Drift City, en ren blåsning!

Permalänk
Medlem

Drift City, en ren blåsning!

Fick se på reklamen i går att de finns ett nytt gratis online spel som heter Drift City!

Fan va nice tänkte jag å sprang ut på deras site å skulle installera!
efter 10 min skrivande å registrerande så var jag klar!

Full av förväntan tryckte jag på Play now knappen! Å VIPS!!!!
En ruta kommer upp å säger att jag inte kan spela detta från min region!

hur jävla dum får man vara???
Man gör reklam för spelet i svensk TV och efter lite grävande i forumen så står de att dom har ingen server för nån av oss i EU!

Finns de någon som helst logik i de här?? Detta gjorde mej rasande!

Det är som att få en jätte julklapp å sen när man öppnar den så får man en käftsmäll!

Rekommenderar att undvika de spelet å lägga dom 10 minuterna på nått annat kul typ spindelharpan!

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem

De har ju inte lurat dig på några pengar, så blåst är du väl inte riktigt, förutom på din dyrbara tid. Tänk om du kunde få tillbaka de fem minuterna du kunde spenderat framför TVn.

Jag ber om ursäkt för ett sarkastiskt inlägg, men blir du så rasande för sånt borde du kolla efter proffhjälp.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Rasande kanske var att ta I men man känner sej ganska blåst. Man installerade det med stor förvätan . sen så funkade de inte ens i hela Europa! förstår inte riktigt hur dom kan göra reklam för de utan att veta?

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Hedersmedlem

Detta är något som stört mig allt mer på senare tid, att dom ska hålla på att dela upp spel i regioner, och låta användarna ta reda på det själva.
Som med League of Legends, tankade ner spelet på leagueoflegends.com, sen när jag ska köra med brorsan så hittar vi inte varandra. Då visar det sig att han sitter på versionen från lol-europe.com, vilket det inte stog ett piss om på leagueoflegends.com... Hur svårt kan det vara att göra så att huvudsidan frågar vilken region man är från, eller omdirigerar folk dit dom ska automatiskt?
Samma sak med andra spel, skulle t.ex. testa DungeonFighters eller vad det hette, tog aslång tid att tanka hem, och sen när man startar spelet får man ett sånt där jobbigt meddelande att spelet bara är tillgängligt i staterna. Ingen EU-version. Det kunde dom inte nämnt på t.ex. download-sidan?
Även spel som tidigare varit world wide börjar filtrera adresser, så nu kan jag t.ex. inte spela Project Torque mer, och Space Cowboy Online blev ju nukeat och uppdelat i regioner varpå all användardata raderades...

Överhuvudtaget att det ska vara regionsvis är irriterande, kör jag t.ex. ett MMO som WoW så vill jag ju spela med folk från hela världen, inte bara min region. Har haft skitkul i spel där man kan snacka med amerikaner osv, men i WoW springer man bara in i en massa svenskar.. =/

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Det är ju sinnes! World wide Web??

Jag hitte en sida där man kunde tweaka sitt IP men varför ska man hålla på jobba sej med de!? dom tjänar ju gött mer pengar på om alla får vara med ..

På tal om lokala spelare så ska jag iväg på hederligt retro lan utan internet i en stor lokal o Januari! Där kan fan ingen saäga att man är frånfel region iaf

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk

Drift city? Det där cartoon'ish spelet?
Det är fan inte nytt...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Märkligt! Jag laddade ner och installerade Drift City igår. För mig var det inga problem alls, jag kan spela det.

Permalänk
Avstängd

Skaffa tor-nätverk..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erikaxel
Märkligt! Jag laddade ner och installerade Drift City igår. För mig var det inga problem alls, jag kan spela det.

underligt? Hmm Ja Tor kan ju funka men det är själva principen att marknadsföra något som inte funkar i sverige eller EU.

Jag hade ju inte sagt nått om dom inte hade gjort reklam för de .

Nytt?? nytt för sverige verkar det som . sen att de kan ha funnits för de hade jag ingen aning om

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem

det finns 2 olika... en för Usa å dom och en för EU... googla drift city och ta på endast svenska sidor.. så hittar du rätt... en grej med det är att tyskarna är typ majoritet och babblar en jävla massa tyska tyvär

Permalänk
Avstängd

Drift City är väl från ijji.com? Koreanskt spel. Massa trojaner där förr iaf.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

hmm

Ja spelar drift city är svensk o de finns en koriansk spel ijji där vi europer inte får spela men ja spelar på med mitt nordiska lag där ja är en av ledrna på lvl93 o kom topp 30på en turnering förra veckan så ja är rätt nöjd med det.

vet ej hur gammal denna diskussion är men ni som vill spela kolla gärna in srs crewet ja är med i o vill ni ha kontakt med mig sök efter nissemajs.

men de är ej helt grattis du kan spela grattis de gör ja men man kan bygga saker för s-points som man kan få om man betalar för de eller kommer top 3 i spelet i turneringarna.

men ja kör tålmodigt o bygger utan.

ha de gött o hoppas ni spelar för de är ett kul spel o ja hittade det i slutet på förra året via reklam på tv.

gå in på sevengames o ta på svenska så får du den engelska clienten annars den tyska.

DE är engelska och tyska som dominerar stråket i spelet

Permalänk
Medlem

haha nisse vet inte när detta inlägg kom in men såg det idag 2011-01-17 xD jo har lirat detta driftcity i 2 år nu äntligen lvl 100 ^^. är ett kul spel men med en del småbuggar e.t.c som behöver ses över..men men det är ju koreaner som äger spelet.så vi får väl vänta :p.men ändå ett av det spelen jag lirat online som fortfarande är vid liv :)..PH ftw!!*Team PurpleHazers*