Permalänk

Hur hittade du till Sweclockers?

Jag är lite nyfiken på hur ni hittade till sweclockers, mins ni det?

EDIT: Lägger till att du gärna får skriva vad på swecklockers som du då tyckte var mest intressant/fångade din uppmärksamhet.

Själv läste jag en artikel i PC För Alla nån gång 2001 om överklockning och "extrem kylning" vilket jag fastnade för direkt. I artikeln tog de upp Sweclockers och adressen fans med. På den vägen är det.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Det minns jag tydligt, Började El-Programmet på gymnasiet 2001, fick där reda på att det fanns en mindre värld av människor som ändrade utseendet på datorerna fysiskt. Vart nyfiken och fick adressen av en klasskamrat, sen så satt man i rävsaxen.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Fick adressen av en kompis nån gång 2007 tror jag, brydde mig inte så mycket om de men en kväll när jag hade absolut inget att göra så gick jag in och kollade i galleriet och forumet, sen blev det att man reggade sig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag letade recensioner på ett barebone-chassi... Shuttle någonting?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg, var på nått lan när jag gick i sjuan eller åttan.
Och morsan ville ha hjälp med sin mobil, och en polare sa att jag skulle kolla på sweclockers!
Efter det är jag fast

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Använde det som standard ställe för att ladda ner nya drivutiner till grafikortet nån gång 2002 alltså innan den där tjänsten försvann, men men då var jag typ 13 så jag orkade inte registrera mig...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Någon msn kontakt tipsade mig har jag för mig. kommer inte ihåg vem och om jag ens har kvar han elelr om han är i livet. vad det var för dum fråga vet jag inte häller.. troligen något om köp av dator

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag hamnade här efter lite googlande. Minns inte om jag tog nån omväg via nordichardware först.

Permalänk
Medlem

Jag tror också jag kan ha tagit en omväg via NH
Minns inte så bra, åren har gått fort.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag googlade alltid fram lösningar på mina problem så jämt och ständigt blev jag länkad hit. "Jaja, då blir jag väl medlem då" tänkte jag.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hittade sweclockers genom en klasspolare när man gick på tumba gymnasium:)

Efter några veckor så anslöt man sig och blev medlem.

Permalänk

En klasskompis brukade sitta på swec och skickade länkar, det var väl runt 00 tror jag. Orkade inte registrera mig förrän efter att ign.com började ta betalt för sin forumstjänst.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Tror jag hittade hit efter lite googlande. Tyckte det var ett trevlig forum och registrerade mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Var någon gång i slutet på 2001 som jag skulle köpa mig en dator, och fann SweClockers via en recension på ett moderkort vid namn EPoX 8KHA+. Recensionen i fråga: http://web.archive.org/web/20011019095929/www.sweclockers.com...

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Någon MSN-kontakt som länkade till galleriet... har jag för mig.. fast jag har också för mig att jag redan varit inne i forumet mycket innan, men missat galleriet. Oavsett så var det galleriet som var pricken över i't, och jag reggade mig då iaf.

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Jag hängde på debatt.passagen.se och fick höra talas om bl.a. sweclockers. Det dröjde dock ett bra tag innan jag registrerade mig och jag var väldigt passiv i början, då jag hängde på andra forum som xbox-se etc, men när denna lades ner övergick jag till sweclockers. Jag känner igen flera medlemmar och nej mitt nickname var ett annat där.

Det jag gillade var layouten, forumsstilen och medlemmarna. De andra datorforumen intresserar mig inte, förutom flashback ibland.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd

Jag hade byggt ihop min första dator. Något år senare när jag bytte kylare på 9800 pro och sabbade det var det dags för uppgradering, då hamnade jag här.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Troligen genom någon sökmotor eller något ... Snart nio år sedan, så minnet har hunnit svika mig.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Silentwhisper hade ju de bästa filerna. Klart man gick med.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Var någon gång i slutet på 2001 som jag skulle köpa mig en dator, och fann SweClockers via en recension på ett moderkort vid namn EPoX 8KHA+. Recensionen i fråga: http://web.archive.org/web/20011019095929/www.sweclockers.com...

Kommer inte ihåg hur jag hamna här men den där artikeln ger mig ett svagt minne av att jag skulle ha läst den. Vet iaf att även jag sökte recensioner på detta moderkort, som jag förövrigt även köpte på grund av recensioner.

Kan mycket möjligt varit denna recension som även tog mig hit.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Måste ha varit 2003 eller 2004. Började intressera mig av att överklocka processor/grafikkort. Kommer inte ihåg hur jag hittade sidan, men vet att det blev min startsida nästan direkt. Reggade mig väl 04 eller 05 med namnet "Shadowhunter-DAK-" eller nåt i den stilen.

Sedan blev det ett uppehåll. 07 skapades detta kontot och jag var tillbaka på swec. (Hade då glömt av mitt förra konto. Kom att tänka på det häromdagen!).
Försökte komma på lösenord, men gick ingen vidare.

Så jag har tydligen dubbla konton! Fan vad busig man är ;). Kan dock inte göra så mycket åt saken utan mitt gamlas lösenord.

Permalänk
Hedersmedlem

Antingen via google eller nordic hardware som vissa andra..

Kunde läsa en del intressanta diskussioner och blev kär direkt.

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte riktigt ihåg, det var genom en kompis redan på den blå tiden, läste mest till en början så det tog ett tag innan man reggade sig.

Sen har det varit lite till och från senaste åren, som mest frekvent innan ÖÄ stängde ner.

Permalänk
Medlem

En kompis på högskolan tipsade mig runt 2002... tog ju inte lång tid innan man satt här varje dag

Permalänk

En bekant trollade här, för några år sedan. Jag kollade in sidan lite då och då efter åren. "Seriös" och återkommande blev jag inte förens några månader efter det att jag skapat det här kontot (jag besöker nästan uteslutande övriga ämnen, men brukar läsa alla nyheter).

Kommer ihåg när en bekant försökte håna mig när jag besökte sweclockers: "Men... det är ju såndär överklockning, det är ju JÄTTESVÅRT!"
(Jag har aldrig varit särskilt intresserad av överklockning. Underklockning är tuffare).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Funderade på att överklocka datorn och en klasskamrat tipsade om Swec, hjälpte mycket faktiskt och då var man fast här

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Jag ramlade in via nån länk från daft.t.se för många många år sedan

Visa signatur

"?"

Permalänk
Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Var någon gång i slutet på 2001 som jag skulle köpa mig en dator, och fann SweClockers via en recension på ett moderkort vid namn EPoX 8KHA+. Recensionen i fråga: http://web.archive.org/web/20011019095929/www.sweclockers.com...

Ungefär samma tid som mig, även det moderkortet jag läste om och skaffa då
Minns inte riktigt, men tror att eftersom ja på den tiden jobbade lite på NH
så hitta ja väll till sweclockers ganska fort med, + quaknet hjälpte lite via #sweclockers som ja blev tipsad om.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Sökte efter något på google och hittade denna tråd. Sedan satt jag och läste den i ett bra tag. Tror jag registrerade mig för att skriva om mitt misstag jag gjort "för inte så länge sedan". Var förövrigt att pilla (och slå om) den röda switchen på baksidan av datorn..

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=1...

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place