Dreamhack flyttas till Göteborg

Permalänk
Melding Plague

Dreamhack flyttas till Göteborg

Sommarens upplaga av datorfestivalen Dreamhack flyttar från Elmias hallar i Jönköping till Göteborg.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

AWESOME!!

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem

hundutställning som ställer till det. blä. undrar hur ett fullskaligt DH blir i gbg, och vart.

Permalänk
Medlem

Ullevi får det väl bli

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalasta
AWESOME!!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YPro
Ullevi får det väl bli

hahaha nice de vore!

Permalänk

hmm, finns det några sådana lokaler i gtb? vi snackar ju trots allt oseriösa storlekar.

borde se till att pallra mig ned till dh då

Permalänk
Medlem

varför inte stockholm ...

Permalänk
Medlem

Aldrig i livet att jag åker till göteborg för DHS.

Jönköping var perfekt så jag hoppas det blir just där nästa vinter.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Fifan va gött! Mitt första DH blir i sommar då.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Hell it is about time!

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem

varför har de inget i sthlm?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Hoppas det inte är permament...

Dubbelt så långt till göteborg ju =(

Permalänk

Ni som ser detta positivt bör tänka om. Dreamhack ska vara i Jönköping, Så är det bara, Det existerar redan stora grupper på facebook som vill ha kvar det i Jönköping, Även underskrifter för att det ska vara kvar,En demonstration ska vara på G med. Att det flyttar till Göteborg är bara korkat!

Permalänk

Dom kommer gå back i bursen iaf. Jag tänker då fan inte åka från uppsala ner till götet!

Visa signatur

| I5 2500K | GTX 560Ti | MSI P67A-GD55 | Corsair Vengeance 8GB |

Permalänk
Avstängd

nu tar det 3timmar att köra dit

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Jag håller med Mullvaden.

Sen Martin slutade och DreamHack AB köptes upp så har det bara blivit sämre och sämre. Nu är måttet rågat.

Jag har hört rykten om att VD:n, David tackade nej till att arrangera DreamHack på Elmia. Om ryktet är sant så borde han få foten i röven bums. Detta är skandal och DreamHack kommer definitivt att gå back med detta.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Borde ha fler konventions.
DreamHack lockar mig inte.

Orka gamers. Vill ha något där folk skriver VHDL eller Verilog på FPGA, där folk visar upp demos, föredrag om Wi-Fi crack, Xbox mod, och Coreboot.

Något riktigt geekigt. Inte massa jolt-drickande, chipsätande fjortisar som skriker HS.

Permalänk
Medlem

Det är väl trevligt? Allt behöver väl inte vara likadant hela tiden och ni som lipar för att det tar 1 timme eller 2 längre tid att åka är ju bara patetiska...

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Svenska mässan har en yta på 145 000 m².
Elmias yta är på 34 950 m².
Så hur Swec resonerar när dom säger att svenska mässan knappast sväljer lika många besökare som i elmialokalerna vet jag inte.

Själv föredrar jag Göteborg då det helt enkelt är närmare för min del. =P

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

Tror inte det handlar om resetiden, Tror mera att folk ser det som kult att det är i Elmia. Förstår fortfrande inte varför dom flyttar det nu, Det är en hundutställning bokad samma tid, Men varf inte bara flytta fram det 1 - 2 veckor så det kan vara i Jönköping, Elmia

Permalänk

bort med hundj*vlarna o in med DH! O:

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Happ! där rök min chans att åka på DH fler gånger -_-

göteborg är waaaaay långt borta

Jönköping är hyffsat centralt, iaf inte lika söderut som Göteborg..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

skandal. är ett jävla liv i jkpg om de nu och tror inte många från jkpg m.fl kommer åka till göteborg för att lana. jönköping ligger väldigt bra till, precis i mitten av stockholm och göteborg typ

Permalänk
Medlem

Om det nu är så att de ska strunta i Jönköping framöver skulle väl en kul lösning vara att ha DHS i Göteborg och DHW i Stockholm. Med en total yta på 292 000 m² (70 000 m² utställningsyta) lär man ju kunna klämma in ganska mycket där också...

Permalänk
Medlem

ungefär samma avstånd för mig , fast är lättare att ta tåget till göteborg

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Svenska mässan har en yta på 145 000 m².
Elmias yta är på 34 950 m².
Så hur Swec resonerar när dom säger att svenska mässan knappast sväljer lika många besökare som i elmialokalerna vet jag inte.

Själv föredrar jag Göteborg då det helt enkelt är närmare för min del. =P

Det där e inte fel siffror men du kan ju inte jämföra svenska mässans totalyta med elmias mässyta, Svenska mässan har en mäss och utställningsyta på 41000kmv uppdelat på en på 11 800kvm och flera mindre..svenska mässans näst största hall är hälften så stor som elmias nästa största (4800kvm mot 9600kvm)

Visa signatur

*Intel C2D E8400 @ 3Ghz* *Orginalkylning* *Gigabyte GA-EP35-DS4* *corsair xms2 2x2gb PC2-6400 800MHz 5-5-5-18* *Gigabyte Radeon HD4850* *seagate Barracuda 7200.10 400gb* *Antec Sonata+ 550*

Permalänk
Medlem

Tycker inte om detta Hade tänkt att åka till DH antingen nu i sommar eller vinter så får hoppas på att det är kvar i Jönköping till vintern!

Sen är det väl som flera säger, det handlar inte enbart om restid utan också om att det har blivit lite av en tradition att ha det i Jönköping. Polarna som har varit på DH innan säger iaf att de kommer att bojkotta DH om det blir i Göteborg.