatera sig själv...
Dina vänner är smarta, lyssna på dem....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loveb
Hp=ingen bra idé. Jag har en hp, när den börja strula var jag inte i Sverige och kontaktade deras kundsupport som sa att det inte var några problem var bara att lämna in den när jag kom hem. Sagt och gjort gick jag och lämna in den, men trots att jag hade både kvittot och det email de skicka mig vägra de.
Utöver det är min dator alltid så varm att man nästan bränner sig och nu (datorn är strax över 2 år gammal) har hårddisken börjat skramla nu och då och processorfläkten går 150% så fort man sätter på datorn vilket suger ganska hårt om man vill se på en film eller jobba för det stör ganska ordentligt.
Jag vet dessutom att jag inte är ensam om att hp krånglar. Ett annat problem som är ganska vanligt är att hp älskar att ha olika program för allt. Ett program för mousepaden, ett för tangentbordet, tre för säkerhet osv. Alla dessa program har dessutom egna uppdateringsprogram.
Till skillnad från andra datortillverkare måste man dessutom installera alla saker du köper till datorn även om de är av samma märke vilket är irriterade i med att du då får ytterligare ett program som ska uppdatera sig själv...
Dina vänner är smarta, lyssna på dem....

Det där är ett ganska vanligt förekommande fel när datorn är full av damm
HP håller enligt mig en fin kvalite.

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loveb
Hp=ingen bra idé. Jag har en hp, när den börja strula var jag inte i Sverige och kontaktade deras kundsupport som sa att det inte var några problem var bara att lämna in den när jag kom hem. Sagt och gjort gick jag och lämna in den, men trots att jag hade både kvittot och det email de skicka mig vägra de.
Utöver det är min dator alltid så varm att man nästan bränner sig och nu (datorn är strax över 2 år gammal) har hårddisken börjat skramla nu och då och processorfläkten går 150% så fort man sätter på datorn vilket suger ganska hårt om man vill se på en film eller jobba för det stör ganska ordentligt.
Jag vet dessutom att jag inte är ensam om att hp krånglar. Ett annat problem som är ganska vanligt är att hp älskar att ha olika program för allt. Ett program för mousepaden, ett för tangentbordet, tre för säkerhet osv. Alla dessa program har dessutom egna uppdateringsprogram.
Till skillnad från andra datortillverkare måste man dessutom installera alla saker du köper till datorn även om de är av samma märke vilket är irriterade i med att du då får ytterligare ett program som ska uppdatera sig själv...
Dina vänner är smarta, lyssna på dem....

Om den blir så varm -har du provat att blåsa rent med lite tryckluft?

Permalänk

Köp inte HP seriöst. Mina sämsta spenderade 8000 kr någonsin. Pungade ut en hel del pengar på min laptop och redan efter ett år är nästan allt riktigt slitet eller helt trasigt TROTS att den nästan är använd som en stationär dator.

Lockas inte av deras design och relativt bra pris som jag gjorde. Jag ångrar mig rejält i alla fall. Lyssna på dina vänner

Permalänk
Medlem

Jag har 2st hp datorer de funkar klockrent.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Avstängd

Min HP laptop är skräp.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Skulle jag köpt en billig budgetdator som den jag har ungefär (HP615)Då hade jag köpt HP Men skulle jag köpt en bättre för mera pengar hade jag valt ett annat märke Troligtvis Asus

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Jag har två stycken själv, fungerar klockrent. Använt dom hårt i två respektive tre år nu. Så jag kan inte klaga på dom

Permalänk
Medlem

Så länge de har som motto att kunden har alltid fel tänkte jag inte köpa nåt från dem.. dvs aldrig.

Nu har de ju börjat även låsa in sina CPUer ner på vissa steppings så att de kan sälja själv reservdelar 400% dyrare än vad marknadspriset egentligen är.

Permalänk
Medlem

Tycker deras support är under all kritik iaf.

Har en 4 veckor gammal HP bärbar som hårddisken pajade på för 3 veckor sen. Ringde och bad att få en ny på garanti. Visst det var inget problem. Om den behagar komma då.

3 veckor för att skicka en hårddisk. E det normalt eller?

Har ringt flera gånger till dom och undrat var min hårddisk är. Det enda dom säger är att den är beställd och skickad. Vänta ett par dagar till. *suck*

Men den veckan som datorn fungerade var jag supernöjd med den iaf.

Självklart blev det en format och in med Win7 direkt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamre
Tycker deras support är under all kritik iaf.

Jag ringde till HP för en vecka sen Killen jag pratade med var jättetrevlig och skulle skicka mej en ny W7 skiva inte behövde jag sitta i nån telefonkö heller Men jag kanske hade tur

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Jag ringde till HP för en vecka sen Killen jag pratade med var jättetrevlig och skulle skicka mej en ny W7 skiva inte behövde jag sitta i nån telefonkö heller Men jag kanske hade tur

Nej kö brukar det inte vara. Det är väldigt bra.
Men dom verkar ha massa olika system.

Jag skulle få återställningsskivor och en ny hårddisk. Då var supportkillen tvungen att använda 2 olika ordersystem.

Dom gångerna jag har ringt och undrat var min hårddisk är nånstans så har det tagit ca 15 minuter för supportkillen att kolla i sina system.

Permalänk
Medlem

Värt att nämna är väl att HP har dels konsumentserier och dels företagsserier av laptops. Företagsserierna brukar vara mindre bloatade från start och ha allmänt bättre kvalitet, jag skulle dock hålla mig borta från HP ändå.

Permalänk
Medlem

har haft 3 laptops, 2 funkar perfekt men den tredje har reäla problem med flätten/värme

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu