Grönt HD 5750 från Powercolor

Permalänk
Melding Plague

Grönt HD 5750 från Powercolor

Tillverkaren Powercolor satsar på låg energiförbrukning med nytt Radeon HD 5750.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske istället för ett 5670? Gillar ingen pcie-power... cablegami blir lätt.

Permalänk
Hedersmedlem

När jag först läste nyheten, tänkte jag Grönt?? vadå lanserar Nvidia ett 5750? Men sen fattade jag att det var energisnålt
Det är bra att företagen tänker energisnålt för de som inte behöver mer power, Så slipper vår planet lida i onödan.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Fermi?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Fermi?

??

Permalänk
Medlem

Om det är grönt är det troligtvis så energisnålt att det är passivt, perfekt för htpc. Tror jag ska investera i ett sådant om priset blir bra och prestandan inte är för låg i förhållande till det vanliga 5750.

Permalänk
Medlem

Ett potentiellt HTPC kort. Hoppas man inte sänkt klockfrekvenserna.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk

Är inte Hd5750 riktigt strömsnålt redan? Fast det klart, använder man kortet i LOAD mycket så visst. Men det gör väl ändå inte HTPC-ägare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Är inte Hd5750 riktigt strömsnålt redan? Fast det klart, använder man kortet i LOAD mycket så visst. Men det gör väl ändå inte HTPC-ägare?

Det gör vi visst Vi spelar ut spel som COD MW2 o Crysis som alla andra

Permalänk
Medlem

Troligen har det bara en heatsink och ingen fläkt, precis som alla andra "Go Green"-kort de släppt. Men man kan ju inte vara hundra på det iofs.

Visa signatur

Tiden uppenbarar allt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kame_boy
Det gör vi visst Vi spelar ut spel som COD MW2 o Crysis som alla andra

Jaha, jag trodde ni var av en väldigt speciell art Men fortfarande det enda som har sänkts är load-strömförbrukningen och då är det väl egentligen de som spelar mycket som borde bry sig. (Ok jag vet inget om idle-strömförbrukningen men den är ju på 0,00001W redan lol)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Jaha, jag trodde ni var av en väldigt speciell art Men fortfarande det enda som har sänkts är load-strömförbrukningen och då är det väl egentligen de som spelar mycket som borde bry sig. (Ok jag vet inget om idle-strömförbrukningen men den är ju på 0,00001W redan lol)

Vet inte hur det är med 5750 men 48xx förbrukar rejält med ström i idle.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Vet inte hur det är med 5750 men 48xx förbrukar rejält med ström i idle.

Men det gör inte HD5xxx.
http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6203&page=12

Permalänk

5750 är ett bra budget alternativ, inte det billigaste men prestanda som 4850 och DX11 stöd, funderat på 2st i crossfire

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Får nog beställa hem ett sådant kort och testa.
Därefter får jag skaffa ett Nvidia Fermi, men det hela börjar ju bli ett fiasko, nu har det börjat ryktas om att det kommer att dyka upp i Aprill..Orkar f*n inte vänta

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Heter kortet 5750 så lär det inte dra mindre energi än något annat kort, om man inte gjort någon grov omdesign alt bara ändrat bioset så det klockar ner kortet lägre i 2D-läge. För ska man få det att dra mindre energi så är det väl lägre klock som gäller om man inte gör processorn med en mindre tillverkingsteknik (** nm). Klockar dom det lägre är det ju inte ett 5750 utan nåt annat, typ ett 5730 eller likande. O klockar man ner det - då kan man ju lika gärna köpa modellen under ändå.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Ingenjör hit å ingenjör dit i alla nyheter. Får ni pröjs från tekniska högskolor för att promota yrket?

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.