Många nöjda med Windows 7

Permalänk
Melding Plague

Många nöjda med Windows 7

Microsoft ser ut att ha lyckats med det nya operativsystemet Windows 7. Enligt en undersökning är de flesta användare som uppgraderat mycket nöjda.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sorry men jag förstår verkligen inte varför man tycker 7 e bättre en XP.
För mina behov är det fortfarande XP som gäller.

Om ni inte håller med mig kan ni rada upp saker som e bättre?

Mvh

Permalänk
Medlem

Egentligen ingen nyhet, det var givet att det skulle bli bra efter floppen med Vista. Och gamla XP kan inte vara kvar 4ever liksom. Finns inget som faktiskt är bättre med XP.
Sitter fortfarande med en stabil BETA build:7100.

Inte orkat slänga in min riktiga version...

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt nöjd med w7
Funkar smärtfritt så

Permalänk
Hedersmedlem

Jag läste undersökningen igår, och det mest intressanta är i min mening när användarna ombeds jämföra Windows 7 med andra operativsytem:

- mot MacOS anser 1/3 att Windows 7 är bättre, 1/3 att de är mer eller mindre likvärdiga och den sista 1/3 att Windows 7 är sämre eller avsevärt sämre än MacOS

- mot Linux anser 2/3 att Windows 7 är bättre, av den sista 1/3 anser lite över hälften att de är mer eller mindre likvärdiga och den sista andelen att det är sämre eller avsevärt sämre än Linux

Jag tycker att det är intressant eftersom det statistiskt kan indikera att en stor förändring i synen på operativsystem bland användare skett. Överlag tycker jag det är hälsosamt för konkurrensen att inget operativsystem har totalt övertag. Än om 2/3 anser Windows 7 bättre än Linux är det ändå anmärkningsvärt att 1/3 inte gör det, speciellt med tanke på det marknadsföringsunderläge Linux har. Än om MacOS inte har större marknadsandel är deras varumärke bevisligen etablerat hos datoranvändare.

Permalänk
Medlem

Win 7 rullar på som riktigt varm smör

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag uppgraderade från XP och jag måste säga att jag är mycket nöjd med Win 7. De enda problemen jag har stött på är kompatibilitet med äldre program, men i många fall beror det på att jag använder 64-bitars versionen och för det mesta går det att fixa.

Permalänk
Medlem

Har bara haft 2 problem sen ja uppgradera till win7 ultimate retailversionen. Spotify krångla lite och drivarna till nätverskkortet ville inte installeras men de är löst nu. Så nu rullar burken på som aldrig förr.:up:

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk

sitter på w7 ultimate och jag är helnöjd!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Tycker windows 7 rullar fint som bara den.

Permalänk
Medlem

Sitter på Windows 7 Ultimate x64 och är riktigt nöjd, allt fungerar och har ännu inte haft några som helst problem, snyggt är det också.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Sökfunktionen i Win7 är en klar besvikelse.
Därtill har jag stora problem med SPDIF med mitt X-fi XtremeGamer kort. Gick tillbaka till Vista då vare sig M$ eller Creative Labs kunde komma med någon lösning på problemet.
Det känns som Win7 är en barnvariant av Vista. Allt är förenklat och det passar inte mig. Jag föredrar att ha koll på mitt OS, veta vilken specifik funktion som styr vad osv. Nu känns det som jag måste gå igenom en rad onödiga extraklick innan jag finner vad jag söker.
Eller så är det som med Vista från XP. Hatar det de första månaderna, nu förstår jag inte hur folk bara överlevt med XP!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Har inte haft ett problem med win 7.

Permalänk
Medlem

Gah, väntar fortfarande att sur-folket på högskolan i Skövde skall ge tillbaka behörigheten till msdnaa... Märkligt att man inte har tillgång när man pluggar informationssystemutveckling.

Nån som vet hur det funkar, betalar högskolorna något? Förstår inte riktigt vad problemet är...

Provade betan på en virtuell maskin och det verkar trevligt!

Hade hoppats att just spdif/digitalt ljud skulle fungera bättre - som enligt mig inte funkade bra i Vista - men enligt inlägget ovan verkar det ju inte så. Men kan vara SBS också (tänker på mig själv då).

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Inaktiv

Jag är toknöjd med Windows 7. Det första operativsystem jag köpt och älskar det verkligen. Fick XP med en gammal jobbdator, Vista med nuvarande datorn med inget slår Windows 7. Det ända jag ångrar är att jag köpte Windows 7 med mina 8gb RAM. Störigt att det finns så mycket kompatibilitetsproblem med 64-bits versioner fortfarande.

Något jag aldrig har förstått är varför en 32-bits version inte stödjer mer än 3,25gb ram...någon som orkar förklara varför?

P&K

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasting
Sorry men jag förstår verkligen inte varför man tycker 7 e bättre en XP.
För mina behov är det fortfarande XP som gäller.

Om ni inte håller med mig kan ni rada upp saker som e bättre?

Mvh

Anledningen att jag faktiskt köpt Win 7 Home Full (2 ex t.o.m) är:

1. Det täcker mina behov.
2. Det funkar.
3. Det är enkelt (det är ju microsoft så det kunde man räkna med innan release...)
4. Priset, det är en relativt vettig prislapp på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Segas
Jag är toknöjd med Windows 7. Det första operativsystem jag köpt och älskar det verkligen. Fick XP med en gammal jobbdator, Vista med nuvarande datorn med inget slår Windows 7. Det ända jag ångrar är att jag köpte Windows 7 med mina 8gb RAM. Störigt att det finns så mycket kompatibilitetsproblem med 64-bits versioner fortfarande.

Något jag aldrig har förstått är varför en 32-bits version inte stödjer mer än 3,25gb ram...någon som orkar förklara varför?

P&K

Ett 32-bitars system klarar av att addressera 2^32 bytes, 4GB. I denna addressrymd ska ALLT i datorn som har en minnesaddress rymmas. Dvs även t.ex. grafik minne. När övrig hårdvara reserverat vad dem behöver så får RAM-minnet resten, som i ditt fall bara var 3.25GB.

Permalänk
Avstängd

Kör Win7 x64 och inga problem alls

Allt fungerar fint fint..

Underbart hur alla spel liksom bara flyter på (Iallafall på min burk)

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Är grymt nöjd över Windows 7 x64 Ultimate!

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Gått över från XP Professional x64 till Windows 2008 Server Standard R2 x64 (Windows 7 fast server) på min arbetsdator då jag använder mig av lite diverse server verktyg.

Har väl fungerat helt okej. Flyter fint, startar snabbare än XP, fräscht utförande (särskilt förtjust i Aero Peak) men har haft mindre kompabilitetsproblem med drivrutiner och äldre program.

Permalänk
Medlem

Bara en sak som inte funkar här i Win 7 x64, men den funkar i XP mode, så det är inget problem. Enda dåliga saken bortsett från det är att man inte kan automounta USB-saker när XP-mode startas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasting
Sorry men jag förstår verkligen inte varför man tycker 7 e bättre en XP.
För mina behov är det fortfarande XP som gäller.

Om ni inte håller med mig kan ni rada upp saker som e bättre?

Mvh

Massvis med nyheter. Nu vet jag inte om du spelar spel osv men t ex har du ju inte nyare versioner än DirectX 9 i XP. Tycker det grafiska gränssnittet är roligare också, speciellt med Aero så att det är accelererat.

Är mycket annat "under huven" som skiljer sig också, till det bättre.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Fick Win7 Pro av skolan, helnöjd.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem

Gillar W7 sjukt mycket, fick det av skolan i går. Så nu behöver man inte köra "FUL" version längre

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Avstängd

Vill med ha W7 men har inte råd ännu

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Jag sörjer att det går bra för Win 7. Visst är det ett bra system, men MS monopol är jag oroad över. Desto fler som använder windows gör att MS-skatten på nya datorer inte lär försvinna på länge. Hoppas fler snarast börjar inse Linux storhet.

Tyvärr tror jag inte Googles nya OS kommer ändra på den saken, för det verkar helt ointressant.

Permalänk
Medlem

Har kör W7 i över ett år nu, på båda mina datorer, inga problem alls. Är skitnöjd, mycket fräschare än XP.

Kör en köpt professional 64-bit på ena och RC 32-bit på den andra. Den får ingen köpt licens förrän RC slutar funka, då blir det nog home premium. Den gamla skiten förtjänar inte bättre

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Jag är en av dom som är mycket nöjd, äntligen har dom lyckats göra en bra system.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Helt sjukt nöjd. Använt Win7 sen beta.
Kör Windows 7 Ultimate på alla maskiner.
Inte ett enda problem har jag haft.

Way to go, Microsoft!

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Inaktiv

Den hanterar resurser bättre än ngn tidigare windows so ja den är klart bättre. Dock är fördumningen irriterande bortom all fattning. All automatik runt nätverket och på andra ställen (ljud inställningar) sabbar bara.

De borde ha en version för folk som inte kan ngt och en professional version för de av oss som vet vad vi vill ha.