BMW-chassi betydligt dyrare än förväntat

Permalänk
Melding Plague

BMW-chassi betydligt dyrare än förväntat

Thermaltake Level 10 kallas en datorlåda som designats av BMW Designworks. Den amerikanska datorbutiken Newegg inleder säljstarten med ett betydligt högre pris än vad som tidigare uppgivits.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mycket pengar för ett chassi! Men sen är det också ett unikt chassi vilket ofta gör att priset klättrar såklart.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

hahahaha 7papp för ett asfult värdelöst chassi. ok.. nice.

man måste ju vara inbiten BWM älskare för att ens tänka tanken att köpa det. o.O

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Undra hur det presterar med den unika designen = )

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

öö ... dessa är sånna som står i centralen på "skynet" , efter att terminatorerna har tagit över värden

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk

HAhahah!!! 7000:- för det skräpet! Det är ju lyteskomik för fasiken!!

Här har du en låda för 329:- som är snyggare och mera ändamålsenlig!

http://www.aceofsweden.com/media/catalog/product/cache/1/imag...

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ber
öö ... dessa är sånna som står i centralen på "skynet" , efter att terminatorerna har tagit över värden

im with you!

OnT: chassit var inte alls snyggt enligt min mening, men vore ju kul om någon faktiskt köpte det och drog upp ett galleri här på sweclockers

eller om sweclockers rent av får ett exemplar att visa upp!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Avstängd

det kostade kanske mer att tillverka än beräknat......

Permalänk

det blir nog att köpa såna till hela familjen!
eller varför inte till hela släkten i julklapp!?

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Visst är design kul men inte skulle jag betala 850$ för det...

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

bra att det kommer annorlunda chassin vissa bryr sig mer om utseendet är prestandan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
det kostade kanske mer att tillverka än beräknat......

Mmm 900% mer... de glömde av ca 90% av parametrarna för att räkna ut hur mycket det skulle kosta.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

dyrt men fan va snicee Roligt att man sett liknande designer innan men kul o se vilken kabeldragning man kan göra i ett sånt chassi

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk
Medlem

Snuskigt snygg, i vilket fall!

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk

HAHAHA ja jävlar 7000kr för ett chassi det var en del xD underbart

Permalänk
Musikälskare

Har man pengar så varför inte? Inte för jag har det ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag gillar det, mycket snyggt.

Inte för att jag har råd, men får beundra det på bild istället.

Permalänk
Inaktiv

Så vad är det som motiverar det höga priset? Besvärlig monteringsprocess? Val av material? Betala utgifterna för design och produktion, eller kanske BMW?

TT 10 verkar ju inte heller vara bättre på något område än något annat chassi. ~7000:- för design och inget annat känns lite som storhetsvansinne.

Permalänk
Medlem

Hade gärna haft ett sådant chassi, då det är väldigt unikt och mer en designpryl än just ett chassi.
Hade kunnat stått framme och varit en del utav rummet istället som en ful klump som i princip alla nuvarande chassin är, Men jag håller med om att prislappen var lite väl tilltagen, 2-3000 hade varit ett rimligt pris.

Permalänk
Medlem

det är en låda designad av bmw, vad tror ni priset skulle hamna på? 200kr? haha

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Rätt onödigt att köpa den men om man även har onödigt mycket pengar(om dert går att ha det xD) så kanske man ska slå till. Det skulle jag göra!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte tycker det är så dyrt?

Och nej, jag försöker inte verka rik eller så... så slipper vi dessa kommentarer.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Sen ska man ha råd med hörselkåpor för 2500rpms-fläktarna, samt en städerska som kan damma alla plana ytor där det samlas damm.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Sicken flopp. Sorgligt.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Om någon gav mig pengar till det skulle jag lätt köpa det. Skitsnyggt, men dyrt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
Sen ska man ha råd med hörselkåpor för 2500rpms-fläktarna, samt en städerska som kan damma alla plana ytor där det samlas damm.

Samlas det inte damm i "vanliga" chassin då?

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Lite häftigt, ja. Men så mycket pengar tror jag inte många kommer ge för det.

Permalänk

Hade jag haft pengar skulle jag nog kunna tänka mig köpt detta unika chassi...gillar "out of the box thinking" oavsett hur det skulle prestera

Visa signatur

CPU: Phenom2 X4 810@3,2ghz GPU:Asus 560ti cu2 overclocked 1gb MOBO: Gigabyte GA-MA790X-UD4 PSU: Corsair HX 620W RAM: 4gb XMS2 8500 CL-5 OS: Windows 7 64-bit Home Premium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Mmm 900% mer... de glömde av ca 90% av parametrarna för att räkna ut hur mycket det skulle kosta.

Hur fan får du en ökning med 150 dollar till 900% när den skulle kosta 700 dollar från början?

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Hur fan får du en ökning med 150 dollar till 900% när den skulle kosta 700 dollar från början?

Tror han var ganska sarkastisk..

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig att det kommer komma fler liknande chassin inom några år, (såklart kan jag ha fel) och om prislappen hade sänkts "lite" så hade väl ett sådant chassi stått hemma. Precis som Nicklas_84 sa så gillar jag "out of the box thinking" också.