Dirt 2 demo med DirectX 11 ute nu

Permalänk
Melding Plague

Dirt 2 demo med DirectX 11 ute nu

Codemasters rallyspel Dirt 2 är nu släppt i demoversion med stöd för DirectX 11.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gneh, kul för de som faktiskt har fått sitt grafikkort kanske?

Permalänk

Grymt snyggt ! blir att ladda ner det dirr !

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

funkar det med grafikkort som inte är dx11 kompatibla också?

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem

självklart funkar det med äldre kort , om du tänker 2 sekunder så inser du att det skulle vara helt sjukt att försöka sälja en produkt som bara 0,02% av världens befolkning kan spela

jäkla timing från komplett också , de fick in ett 5850 som jag gick och hämtade idag , passande till demot

innan folk blir sura för att de inte fått sina , det var ett asus 5850 som jag beställde redan 2009-10-11

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Fult gräs, kass fysik, dålig dx11 utalisering.

Permalänk

Tar tid för mig att tanka :/

Permalänk

Helt okey fast tyckte in om de där hjulsåpåren som man såg komma och gå på grusvägen.. borde vara ett mer enhetligt mönster de kör efter.

Även en del buskar o nått staket gick igenom motorhuven.. men men säkert inte klart

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Digging the wiz
Fult gräs, kass fysik, dålig dx11 utalisering.

Gör det bättre själv?

Det kanske blir bättre efter lansering, inte vet jag.

Jag tycker det ser rätt skönt ut. Får utforska det när jag inte har så mycket att göra i skolan.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Gör det bättre själv?

+10

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Alltså fyfan vad menyn laggar inne i spelet, men när man är utanför trailern eller kör ett race så flyter det hur bra som helst.

Borde de inte optimera det lite mer? ^^ Blir snart galet haha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Digging the wiz
Fult gräs, kass fysik, dålig dx11 utalisering.

Fjant, gör det själv då som EoZ skrev.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk

Demot är sjukt najs, fast när man är inne i husvagnen så är de världens fps drop, men när jag kommer ut så flyter det på.

Det är väl nåt fel med demot, annars är spelet sjukt najs 11/10!!

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk

Ken Blocks bil?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Hedersmedlem

ska testa demot på mitt 4850. Undra hur de ser ut

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Fjant, gör det själv då som EoZ skrev.

Eh.. så man får bara kritisera saker om man kan erbjuda någon slags förbättring? Låter som en mörk framtid för yrkeskritiker inom alla branscher.. tycker nog snarare det är du som hör hemma bland fjantarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Fjant, gör det själv då som EoZ skrev.

Vaddå fjant? Han har ju helt rätt i det han säger/skriver.
Speciellt DX11 användningen i Dirt2 är långt under mål.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ljuglampa
Eh.. så man får bara kritisera saker om man kan erbjuda någon slags förbättring? Låter som en mörk framtid för yrkeskritiker inom alla branscher.. tycker nog snarare det är du som hör hemma bland fjantarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Vaddå fjant? Han har ju helt rätt i det han säger/skriver.
Speciellt DX11 användningen i Dirt2 är långt under mål.

Tack, ja dom har ju inte ansträngt sig så jätte mycket, men det har dom ju inte gjort med dom senaste 4? spelen heller...
Vi snackar ju om codemasters.

Tesselation har dom på flaggan där den inte behövs, snygga flaggor har ju kunnat göras i över 10 år nu.

Vart tesselation skulle behövas är ju på bergen, vägen bilarna och publiken först, sedan kan men ju undra varför dom inte utnyttjar dx11 fysik stöd och anpassar spelet för quadcores men det är ju en annan historia.

Och vem vill ha platt sprite gräs nu när dx11 korten klarar instancing mm.
och röken efter bilarna är inte ens volymetrisk vilket dx11 också har stöd för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
självklart funkar det med äldre kort , om du tänker 2 sekunder så inser du att det skulle vara helt sjukt att försöka sälja en produkt som bara 0,02% av världens befolkning kan spela

jäkla timing från komplett också , de fick in ett 5850 som jag gick och hämtade idag , passande till demot

innan folk blir sura för att de inte fått sina , det var ett asus 5850 som jag beställde redan 2009-10-11

120 miljoner personer har ett dx11 kort? haha

känner mig utstött

Permalänk
Medlem

Ljudet verkar inte vara en höjdare och i rally/racing spel tycker jag ljudet brukar vara en rätt stor del av känslan.
Inte nog med att motor ljudet fick mig att tänka super nes(ok liten överdrift), det hjälpte antagligen till med att få mig att tänka på typ en båt som sladdar omkring på vatten, ser(och/eller låter) svampigt ut på något sätt. Men är möjligt att det är kanonkänsla när man lirar, klickade bara igenom ett gäng youtube videos, gamla sega rally ser nog inte så hett ut heller på video även om det hade skön känsla när man lirade.

Permalänk
Medlem

Fungerar då fint på mitt HD4890 i upplösning 1920x1080. Orkade inte vänta på HD5850 så köpte mig ett HD4890 för ett tag sen.
Skönt att lira med Logitech Driving Force GT

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
120 miljoner personer har ett dx11 kort? haha

känner mig utstött

Oj, 600 miljarder människor på jorden, det gick snabbt...

(0.02% av 6 miljarder är 1.2 miljoner, antagligen inte helt galet om man räknar med 57-serien )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Digging the wiz
...sedan kan men ju undra varför dom inte utnyttjar dx11 fysik stöd och anpassar spelet för quadcores men det är ju en annan historia.

För att DX11 inte har fysikstöd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HRN
För att DX11 inte har fysikstöd?

Ehm..? har inte DX11 fysikstöd alltså..? Stödjer det inte Open CL heller?

För övrigt måste jag säga att jag stör mig så sjukt grovt på när utvecklare främjar de j*vla jänkarna genom att släppa demot nästan två veckor tidigare där än här (och säkert gör likadant med retail-utgåvan). Det finns verkligen inga ursäkter i form av strulande teknik eller annat utan det är helt enkelt ren skär arrogans mot resten av världen och det enda det leder till är piratkopiering och i fall som det här är jag faktiskt väldigt för piraterna...
Sen verkar ju spelet tyvärr nice, det märks att Codemasters kan sina saker..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
Oj, 600 miljarder människor på jorden, det gick snabbt...

(0.02% av 6 miljarder är 1.2 miljoner, antagligen inte helt galet om man räknar med 57-serien )

jo , möjligtvis en 0a till på %, men det är inte så noga

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Ehm..? har inte DX11 fysikstöd alltså..? Stödjer det inte Open CL heller?

Nope. DX11 har DirectCompute vilket är motsvarigheten till tex CUDA och OpenCL. Det är tre olika APIn med samma syfte. DC gör det möjligt att lägga flyttalsberäkningar på GPUn men innehåller inga specifika fysikbibliotek.

Så att säga bara för att DX11 eller OpenCL existerar så finns det automatiskt fysikstöd är lite felaktigt, det behövs även ett fysikbibliotek. Antingen ett egentillverkat eller något av de befintliga och i dagsläget är det nog PhysX som ligger längst fram. Bullit verkar vara på gång på OpenCL och jag hoppas att man får se lite tech-demos av dem snart. Havok verkar det vara lite oklart med hur det går, Intel verkade väl inte vara så intresserade av att låta AMD porta det till OpenCL? Teoretiskt borde det inte heller vara svårt att porta PhysX till OpenCL, och inte omöjligt att porta till DC

Permalänk
Medlem

DX11, DirectCompute, OpenCL betyder inte att fysik stöd finns utan att det finns ett api som kan användas för att utveckla fysikfunktioner. I PhysX finns fysik funktionerna redan färdiga.
Får hoppas på att Intel släpper greppet om Havok så att fysikfunktionerna kan portas till OpenCL

Permalänk
Medlem

Tråkigt spel imo. Bilspel till amiga och pc 90 tal, där har vi spelglädje i bilspelen

Permalänk

Laggar väldigt mycket i menyerna , men i själva spelet går de väldigt snabbt. ;P

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Jäklar vilken fps drop dx11 ger, synd att de inte lyckats bättre... bit-tech har bench på det... har för mig runt 20 fps för i princip obefintlig (omärkbar) ökning av snygghet