Inet monteringspaket

Permalänk
Medlem

Inet monteringspaket

Inet säljer ju ett monteringspaket https://www.inet.se/artikel/9990250/ och de skriver att garantin förlängs till 2 år från 1 år. Men gäller det alla komponenter i burken, även ett Powercolor grafikkort som bara har 1 års garanti från Powercolor? Verkar ju som en rätt billig garantiförlängning isåfall.

Visa signatur

Tiden uppenbarar allt.

Permalänk

Jag antar det, eftersom att datorn blir "en enhet" då.. Men vissa nätagg har garanti på 5år, frågan är då: sänks garantitiden med hela 3 år då?

Permalänk
Medlem

Ni får ha i åtanke att om en komponent har 5 års garanti så är inte det samma sak som att Inet tillhandahåller 5 års garanti på produkten. Då får man ta garantianspråken direkt mot tillverkaren.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsuffix
Jag antar det, eftersom att datorn blir "en enhet" då.. Men vissa nätagg har garanti på 5år, frågan är då: sänks garantitiden med hela 3 år då?

Inet och företaget bakom komponenten har olika garantier.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Något jag har undrat är att konsumtköpslagen säger att det ska vara 3 års garanti. Men gäller den dator delar med som bara har 1 års garant?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsuffix
Jag antar det, eftersom att datorn blir "en enhet" då.. Men vissa nätagg har garanti på 5år, frågan är då: sänks garantitiden med hela 3 år då?

Min gissningar är att datorn, som helhet får en förhöjning på garantitiden, om du skickar in den hel.

Men t.ex nätagget, som del, fortfarande har sin vanliga garanti. Min gissningar bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pompa_kumla
Något jag har undrat är att konsumtköpslagen säger att det ska vara 3 års garanti. Men gäller den dator delar med som bara har 1 års garant?

det är skillnad på garanti och reklamationsrätt.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Fick svar från inet.

Citat:

Vid köp av vår monteringstjänst lämnar vi alltid två års garanti på hela datorburken, oavsett vad för garantier tillverkaren lämnar.

Om någon specifik tillverkare lämnar längre garanti går det givetvis bra att montera ur delen ur datorn och använda sig utav tillverkarens garanti.

Visa signatur

Tiden uppenbarar allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Osok_ess
Fick svar från inet.

Ja något annat hade ju varit otroligt konstigt^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b